اخبار داغ

حمایت نتانیاهو از اصلاح «طرح صلح عربی»

حمایت نتانیاهو از اصلاح «طرح صلح عربی»
نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت خود را از طرح صلح عربی به شرط اصلاح شدن آن، اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته به اصلاح طرح صلح عربی با فلسطین که کشورهای عربی آن را 14 سال گذشته ارائه کردند، تمایل نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اظهارات نتانیاهو پاسخ رسمی به سخنرانی هفته گذشته «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بود که وعده داد بود روابط گرمتری با اسرائیل در ازای تداوم مذاکرات سازش داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار مواضعی که سال گذشته نیز مطرح کرده بود، گفت: «طرح صلح عربی شامل عناصر مثبتی است که می‌تواند به احیای مذاکرات با فلسطینی‌ها کمک کند.»

وی که این اظهارات را به زبان انگلیسی و بعد از سوگند یاد کردن وزیر جنگ جدید به زبان آورد، افزود: «ما تمایل داریم با کشورهای عربی بر سر تجدیدنظر روی این طرح گفتگو کنیم تا تغییرات دیپلماتیک را در منطقه از سال 2002 نشان دهد اما توافق حول راهکار دو دولتی برای دو ملت را شامل شود.»

پیشتر نیز اعلام شده بود کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، اردن و مصر می‌خواهند بر سر تغییرات مورد درخواست رژیم صهیونیستی درباره طرح صلح عربستان گفت‌وگو کنند تا مذاکرات بین تشکیلات و کابینه احیا شود.

شبکه 10 اسرائیل خبر داد که کشورهای عربی پذیرفته‌اند در ازای توافق سازش، رویکردشان در برابر اسرائیل را تغییر می‌دهند.

طرح صلح عربستان برای اولین بار در سال 2002 ارائه شد که برای دومین بار نیز سال 2007 از سوی اتحادیه عرب در نشستی اعلام شد. این طرح تاکید می‌کند در صورت عقب نشینی اسرائیل از کرانه باختری، 22 کشور عربی روابط خود را با این رژیم به حالت عادی برگردانند.

رژیم صهیونیستی اما به این دلیل با این طرح مخالفت کرد که خواستار پذیرفتن حق بازگشت میلیون‌ها فلسطینی به اراضی اشغالی و در نهایت پایان یافتن اشغالگری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: فارس
, فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه