اخبار داغ

هدف سعودی‌ها از تشدید تجاوز به یمن

هدف سعودی‌ها از تشدید تجاوز به یمن
مهدی المشاط عضو هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت گفت: تشدید حملات عربستان و مزدورانش طی روز های اخیر و نقض مکرر آتش بس ٬ به هدف اعمال فشار بیشتر بر هیات مذاکره کننده یمن در کویت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری المسیره، المشاط در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: تشدید تجاوزهای عربستان به یمن به معنای بازگشت جنگ است ،همانطور که قبل از توافق بود.

المشاط افزود: هدف از تشدید حملات عربستان به یمن، اعمال فشار بیشتر بر هیات مذاکره کننده در کویت است.

وی در خصوص شکست عربستان وهمراهانش در رسیدن به اهدافشان با اعمال فشار بیشتر بر هیات ملی یمن از طریق تجاوزهای بیشتر گفت: آنها در وهم و خیال به سر می برند ؛ اینکه میز مذاکره بر تحولات میدانی تاثیر می گذارد ٬ صحیح است اما اینکه تحولات میدانی در یمن بر میز مذاکره تاثیر بگذارد ٬ هرچند که تجاوزها تشدید هم شود ٬ در مورد ما مصداق ندارد .

عضو هیات ملی یمن در کویت در ادامه گفت: آن ها تا زمانی که معاهدات را نقض می کنند ٬ چیزی جز رسوایی ،ننگ وشکست بیشتر ٬ عایدشان نخواهد شد.

ارتش وکمیته های مردمی یمن اخیرا با دفع حملات گسترده متجاوزان عربستانی ومزدوران آن ها ٬ توانستند 70 مزدور عربستانی را از پای در آورند وصدها تن دیگر را نیز زخمی کردند.

هیات ملی یمن در دیدار روز گذشته خود با صباح الحمد الصباح وزیر خارجه کویت ٬ تشکیل دولت توافقی در برگیرنده موسسات اجرایی ریاست جمهوری، دولت وحدت ملی ،کمیته نظامی وامنیتی توافقی برای نظارت بر امنیت وموسسات نظامی یمن همچنین کمیته تضمین ها وپیگیری ها را مورد بررسی قرار دادند.

هیات ملی یمن تداوم حملات، لشکرکشی نظامی و محاصره اقتصادی را تهدیدی برای گفت وگوهای کویت دانست.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

این حملات، تاکنون هزاران کشته و زخمی و از جمله صدها زن و کودک ٬ بر جای گذاشته و باعث آواره شدن ده ها هزار نفر دیگر نیز شده است و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: ایرنا
, ایرنا]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه