اخبار داغ

هشدار سازمان حج به شهروندان ایرانی

هشدار سازمان حج به شهروندان ایرانی
معاون حج سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار داد که به هیچ عنوان برای رفتن به حج از طریق کشور ثالث اقدام نکنند چرا که ممکن است مشکلات متعدد حتی به لحاظ امنیتی برای آنها از سوی عربستان ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛معاون حج سازمان حج و زیارت به شهروندان ایرانی هشدار داد که به هیچ عنوان برای رفتن به حج از طریق کشور ثالث اقدام نکنند چرا که ممکن است مشکلات متعدد حتی به لحاظ امنیتی برای آنها از سوی عربستان ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش میزان حمید محمدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کارشکنی‌های عربستان و منتفی شدن اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال 95، آیا صحیح است که برخی از شهروندان برای رفتن به حج از طریق کشور ثالث اقدام کنند، اظهار کرد: با توجه به فضای موجود در کشور عربستان به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که شهروندان ایرانی از طریق کشور ثالث برای رفتن به حج اقدام کنند.

,

وی افزود: در سالهای گذشته شاهد بودیم که به دلیل سوء مدیریت عربستان در اداره مناسک حج مشکلات متعددی برای زائران ایرانی رخ داد و فاجعه منا نیز تاییدی بر بی کفایتی رژیم آل سعود در اداره مراسم حج است.

,

معاون حج سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون ایران و عربستان با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند به همین دلیل ممکن است که مشکلات متعددی برای شهروندانی که می خواهند به حج بروند پیش بیاید. این مشکلات ممکن است جنبه امنیتی پیدا کند از همین رو سازمان حج و زیارت به ایرانیان هشدار می دهد که برای رفتن به حج از طریق  کشور ثالث اقدام نکنند.

,

محمدی افزود: وقتی عربستان به طور رسمی در مسیر ادامه حج ایرانیان کار شکنی می کند، چگونه می توان به این کشور اعتماد کرد و از طریق  کشور ثالث برای رفتن به حج پیشقدم شد؟ به شهروندان ایرانی می گوییم که عربستان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

,

مسئولان سازمان حج و زیارت طی دو دور مذاکره با سامان حج و زیرات کشور عربستان، خواسته‌های خود را که در رأس آنها تأمین امنیت و کرامت زائران قرار داشت، مطرح کردند اما سرانجام مسئولان عربستان به درخواستهای ایران پاسخی نداده و اعزام ایرانیان به حج تمتع در سال 95 منتفی شد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه