اخبار داغ

گرشاسبی: فعلا طاهری مدیر پرسپولیس است

گرشاسبی: فعلا طاهری مدیر پرسپولیس است
فعلا که طاهری با تمام اختیارات مدیرعامل باشگاه را اداره می‌کند. البته افرادی هستند که دوست دارند مجددا به باشگاه برگردند و مدیرعامل شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت باشگاه پرسپولیس و همین طور جلسه هیات مدیره این باشگاه صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با حمیدرضا گرشاسبی می‌خوانید.

,

 

,

* آخرین جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس چند روز قبل برگزار شد. این جلسه پس از حدود 50 روز مجددا تشکیل شد. در این جلسه چه مباحثی مطرح شد؟

,

البته آن طور که شما می‌گویید جلسات هیات مدیره 50 روز تعطیل نبود و در این بین بارها و بارها جلسه هیات مدیره را برگزار کردیم اما برخی دوستان همچون محمدرضا زادمهر و حسین عبدی در مسافرت بودند و به همین دلیل در جلسات حضور نداشتند. بنابراین من با حضور آقای طاهری و آقای کاشانی جلسات متعددی را در این مدت برگزار کردیم و این گونه نبود که از اتفاقات باشگاه بی‌خبر باشیم. در آخرین جلسه هیات مدیره هم پیرامون مباحث اقتصادی، درخواست‌های برانکو ایوانکوویچ، اسپانسرینگ باشگاه و همین طور مباحثی درباره آکادمی باشگاه صحبت کردیم. آقای عبدی هم در آخرین جلسه هیات مدیره گزارشی پیرامون عملکرد آکادمی باشگاه ارائه کرد.

,

 

,

* طی روزهای اخیر اخبار و شایعات زیادی درباره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس می‌شنویم. بر اساس برخی اخبار بازیکنانی که در حال حاضر باشگاه با آن‌ها مذاکره می‌کند، در لیست برانکو نیستند.

,

 

,

برانکو یک مربی حرفه‌ای است و هیچ وقت نمی‌گذارد که کسی در امور فنی تیم دخالت کند و بازیکن جذب کند. مطمئنا تمام بازیکنانی که جذب می‌شوند و یا از باشگاه می‌روند با نظر برانکو است. البته ما قصد نداریم در بازار نقل و انتقالات نوع بازیکنانی که می‌خواهیم جذب کنیم و در لیست هستند را رسانه‌ای کنیم زیرا اگر نام بازیکنان رسانه‌ای شود رقبای ما آن بازیکنان را جذب می‌کنند و شاید ما نتوانیم به راحتی باب مذاکره را با آن‌ها باز کنیم. بنابراین مذاکرات‌مان با بازیکنان مورد نظر به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.

,

 

,

* آیا اسپانسر حال حاضر باشگاه سال آینده هم به کارش ادامه خواهد داد؟

,

ما قرارداد دو ساله‌ای با اسپانسر داریم. البته اسپانسرمان تا به امروز نتوانسته به تمام تعهداتش عمل کند. فعلا منتظر هستیم تا به تمام تعهداتش عمل کند.

,

* در فصل جاری درآمدزایی خوبی داشتید اما به خاطر بدهی‌های گذشته بخشی از این درآمدها را صرف پرداخت به بازیکنان قدیمی کردید. این موضوع چقدر به باشگاه لطمه زد؟

,

 

,

بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به چند بخش تقسیم می‌شود. بخشی از آن‌ها مربوط به هزینه‌های جاری و بدهی به بازیکنان فعلی تیم است و برخی دیگر هم مربوط به گذشته می‌شود. یعنی بازیکنان و مربیانی قبلا که با باشگاه کار کرده‌اند الان نامه‌ای در دست دارند که نشان می‌دهد از باشگاه پرسپولیس طلبکارند و بر اساس آن نامه از ما شکایت می‌کنند. همین مسائل مشکلاتی را برای باشگاه به وجود آورده و کار به جایی رسید که حدود 5 میلیارد تومان از درآمدهایمان را صرف بدهی‌ها کردیم. واقعا جای تاسف دارد که برخی قبلا در باشگاه پرسپولیس مدیریت کرده‌اند بدهی‌های زیادی به جا گذاشته‌اند اما از زمانی که ما به باشگاه پرسپولیس آمدیم سعی کردیم تمام درآمدها و هزینه‌های باشگاه شفاف باشد و بدهی را به مجموعه باشگاه تحمیل نکنیم. پیش از این اگر قرار بود کمکی از شخص یا ارگانی به باشگاه داده شود، به حساب شخص واریز می‌شد و دریافت‌ها و پرداخت‌ها شفاف نبود اما از زمانی که ما آمدیم این موضوع را ممنوع و اعلام کردیم اگر قرار است کمکی به باشگاه شود باید پول مستقیما به باشگاه پرسپولیس واریز شود تا حساب و کتاب‌ها سند و مدرک داشته باشد.

,

 

,

* در حال حاضر چه کسی مسئول نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس است؟

,

کل نقل و انتقالات مستقیما زیر نظر علی‌اکبر طاهری انجام می‌شود. ما او را مامور کردیم تا کلیه امور را زیر نظر داشته باشد و او با اختیار تام در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند و گزارش‌ها را به هیات مدیره ارائه می‌دهد.

,

 

,

* طی هفته‌های اخیر شایعاتی پیرامون اختلاف علی اکبر طاهری و حسین عبدی مطرح شده بود. آیا واقعا این دو با هم اختلافی دارند؟

,

هیچ گونه اختلافی در هیات مدیره وجود ندارد اما گاهی اوقات اختلاف نظر هست. همه مباحث در هیات مدیره مطرح می‌شود و همه چیز در آنجا حل می‌شود بنابراین این گونه مسائل بیشتر رنگ شایعه دارد. حسین عبدی هیچ گونه گلایه‌ای ندارد و من هم ندیدم ناراحتی از کسی داشته باشد.

,

 

,

* علی‌اکبر طاهری در سال آینده هم سکان هدایت باشگاه را در اختیار خواهد داشت؟

,

 

,

فعلا که طاهری با تمام اختیارات مدیرعامل باشگاه را اداره می‌کند. البته افرادی هستند که دوست دارند مجددا به باشگاه برگردند و مدیرعامل شوند. قصد این افراد باعث می‌شود مصاحبه‌هایی علیه تیم انجام دهند و تیم و باشگاه را به حاشیه ببرند. باشگاهی که با بدهی‌های مالی فراوان در رتبه پانزدهم جدول بود را به صدر جدول رساندیم اما برخی دوستان هنوز هم انتقاد می‌کنند. ما چه کار باید می‌کردیم که انجام ندادیم؟ وقتی باشگاه از نظر فرهنگی به جایی رسیده که طرح‌های جدید و نویی را پیگیری می‌کند و به دنبال ایجاد آرامش است، چرا برخی دوستان علیه تیم مصاحبه می‌کنند؟ اگر خاطرتان باشد زمانی 700 تا 800 نفر از بازی‌های پرسپولیس دیدن می‌کردند اما ما هواداران را با فوتبال آشتی دادیم و الان در بازی‌های معمولی بالای 50 تا 60 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند تا بازی‌ها را تماشا کنند. در آخرین دیدار هم حدود 100 هزار نفر به ورزشگاه آمدند و بازی را تماشا کردند. انصاف نیست برخی‌ها که خودشان را مدعی می‌دانند بیایند و با هر نوع ادبیاتی که می‌خواهند علیه باشگاه مصاحبه کنند. این افرادی که می‌خواهند دوباره به باشگاه برگردند و مدیریت کنند، با اهداف خاص جو را بر هم می‌زنند تا همان مسائل گذشته همچنان ادامه داشته باشد. هواداران اصیل و واقعی باشگاه اجازه نمی‌دهند که این افراد دوباره برگردند و مسائل گذشته را پیگیری کنند.

,

 

,

* یعنی اعتقاد دارید برخی مدیران گذشته می‌خواهند سکان هدایت باشگاه را مجددا در اختیار بگیرند.

,

 

,

بله وقتی انبوهی از بدهی‌ها به جا ماند و هیچ کس پاسخگو نبود ما بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کردیم. واقعا این چه وضعی است و چرا انتقاد می‌کنند؟ با دست خالی کار می‌کنیم و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. اینکه بخواهند افکار عمومی را تحریک کنند کار قشنگی نیست. این افرادی که می‌خواهند با شانتاژ به اهداف خود برسند.

,

 

,

* در حال حاضر که شما باشگاه اداره می‌کنید آیا باز هم بدهی به باشگاه تحمیل شده است؟

,

 

,

تمام مسائل مالی باشگاه کاملا شفاف است. ما نه تنها بدهی درست نکردیم بلکه 5 میلیارد هم از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرد یعنی ما با یک بازیکن سه قرارداد امضا نکردیم و یا با یک مربی دو قرارداد نبستیم و یا برند باشگاه را پیش فروش نکردیم به برخی از فروشگاه‌ها که از آن استفاده کنند. همه چیز شفاف و روشن است و هیچ گونه تعهدی به کسی نداریم. باید بگویم از زمانی که ما آمدیم هیچ گونه ریخت و پاشی نکردیم و زمانی که پول نداشتیم اردوی خارجی نرفتیم و اجازه ندادیم که تیم با مشکل مالی مواجه باشد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه