اخبار داغ

گزارش؛

مسکن مهر؛ مرهمی بر رکود اقتصادی

مسکن مهر؛ مرهمی بر رکود اقتصادی
مسکن و قیمت اجاره بهای آن از چالش های زندگی مردم مختلف جامعه و بالخصوص اقشار کم در آمد می باشد زیرا اکثر مسائل معیشتی آن ها به مسئله مسکن بر می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از  کرمان ۱۴۰۰ ؛ مسکن و قیمت اجاره بهای آن از چالش های زندگی مردم مختلف جامعه و بالخصوص اقشار کم در آمد می باشد زیرا اکثر مسائل معیشتی آن ها به مسئله مسکن بر می گردد ، لذا باید دولتمردان برای رفع بخشی از این معیشت مردم اقداماتی را انجام دهند که در دولت قبلی برای تحقق پیدا کردن رویای خانه دار شدن مردم و کاهش قیمت مسکن ، مسکن مهر اتفاق خوبی بود و تعداد زیادی از خانواده هایی که سالها عمر خود را سپری کرده بودند و در حسرت داشتن یک خانه بودند خانه دار شدند و شرایط زندگی در مقابل پرداخت اجاره بها برای آن ها راحت تر شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان ۱۴۰۰,

لذا با توجه به فصل اجاره مسکن در کشور و بررسی کاهش و افزایش قیمت های مسکن به سراغ چند تن از مسئولین استان کرمان رفتیم که محسن شهریاری رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان در رابطه با این تغییر قیمت ها اظهار داشت : متاسفانه با توجه به کمبود مسکن استیجاری و افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت اجاره بها در سال جدید هستیم .

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان افزود : علاوه بر کمبود مسکن افزایش سایر هزینه ها از جمله هزینه ساخت وساز ، مصالح ساختمانی ، قیمت تمام شده مسکن و کاهش ساخت وساز نیز باعث افزایش اجاره بها گردیده است .

,

وی ادامه داد :خوشبختانه از اوایل امسال درخواست خرید و آمار معاملات افزایش داشته است اما هنوز در حد مطلوب نیست ولی آزاد شدن فروش مسکن مهر در رونق بازار مسکن تاثیر گذار بوده است و در مناطقی که مسکن مهر احداث گردیده درصد معاملات بیشتر از سایر مناطق می باشد .

,

رکود بازار مسکن در ساخت و ساز باعث افزایش قیمت اجاره بها شده است

, رکود بازار مسکن در ساخت و ساز باعث افزایش قیمت اجاره بها شده است,

شهریاری در رابطه با مشکلات مسکن مهر در شهر کرمان توضیح داد : ساخت مسکن مهر در خیلی از موارد کارشناسی نشده است و اعتبار برای آن تامین نشده است لذا بسیاری از پروژه ها ناتمام مانده اند و مسکن هایی هم که ساخته شده اند به دلیل نداشتن مسائل زیربنایی  آب ، برق و گاز قابل استفاده نیستند .

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمان ابراز داشت: افزایش قیمت کرایه ها به دلیل رکود مسکن در دو سه سال اخیر باعث شده تا تولید مسکن کم شود و از آن طرف افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت اجاره بها در کرمان شود.

,

واگذاری مسکن مهر به شهروندان به صورت غیرمستقیم باعث رونق بازار شده است

, واگذاری مسکن مهر به شهروندان به صورت غیرمستقیم باعث رونق بازار شده است,

علی حاجی زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه رکود در بازار مسکن گفت : در بعضی از شهرها رکود مسکن در حال شکسته شدن است زیرا تعداد معاملات در سه ماه گذشته در بعضی شهرها رو به افزایش است.

,

وی افزود : واگذاری مسکن مهر به شهروندان به صورت غیرمستقیم بر بازار مسکن اثر گذاشته است و مردم پس از تحویل واحد خود می توانند با مراجعه به بانک مسکن و اداره راه و شهرسازی معاملات خود را برای فروش این مسکن ها پیگیری کنند .

,

حاجی زاده اظهار داشت : واحدهای مسکن مهر باعث افزایش تعداد مسکن هر شهر شده است و اگر پرژه ای دارای ۸۹ در صد پیشرفت باشد می تواند به فروش برسد و خریدار تامین کننده باقیمانده مبالغ باشد .

,

وی بیان کرد : در حال حاضر اکثر مشکلات مربوط به مسکن های مهر واگذار نشده مربوط به تبعات زیر بنایی ، محوطه سازی و نصب انشعابات است که در حال پیگیری هستند و به مرور تحویل خواهند شد که اکنون دارای پیشرفت ۷۰ درصدی هستند .

,

مسکن مهر در خروج از رکود بازار موثر است 

, مسکن مهر در خروج از رکود بازار موثر است ,

علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با وجود رکود در بازار مسکن گفت : خروج از رکود در بازار مسکن باعث نوسان قیمت خواهد شد اما با توجه به نبود کاهش قیمت در این بازار می توان گفت آثار خروج از رکود به صورت ناچیز نمایان شده است .

,

وی افزود : وجود مسکن های مهر در بازار قطعا در ایجاد عرضه اثر گذار است و به نوعی تعادل در بازار تولید و مصرف به وجود می آید و در خروج از رکود بازار مسکن اثر گذار است .

,

احمد رحمانی یکی از شهروندان کرمانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : من سالها در خانه استیجاره ای زندگی می کردم و ماهیانه بیشترین درآمد خود را برای اجاره بها پرداخت می کردم و با باقی مانده حقوق خود مجبور بودم زندگی سختی را بگذارانم اما اکنون با داشتن مسکن مهر کمی از سنگینی بار آن دوران از دوشم برداشته شده است .

,

وی ادامه داد : امیدوارم مسئولین جلوی افزایش اجاره بها منازل را بگیرند زیرا این افزایش قیمت ها باعث فشار زیاد بر قشر کم درآمد جامعه می شود .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه