اخبار داغ

وضعیت تکدی‌گران درگز نیازمند ساماندهی/ لزوم حمایت مسئولان شهرستان

وضعیت تکدی‌گران درگز نیازمند ساماندهی/ لزوم حمایت مسئولان شهرستان
تگدی‌گری از افعال مجرمانه جامعه است که در صورت مورد غفلت قرار گرفتن آن، سایر ناهنجاری های اجتماعی تشدید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر، درگز یکی از شهرستانهای مرزی خراسان رضوی محسوب می شود که پیشینه تاریخی چند هزار ساله دارد و از نظر ثروت‌های خدادی منابع طبیعی، کشاورزی و گردشگری غنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

ظرفیت بالای این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر باعث شده است که توجه به معضلات اجتماعی موجود در شهرستان حیاتی و غیر قابل انکار باشد؛ به عنوان مثال معضل تکدی گری که یکی از آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود و معمولا در کنار پدیده بیکاری در جامعه شکل می گیرد؛ در صورت برطرف نشدن در دراز مدت، مشکلات زیادی را برای همه مردم درگز به وجود خواهد آورد.

,

تگدیگری از افعال مجرمانه جامعه است که در صورت مورد غفلت قرار گرفتن آن، سایر ناهنجاری های اجتماعی مانند سرقت، زورگیری و اعتیاد تشدید می‌شود. قبح شکنی این جرم را نیز نباید نادیده انگشات؛ چرا که تداوم این عمل سایر افراد آسیب پذیر جامعه را به انجام این کار ترقیب می کند؛ که در نهایت ضرر آن را همه مردم درگز لمس خواهند نمود.

,

به هر حال به نظر می‌رسد با وجود اینکه تکدی‌گری پدیده‌ای خاص شهرستان درگز نیست اما وضعیت کنونی متکدیان در سطح این شهرستان موجب ایجاد چهره‌ای نادرست از شهر درگز در اذهان مسافران و حتی خود مردم درگز شده است که این امر ضرورت اقدام مسئولین و مردم را هر چه بیشتر روشن می‌کند.

,

در کنار وجود متکدیان سالمند و از کار افتاده که نیازمند پوشش‌های مالی مناسب از طرف سازمان‌ها و ارگان‌ها مرتبط هستند؛ معضل کودکان و نوجوان تکدیگر درگز نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ این نوجوانان که در سن حساسی قرار دارند؛ به حمایت عاطفی و مالی نیاز دارند تا در آینده به افراد ضد اجتماعی تبدیل نشوند.

,

از راه‌های هدایت، حمایت عاطفی و مالی نوجوانان تکدیگر درگز، سازماندهی، تجمیع، آموزش و جهت دهی اجتماعی مناسب به آنهاست؛ تا در آینده این افراد در جامعه شهری درگز به افراد مخلل امنیت و آرامش سایر شهروندان درگزی تبدیل نشوند؛ بنابراین در کنار ارگان‌های مرتبط که وظیفه بهبود اوضاع تکدیگران را بر عهده دارند؛ نقش سایر مردم و خیّرین نیز مهم و حیاتی است.

,

خیّرین و مردم در کنار سازمان‌ها و ارگان‌های متولی این امر باید خود نیز احساس مسئولیت کنند و علاوه بر ترک کمک مستقیم به متکدیان، از سایر راه‌ها این قشر از جامعه را مورد حمایت قرار دهند؛ به طور مثال اگر پرداخت نزورات شرعی، فطریه، زکات، صدقه و انفاق از طریق سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه صورت گیرد؛ در نهایت به جریان‌های مالی خیرخواهانه نظم می دهد و آن ارگان‌ها می توان برای آینده این افراد، برنامه ریزی طولانی‌مدت و موثر نمایند.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه