اخبار داغ

شرکت در طرح فرشته های نجات؛

فراخوان آشنایی با بانک پیوند مغزاستخوان اصفهان

فراخوان آشنایی با بانک پیوند مغزاستخوان اصفهان
حق جو گفت: تا چندی پیش دسته ایی از بیماری ها که در حوزه سلامت جز بیماری های ناعلاج شناخته می شدند اکنون با پیوند مغز استخوان حدودا قابل درمان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، بانک اهدا کنندگان مغزاستخوان در سراسر جهان سازمانی است که جمع آوری کننده مجموعه‌ای از اطلاعات فنوتیپ HLA و سایر اطلاعات مربوط به داوطلبان اهدا کنندگان سلول‌های خونساز و واحدهای خون بند ناف از طریق موسسات محلی می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

پیوند مغز استخوان روش درمانی جدیدی است، ولی به سرعت در حال پیشرفت می باشد، به طوری که در چند سال گذشته در درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج مانند بیماری‌های آنمی‌آپلاستیک ارثی، بیماری‌های متابولیک، بیماری‌های نقص ایمنی اولیه، بیماری‌های اتوایمون، بسیاری از بدخیمی‌ها ناشی از تالاسمی، سیکل‌سل و … به‌کار رفته است.

,

بیماری‌های آنمی‌‌آپلاستیک که در دو دهه گذشته جزء بیماری‌های وحشت‌زا برای پزشکان بوده است، امروزه به خوبی با پیوند مغز استخوان درمان می‌شوند. در گذشته میزان موفقیت عمل پیوند ۷ تا ۱۰ درصد بود که در حال حاضر به بیش از ۸۰ درصد رسیده و بسیاری از عوارض پیوند نیز کاهش یافته است.

,

برخی بیماری های ناعلاج با پیوند مغزاستخوان قابل درمان هستند

, برخی بیماری های ناعلاج با پیوند مغزاستخوان قابل درمان هستند,

حق جو رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان عصر امروز در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: خبرنگاران تامین کننده اطلاعات مردم در حوزه سلامت و حمایت کننده اجتماعی در فرایندهای مرتبط با سلامت هستند.

,

وی ادامه داد: تا چندی پیش دسته ای از بیماری ها که در حوزه سلامت جز بیماری های ناعلاج شناخته می شدند اکنون با پیوند مغز استخوان تا حدودی قابل درمان هستند.

,

حق جو در توضیح بیشتر موارد استفاده این طرح تصریح کرد: برای نمونه بیمارانی که دچار سرطان خون هستند اگر ما سلول های سرطانی را از بین ببریم، بافت کوچک پیوند می تواند سلول های سالم بسازد. بیماران ژنتیک مادزادی که به دلیل نداشتن گلبول های سفید مکررا دچار عفونت می شوند و جان خود را از دست می دهند.

,

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان تاکید کرد: در این بانک فقط داده نگه داری می شود و بعد با یک آزمایش خون ساده مشخص می شود که HLA ساختار بافتی افراد چگونه است و هر نفر از نظر ژنتیکی چه ساختاری دارد.

, HLA,

وی با بیان اینکه اصرار داریم دهنده و گیرنده پیوند همدیگر را نشناسند، تصریح کرد: ما به دنبال بازار سیاه و دلالی در این طرح بزرگ و کارآمد نیستیم.

,

فراخوان عضویت در بانک پیوند مفزاستخوان

, فراخوان عضویت در بانک پیوند مفزاستخوان,

حق جو افزود: فعلا در کل کشور شیراز، کرمان و کرمانشاه این فراخوان انجام شده است. در اصفهان همزمان با ۲۴ خردادماه روز تجلیل از اهداکنندگان خون فراخوان عضویت در بانک پیوند مفزاستخوان آغاز خواهد شد.

,

رئیس بنیاد نخبگان اصفهان در پاسخ به این پرسش که شرایط کلی اهداکنندگان چگونه است، اظهار داشت: تمام افرادی که آمادگی اهدای سلولهای بنیادی به هر فرد نیازمند را داشته باشند می‌توانند در بانک عضو شوند و شرایط ویژه برای این کار وجود ندارد.

, رئیس بنیاد نخبگان اصفهان در پاسخ به این پرسش که شرایط کلی اهداکنندگان چگونه است، اظهار داشت: تمام افرادی که آمادگی اهدای سلولهای بنیادی به هر فرد نیازمند را داشته باشند می‌توانند در بانک عضو شوند و شرایط ویژه برای این کار وجود ندارد.,

وی اضافه کرد: شرایط عمومی سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، دارای سلامت جسمی، عدم سابقه ابتلا به سرطان، عدم ابتلا به بیماری قلبی شدید،عدم آلودگی به ویروس  HIVو هپاتیت و در کل سلامت کامل جسمی می باشد.

, وی اضافه کرد: شرایط عمومی , سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، دارای سلامت جسمی، عدم سابقه ابتلا به سرطان، عدم ابتلا به بیماری قلبی شدید،عدم آلودگی به ویروس ,  HIV, و هپاتیت و در کل سلامت کامل جسمی می باشد.,

حق جو  در تشریح روند کار این بانک خاطرنشان کرد: از فرد داوطلب در ابتدا نمونه خون گرفته شده و آزمایش تعیین HLA انجام می شود. نتیجه آزمایش برای بررسی سازگاری با فرد بیمار نیازمند احتمالی استفاده خواهد شد.

, حق جو  در تشریح روند کار این بانک خاطرنشان کرد: از فرد داوطلب در ابتدا نمونه خون گرفته شده و آزمایش تعیین , HLA, انجام می شود. نتیجه آزمایش برای بررسی سازگاری با فرد بیمار نیازمند احتمالی استفاده خواهد شد. ,

از تمامی داوطلبین علاقه مند دعوت می شود جهت شرکت در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و فرشته های نجات بیماران چشم انتظار باشند.

, از تمامی داوطلبین علاقه مند دعوت می شود جهت شرکت در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و فرشته های نجات بیماران چشم انتظار باشند.,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه