اخبار داغ

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

تصویب پنج طرح محوری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 95

تصویب پنج طرح محوری برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 95
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از تصویب پنج طرح محوری در سال 95 برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خط امید، علی پیر فلک در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامگاه سه‌شنبه در ساختمان فرمانداری شهرستان بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما به‌علت موقعیت جغرافیایی خاص و ژئوپولتیکی، بین کشورهایی که مشکلات زیادی دارند محاصره شده است، همچنین به جز مرزهای شمالی کشور، همه مرزها خیلی خوب حفظ و سیانت نمی‌شوند، مجموعه این عوامل در کشور باعث شده محموله های کلان قاچاق کالا و ارز وارد کشور شود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، کرمانشاه و ... به‌شدت با قاچاق کالا دست به گریبان هستند که به شکل عمده و کانتینر از قاچاق احشام و چرم گرفته تا وسایل برقی خانگی و صنعتی، آرایشی و بهداشتی، دارو، تجهیزات ماهواره‌ای را مشاهده می‌کنیم،  و از استان‌های شرقی نیز قاچاق برنج را داریم.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در ادامه گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث شده به درجه قابل ملاحظه‌ای در مبارزه با قاچاق کالا دست پیدا کنیم کمرنگ بودن همراهی مردم پیرامون این موضوع است که بر می‌گردد به ضعف و کاستی‌های خودمان، مردم فهیم ایران در هر موضوعی وقتی به درجه آگاهی و فهم می‌رسند بهترین همکاری را انجام می‌دهند ولی در این مورد اقدامات فرهنگی و تبلیغی مناسب که باعث آگاهی مردم نسبت به خسارت‌ها و زیان‌های که ناشی از قاچاق کالا است صورت نگرفته است.
 
مشاور استاندار خاطر نشان کرد: عدم آگاهی مردم نسبت به این مهم استقبال بالای مردم از این کالاها به دلیل ارزان بودن، باعث ضربات زیاد به اقتصاد کشور می‌شود، خسارت و قانون شکنی، حریم و حرمت شکنی از طرف قاچاقچیان، ورود کالاها بدون پرداخت هزینه و عوارض دولتی و تخریب فرهنگ جامعه و تشویق برای ورود و عرضه این کالاها در بازار داخلی مواردی است که  با تعطیلی یا رکود یک واحد تولیدی و در نهایت بیکاری و از دست رفتن موقعیت اشتغال برای مردم کشورمان همراه است.
 
وی با بیان راهکار در این زمینه گفت: تنها و بهترین راه همکاری با کمسیون‌های شهرستان برای نظارت و بازرسی است و این تعامل و همکاری باعث می‌شود اگر یک جا نقصان و کمبودی باشد تکمیل شود، پیرامون این موضوع قانون به ما اختیارات زیادی داده و پشتوانه محکمی برای ما است، پس در این زمینه نباید سستی و ضعف داشته باشیم، با جدیت و در کمال بی‌رحمی با افراد مجرم و متخلف باید برخورد کنیم.
 
علی پیر فلک در پایان عنوان کرد: پنج طرح به‌عنوان طرح محوری در سال 95 به تصویب رسیده است که شامل مبارزه با ورود طلا و فلزات قیمتی قاچاق، پوشاک و البسه خارجی قاچاق، لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، میوه و تره بار خارجی قاچاق، حمل و نگهداری و خرید و فروش لوازم خانگی قاچاق است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خط امید,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه