اخبار داغ

امام جمعه شهریار:

هیچ آقازاده‌ای در قبال جرم خود مصونیت ندارد/ اجرای صحیح قانون موجب دلگرمی مردم می‌شود

هیچ آقازاده‌ای در قبال جرم خود مصونیت ندارد/ اجرای صحیح قانون موجب دلگرمی مردم می‌شود
حجت الاسلام موسی سالمی امام جمعه شهرستان شهریار در سومین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار عنوان کرد نباید اینگونه باشد که وقتی شب مجرمی را دستگیر کردند همان شب با چند تماس تلفنی او را آزاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه مبین، امام جمعه شهریار درسومین جلسه شورای اداری گفت: بنده به عنوان برکت این جلسه به ذکر چند روایت و نکته در حوزه عملکردی قوه قضا اشاره می کنم. حضرت علی(ع) فرمودند ۳ مورد نجات دهنده همه مردم است ۱- ترس از خدا در پنهان و آشکار ۲- میانه روی در هنگام تنگ دستی و فراوانی ۳- عدالت در وقت عصبانیت و خوشحالی و هم چنین در روایتی دیگر حضرت علی (ع) فرمودند: عدالت از شجاعت بالاتر است. زیرا اگر مردم در تمام امور عدالت را رعایت کنند دیگر نیازی به شجاعت ندارند. در واقع حضرت می فرمایند خود عدالت شجاعت است . کسی که عدالت را رعایت می کند شجاع ترین مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه مبین,

, ,

سالمی افزود: مردم وقتی می بینند دستگاه قضا تمام فشارها را بدون هیچ تعارفی کنار می گذارد و فقط حکم خدا را اجرا می کند احساس امنیت می کنند و این خودش بالاترین نمونه شجاعت است. وی به عنوان مثالی در این باب به بحث نجاشی که شاعر بسیار معروفی بوده است پرداخت و گفت نجاشی کسی است که از قبیله یمانی بوده است و در ماه رمضان شرب خمر می کرد به همین دلیل  امیرالمومنین(ع) در ابتدای امر به خاطر شرب خمر دستور می دهد همان شب ۸۰ضربه تازیانه به او بزنند و صبح فردا ۲۰ ضربه دیگر. نجاشی به این امر اعتراض می کندو  حضرت  در جواب او فرمودند ۲۰ ضربه بعدی به این دلیل بوده است که جرات کردی و در ماه رمضان شرب خمر کردی. هر چه هم اطرافیان اعتراض کردند به این حکم اثری نداشت و حضرت فرمودند حکم خدا باید اجرا شود. پس این رعایت عدالت توسط امام علی(ع) خودش به گونه ای شجاعت است.

,

, ,

وی خاطر نشان کرد:  در جایی دیگر کسی از امیر المومنین سوال می کند که عدالت بالاتر است یا جود و بخشش؟ حضرت فرمودند عدالت بالاتر است و ۲ دلیل برای آن ذکر کرده است. ۱- عدالت هر چیزی را سر جای خودش قرار می دهد اما جود و بخشش ممکن است او را از مسیر خودش خارج کند .۲- عدالت نگاه دارنده عموم مردم است حتی مجرمین ولی جود و بخشش نگه دارنده عده ای خاص از مردم است.

,

, ,

امام جمعه شهریار در بخشی از سخنانش به بیان آثار رعایت عدالت پرداخت و گفت: ایراد ما متاسفانه این است که  رعایت عدالت را فقط از قوه قضاییه انتظار داریم در حالی که همه ما در زندگی روزمره به گونه ای قضاوت کننده هستیم. نحوه برخورد یک پدر، مدیر و . . . قوه قضاییه برای مواقعی است که کارد به استخوان می رسد وگرنه ما خودمان همه به گونه ای قاضی هستیم. یکی از اثار رعایت عدالت زنده شدن احکام الهی است. به خاطر همین وقتی مرتکب شدن کسی به گناهی اثبات شد اجرا کردن احکام الهی برای آن فرد باعث حیات دین می شود. این امر خیلی مهم است. حتی در روایات آمده است اگر همه مردم عدالت را اجرا کنند روزی زیاد خواهد شد.

,

, ,

سالمی عنوان کرد:  رعایت عدالت موجب اصلاح مردم و جامعه و موجب دوام نعمت می شود. همه باید تلاش کنیم احکام خدا اجرا شود. امام خمینی (ره) حتی در وصیت نامه خود فرموده اند حتی اگر احمد من هم خطایی کرده باید به اشد مجازات با آن برخورد شود . فرقی ندارد احمد من با دیگران .عدالت باید در همه جا رعایت شود و به این گونه نباشد که مجرمی را یک شب دستگیر کردند و همان شب ۲۰۰ نفر تماس گرفتند که او را ازاد کنید. چرا برخی به چنین افرادی کمک می کنند؟؟ کمک کردن به مجرم جرم است. مجرم مجرم است و فرقی ندارد آقا زاده باشد یا غیر آقا زاده.

,

, ,

امام جمعه شهرستان شهریار درباره انتظارات مردم از قوه قضاییه گفت:  این انتظارات دارای سه قسمت می باشد ۱- رسیدگی سریع به پرونده ها ۲- وقتی مردم می خواهند یک شکوه ای را به قوه قضاییه ببرند خاطرشان جمع باشد که حامی آن ها قوه قضاییه است . پشتشان به قوه قضاییه گرم باشد که بدانند کسی از آن ها حمایت می کند. ۳- مجرم نباید جایش با شاکی عوض نشود . مجرم در دلش باید ترس باشد . این خیلی مهم است که مجرم احساس نا امنی کند و در کنار این مردم در جامعه احساس امنیت کنند. کم و کاستی در همه شهرها وجود دارد اما در شهرستان شهریار برخورد های بین مسئولین به گونه ای نیست که مانع انجام کارها برای مردم شود و این جای شکر دارد. بین همه مسئولین شهرستان شهریار صفا و صمیمت برقرار است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه