اخبار داغ

در اقدامی خیلی ضربتی؛

پروانه نمایش «فروشنده» فردا صادر می‌شود!

پروانه نمایش «فروشنده» فردا صادر می‌شود!
با وجود صحبت های سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر اکران این فیلم با اصلاحات در ایران؛ فیلم «فروشنده» به احتمال زیاد بدون اصلاحیه پروانه نمایش می‌گیرد. تاریخ اکران «فروشنده» در فرانسه 16 نوامبر اعلام شده است. دیگر اکران های جهانی فیلم هم برای نیمه دوم سال برنامه ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که قرار بود هفته گذشته فیلم «فروشنده» برای اعضای شورای پروانه نمایش اکران شود، تنها سه نفر از اعضا در در این جلسه حضور داشتند و با توجه به حد نصاب نرسیدن اعضای جلسه شورای پروانه نمایش به هفته آینده موکول شد.

با این وجود طی روزهای گذشته چهار نفر از اعضای شورا به صورت جداگانه فیلم فرهادی را دیده اند و شنیده می‌‌شود بدون اصلاحیه درخواست پروانه نمایش این فیلم را امضا کرده اند. انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد پروانه نمایش «فروشنده» ادامه داشت تا این که محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی در گفت و گویی اعلام کرد «فروشنده» مشکلی برای دریاقت پروانه نمایش ندارد.

وی در این باره گفت: در جلسه شورای بازبینی عده ای از اعضا حضور داشتند و فیلم را دیدند، به دلیل اینکه باید جلسه به میزانی که برای رای نیاز است برسد و اکثریت حضور نداشتند جلسه روز دوشنبه هفته جاری موکول شد.

* دوشنبه اعلام رسمی

روز دوشنبه جلسه شورای صنفی نمایش برگزار می‌شود و دستور کار اصلی این جلسه تصمیم گیری در مورد فیلم اصغر فرهادی است و با توجه به شواهد در همین روز نیز پروانه نمایش «فروشنده» صادر خواهد شد. همچنین با وجود صحبت های سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر اکران این فیلم با اصلاحات در ایران؛ فیلم «فروشنده» به احتمال زیاد بدون اصلاجیه پروانه نمایش می‌گیرد.

* اکران در نیمه اول شهریور

به گزارش سینما، تاریخ اکران «فروشنده» در فرانسه 16 نوامبر اعلام شده است. دیگر اکران های جهانی فیلم هم برای نیمه دوم سال برنامه ریزی شده است. با این اوصاف اولین اکران عمومی فیلم اصغر فرهادی در ایران خواهد بود و فیلم «فروشنده» نیمه اول شهریورماه در ایران به اکران عمومی در خواهد آمد. اکرانی که علاوه بر زمان مناسب اکران تابستان به دلیل معرفی فیلم برای اسکار 2017 است.

فیلم فرهادی به احتمال قریب به یقین به عنوان نماینده ایران برای اسکار انتخاب می شود و فرهادی با توجه به موفقیت‌های جشنواره کن امیدوار است دومین اسکارش را با این فیلم بدست بیاورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, * دوشنبه اعلام رسمی,
,
,
,
, * اکران در نیمه اول شهریور,
,
,
,
,

 

,

منبع: مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه