اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت‌وگو با دانا:

بسیاری از داروهایی که مشابه داخلی دارند، وارد کشور می‌شوند/ هنوز برای تهیه مواد اولیه به چین و هند وابسته‌ایم/ 36 درصد هزینه‌های دارویی کشور مربوط به 3 درصد از داروهای وارداتی است

بسیاری از داروهایی که مشابه داخلی دارند، وارد کشور می‌شوند/ هنوز برای تهیه مواد اولیه به چین و هند وابسته‌ایم/ 36 درصد هزینه‌های دارویی کشور مربوط به 3 درصد از داروهای وارداتی است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: بسیاری از داروهایی که از مسیر های قاچاق و به وسیله انواع شرکت های دارویی وارد کشور می شود، بخش عمده ای از این دارو ها در داخل کشور تولید می شود.
[

سید نظام الدین طباطبایی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع پیشرفت دارویی کشور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در زمینه تولیدات دارویی و نیاز کشور به بحث دارو، به یقین میتوان گفت که 97 درصد از داروهای موجود در کشور به دست متخصصان و دانشمندان داخلی تولید می شود، و تنها 3 در صد از داروها از خارج وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه در تشریح 3 درصد دارو های وارداتی از خارج کشور گفت:  3 درصد از داروهایی که از خارج کشور وارد می شود مربوط  به داروهایی است که مورد نیاز بیماران ام اس، سرطانی و سایر بیماری های صعب العلاج است و 36 درصد از هزینه های دارویی کشور را در بر می گیرد. این بخش از داروهای وارداتی به کشور با مشکلات عدیده ای برای ورود به کشور از سوی کشورهای خارجی صورت می پذیرد.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه 97 درصد از داروهای تولیدی در کشور به طور کامل بومی نیستند، افزود: از 97 درصد داروهایی که در داخل کشور تولید می شود،مواد اولیه برای ساخت این داروها از خارج کشور وارد می شود و تنها 25 درصد از مواد اولیه این داروها در کشور تولید می شود. 

,

 

,

طباطبایی در ادامه با بیان اینکه در بخش دارویی کشور هنوز وابستگی به سایر کشور های خارجی داریم، ادامه داد: در بخش تولیدات دارویی کشور بخصوص در بخش تهیه مواد اولیه برای تولیدات دارویی در کشور، هنوز به کشور هایی از قبیل چین، هند و ... وابسته ایم و باید در این خصوص تمهیداتی اندیشه شود.

,

 

,

وی ادامه داد: بسیاری از داروهایی که از مسیر های قاچاق و به وسیله انواع شرکت های دارویی وارد کشور می شود، بخش عمده ای از این دارو ها در داخل کشور تولید می شود، ولی با توجه به عدم رسیدگی مسئولین داروهایی که مشابه داخلی دارند از مسیر های مختلف وارد کشور می شود که این موضوع مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ ما در داخل کشور معادل 118 کارخانه دارو سازی داریم ولی متاسفانه حرکت های منسجمی در زمینه تقویت این کارخانه ها ازسوی دولت صورت نگرفته و نقشه راهی برای این موضوع پیش بینی نشده است.

,

 

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولید دارویی در داخل کشور داریم گفت: باید بخش دارو سازی کشور را به بخش خصوص واگذار کنیم و از حالت فعلی که تولید دارو و بخش بزرگی از کارخانه ها در اختیار نهاد های دولتی است خارج شویم. حقیقت امر این است که وضعیت فعلی بخش تولید دارو و دولتی بودن این بخش مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه