اخبار داغ

با بررسی‌های آتش نشانی اصفهان مشخص شد؛

مار 10 متری گزارش شده، سمور آبی بود

مار 10 متری گزارش شده، سمور آبی بود
بررسی‌های سازمان آتش‌نشانی اصفهان مشخص کرد، جانور مشاهده شده توسط شهروندان که به عنوان مار به آتش‌نشانی گزارش شده بود، سمور آبی بالغ بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی مبنی بر رویت خزنده‌ای شبیه به مار در نیزارهای پل شهرستان، نیروهای آتش‌نشان بلافاصله در محل حاضر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در این‌خصوص اظهار داشت: پس از دریافت این گزارش بلافاصله نیروهای عملیاتی از ستاد فرماندهی، ایستگاه های ۱ – ۳ – ۴ – ۵ – ۱۳ و ۲۰ به محل اعزام شدند و پس از حضور در محل رویت این خزنده، به جستجو میان نیزارهای بسیار بلند که بخش وسیعی از رودخانه را احاطه کرده بود پرداختند.

آتشپاد بهزاد بزرگ‌زاد گفت: آتش‌نشانان پس از محاصره بخش‌هایی از رودخانه، ساعت‌ها به جستجو پرداخته تا در صورت رویت این خزنده، آن را زنده شکار کنند.

وی افزود: آتش‌نشانان داخل رودخانه و میان نیزارها به جستجو پرداخته و مشخص شد خزنده رویت شده، یک سمور آبی بالغ(خدنگ) است.

وی تاکید کرد: شایعه وجود مار چند متری در داخل رودخانه زاینده رود، تاکنون با وجود گشت های مداوم آتش نشانان در محل های گزارش شده، تایید نگردیده است.

آتشپاد سوم حمید رضوانی، معاون عملیات‌سازمان نیز درباره این حادثه اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشان با زبان روزه در محدوده‌ای ۳ هکتاری به صورت صف و با هدایت‌شدن به وسیله نردبان ۵۶ متری و دوربین های شکاری، به جستجوی وسیعی در منطقه پرداختند.

وی افزود: با توجه به تماس شهروندی مبنی بر رویت یک خزنده با شباهت به مار، نیروهای آتش‌نشان برای ایجاد اطمینان از صحت یا کذب این گزارش، پس از تجسس ۵ ساعته اطمینان حاصل کردند که خزنده گزارش شده، یک سمور آبی بالغ(خدنگ) است که دُم این حیوان در فاصله دور همانند دم مار دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: این حیوان کاملاً بی‌آزار بوده و جزئی از اکوسیستم سنتی بخشی از منطقه اصفهان است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه