اخبار داغ

معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد؛

مرکز جامع آموزشی و درمانی طب ایرانی اسلامی در تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز جامع آموزشی و درمانی طب ایرانی اسلامی در تهران راه‌اندازی می‌شود
معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت، طب سنتی و طب ایرانی، اسلامی است که با راه‌اندازی مرکز شفا دوره‌های عمومی و تخصصی طب سنتی را برگزار خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی مالمیر، معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره راه اندازی «مرکز جامع آموزشی، درمانی طب ایرانی، اسلامی شفا» گفت: در راستای سخنان مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی همچنین عملیاتی کردن بند 12 سیاست‌های کلی سلامت مبنی بر ترویج، توسعه و بومی شدن طب ایرانی اسلامی، سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری مراکز علمی و موسسه تامین درمان بسیجیان، مرکز جامع آموزشی، پژوهشی طب ایرانی، اسلامی شفا را راه اندازی کرده است.


وی در ادامه افزود: در این باره اساسنامه مرکز شفا تدوین و طرح توجیهی در دو سطح آموزش عمومی و آموزش تخصصی ویژه پزشکان و پیراپزشکان طراحی شده است.


معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت، طب سنتی و ایرانی اسلامی است، تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده در کشورهای پیشرفته قسمت عمده‌ای از سلامت مردم متعلق به طب سنتی است و با وجود اینکه ایران مهد این طب محسوب می‌شود اما طب سنتی در کشور ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته و کشورهای پیشرفته از این موضوع بهره بیشتری می‌برند.


وی در آسیب شناسی دلایل عدم بهره‌گیری کشور از طب سنتی گفت: برخی از افراد دانسته یا ندانسته به موضوع طب ایرانی اسلامی بی‌مهری می‌کنند که ما امیدواریم امسال شاهد اقدامات ارزنده ای در این حوزه باشیم.


مالمیر، با بیان اینکه به دنبال عملیاتی کردم فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی ایرانی، اسلامی هستیم، تاکید کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال بیش از 10 هزار شهروند تهرانی را در دوره‌های عمومی طب سنتی آموزش خواهیم داد.


معاون علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درباره ثبت نام در دورهای عمومی آشنایی با طب ایرانی، اسلامی تاکید کرد: از تاریخ یکم تا پانزدهم تیرماه ثبت‌ نام دوره‌های عمومی شروع و کلاس‌ها از تاریخ یکم مرداد برپا خواهد شد.


دبیر شورای آموزشی مرکز شفا در پایان گفت: این دوره‌ها سه ماهه، به شکل فصلی در سه نقطه از تهران برگزار خواهد شد و به دنبال این هستیم تا از ابتدای سال آینده این کلاس‌ها را در کل کشور برپا کنیم.


انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه