اخبار داغ

توضیحات تکمیلی درباره انفجار شهران

توضیحات تکمیلی درباره انفجار شهران
ساعت ٤:٣٠ امروز انفجار لوله گاز در فلکه اول شهران واقع در شمال غرب تهران به تعدادی از خانه های اطراف آن خسارت وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فردا، به دنبال این حادثه کانال سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با حادثه انفجار لوله گاز منطقه کوهسار شهران، موارد زیر را منتشر کرد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


- شکستن لوله گاز در محدوده بلوار کوهسار ابتدای خروجی شهران در ساعت ٤:٣٠ دقیقه بامداد، انفجار مهیبی را رقم زد.
-در ساعت ٤:٣٥ دقیقه این حادثه به آتش نشانی اطلاع داده شده و دو دقیقه بعد یعنی ٤:٣٧ دقیقه اولین اکیپ امداد و اطفاء حریق در محل حادثه حضور یافت.
-خوشبختانه با سرعت عمل نیروهای امداد رسان بلافاصله عملیات ایمن سازی و تخلیه ساختمان های مجاور انجام شد و حدود ٢٠٠ نفر از ساکنان از محدوده خطر به محل امن منتقل شدند.
-در این حادثه هیچ یک از شهروندان و ساکنان محل آسیب جانی ندیدند و خسارت مالی نیز محدود به ایجاد حریق در نمای یک ساختمان اداری خالی از سکنه و شکستن شیشه های دو ساختمان و همچنین آتش گرفتن یک خودرو پارک شده بوده است.
-علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی درخصوص اینکه حفاری مترو باعث ترکیدگی لوله گاز شده قویا تکذیب می شود و بنابراعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عملیات عمرانی حفاری مترو در این منطقه دو ماه پیش پایان یافته و همه اصول ایمنی و عملیات تثبیت و تحکیم در همان زمان انجام شده بود؛ ضمنا محل ترکیدگی لوله گاز با تونل مترو در عمق ٢٥ متر فاصله دارد.
-همزمان با حادثه انفجار لوله گاز، آب، برق و شبکه مخابراتی منطقه قطع شد، که البته میزان آسیب دیدگی به این انشعابات متفاوت بوده است.

-در حال حاضر آب ٧٥ درصد منطقه وصل شده و تا ساعاتی دیگر امکان استفاده از آب شرب برای کل منطقه فراهم می شود. وصل انشعاب برق نیز تا ساعاتی دیگر انجام می گیرد خطوط موبایل بنابراعلام مسوولان ذیربط تا ساعات پایانی شب برقرار می شود البته وصل خطوط تلفن ثابت بدلیل عملیات اجرایی زمان بر است همچنین بنابر اعلام شهردار منطقه ٥ دسترسی ترافیکی از طریق شبکه های جایگزین امکان پذیر شده است و پیش بینی می شود با اتمام عملیات عمرانی و اصلاح مسیر، روز یکشنبه ترافیک و عبور و مرور به حالت عادی برمی گردد.

-تاکید می گردد تمامی اخبار درخصوص علت بروز حادثه درحد گمانه زنی است و کارشناسان سازمان آتش نشانی با پایان یافتن عملیات امداد و نجات در حال بررسی علت وقوع حادثه انفجار لوله گاز هستند ضمنا درخصوص شایعات مطرح شده درباره فوت دو کارگر مترو بدلیل ماندن زیرآوار بنابراعلام سخنگوی اورژانس تهران و سازمان آتش نشانی تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است اما بررسی و جستجوها درباره احتمالات مطرح شده ادامه دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه