اخبار داغ

گزارش دانا از وضعیت قیمت بنزین در سال93/

بلاتکلیفی قیمت بنزین در سایه افزایش قیمت حامل های انرژی/ بی تدبیری دولت در شلوغی جایگاه‌های سوخت

بلاتکلیفی قیمت بنزین در سایه افزایش قیمت حامل های انرژی/ بی تدبیری دولت در شلوغی جایگاه‌های سوخت
متأسفانه عملکرد ضعیف دولت در خصوص اعلام قیمت نهایی بنزین و میزان افزایش قیمت آن، باعث شده است تا مردم دچار سردرگمی شوند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، بنزین یکی از اصلی ترین مواد مورد مصرف در جامعه است که قیمت آن تأثیر مستقیمی بر قیمت دیگر کالا ها در کشور دارد؛ به طوری که میزان درصد افزایش قیمت ها با میزان افزایش قیمت بنزین رابطه مستقیمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

زمزمه های گرانی بنزین با ارائه طرح بودجه 93 از سوی دولت به مجلس شنیده شد تا جایی که بیشترین کسری بودجه دولت در سال 93 قرار بود از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی جبران شود.

,

در هر صورت لایحه بودجه 93 بسته شد؛ اما دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1393 به مجلس شورای اسلامی راهکاری برای افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی همچون بنزین و گازوئیل پیش بینی نکرده بود و قرار بر این شدتا  طرح اصلاح قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی با ارسال لایحه جداگانه به مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

,

هر چند سناریوهای مختلف قیمتی از 1100 تا 1800 تومان برای هر لیتر بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور از سوی دولت برای سال 1393 و در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تعریف شده اما نخستین گام افزایش قیمت بنزین پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی در مجلس برداشته شد.

,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پنج شنبه 10 بهمن در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ١٣٩٣ کل کشور بند (ک) تبصره ٢ این لایحه را تصویب کردند که قیمت هر یک لیتر فرآورده نفتی 5 درصد افزایش یابد.

,

در هر تکلیف نهایی قیمت بنزین بر عهده دولت گذاشته شده است و دولت نیز از پیش از عید تا کنون زمزمه های افزایش قیمت بنزین را سر داده است.

,

برخی نمایندگان مجلس نرخ های متفاوتی را برای بنزین اعلام کردند که بین 800تا 1800 تومان متغیر بود.

,

دولت نیز در هر مرحله به جای شفاف سازی قیمت بنزین، قیمت های اعلام شده را تکذیب کرده و انها را نادرست دانست.

,

با اعلام گران شدن قیمت آب، برق و گاز در ابتدای سال 93 کم کم مردم منتظر گرانی بنزین نیز هستند.

,

متأسفانه عملکرد ضعیف دولت در خصوص اعلام قیمت نهایی بنزین و میزان افزایش قیمت آن، باعث شده است تا مردم دچار یک سردرگمی شوند.

,

برخی از مردم با تصور گرانی بیش از حد قیمت بنزین، روانه جایگاه ها شده و باعث شلوغی جایگاه ها شدند.

,

قطعاً ادامه این روند وضعیت نامطلوبی را بر جای می گذارد که از دولت تدبیر و امید انتظار می رود تا برای این موضوع راهکار مناسبی در نظر گرفته و قیمت نهایی بنزین را اعلام کند.

,

هرچند کارشناسان معتقدند که شیب افزایش قیمت بنزین باید ملایم باشد تا به خوبی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شده و فشار کمتری به مردم وارد شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه