اخبار داغ

به دلیل بهره‌مندی از موضوع و شیوه اکران متفاوت صورت گرفت؛

صدرنشینی "هنگامه" در گروه "هنر و تجربه"

صدرنشینی "هنگامه" در گروه "هنر و تجربه"
فیلم کوتاه "هنگامه" با شیوه‌ای متفاوت در اکران‌های مردمی جشنواره عمار در حال نمایش است و تاکنون موفقیت‌های خوبی از نظر جلب رضایت مخاطبات به دست آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هنری آنلاین، فیلم داستانی «هنگامه» اولین فیلم داستانی منتشر شده درباره مدافعان حرم است. این فیلم به کارگردانی امیرداسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد و با بازی امین ایمانی و سوگل طهماسبی تولید شده است. هنگامه، همچنین فانوس ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار را هم در بخش داستانی و نقش اول بازیگر زن کسب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

"هنگامه" داستان حامد، دانشجوی انصرافی پزشکی است که در روز اعزامش به سوریه از طریق همسرش مطلع می شود که قرار است به تازگی پدر شود و شاید تنها گره داستان همین باشد که حامد را بر سر دوراهی قرار می دهد.

,

این روزها فیلم کوتاه "هنگامه" در اکران‌های مردمی جشنواره عمار در حال نمایش است. شیوه ای که با تمام مدل های موجود اکران در کشور متفاوت است

, ,

اما اکران عجیب و منحصر به فرد این فیلم است که باعث شده به سادگی از کنار آن نگذریم و کمی بیشتر به آن بپردازیم. برخلاف روال مرسوم اکران‌های عمار، که آثار منتخب خود را در مساجد و مدارس شهرها و روستاها و هرجایی که امکان اکران وجود داشته باشد به طور کاملاً رایگان به نمایش می گذارد، "هنگامه" دارای بلیط فروشی است، فیلمی که از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست و در پردیس‌های سینما اکران نمی شود اکنون توانسته مردم را به خود جذب کند و 19.640.000 تومان فروش داشته باشد. 

,

نکته جالب توجه اینجاست که تماشاگران بعد از تماشای فیلم بسته به میزان رضایت شان بلیطی به ارزش هزار تا پنج هزارتومان خریداری می کنند و در صورت عدم رضایت نیز هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند. استفاده از این روش باعث شده فیلم هنگامه نزدیک به بیست میلیون تومان در یک ماه فروش داشته باشد.

, نکته جالب توجه اینجاست که تماشاگران بعد از تماشای فیلم بسته به میزان رضایت شان بلیطی به ارزش هزار تا پنج هزارتومان خریداری می کنند و در صورت عدم رضایت نیز هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند. استفاده از این روش باعث شده فیلم هنگامه نزدیک به بیست میلیون تومان در یک ماه فروش داشته باشد., نکته جالب توجه اینجاست که تماشاگران بعد از تماشای فیلم بسته به میزان رضایت شان بلیطی به ارزش هزار تا پنج هزارتومان خریداری می کنند و در صورت عدم رضایت نیز هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند. استفاده از این روش باعث شده فیلم هنگامه نزدیک به بیست میلیون تومان در یک ماه فروش داشته باشد.,

 اما اگر همین روند در پردیس های سینمایی اجرا می شد و افراد بعد از تماشای فیلم به میزان رضایت شان بلیط تهیه می کردند به راستی چه سرنوشتی در انتظار این آثار بود.

,

 آنچه پر واضح است، اینست که مبلغ 20 میلیون تومان اساسا مبلغ قابل توجهی برای سینما نیست و تنها زمانی اهمیت پیدا می کند که بدانیم فروش دیگر فیلم ها در حوزه هنر و تجربه به چه میزان بوده است. 

,

در ادامه باید گفت فیلم کوتاه "هنگامه" بدون داشتن حتی یک سانس در سینما توانسته بالاتر از 53 فیلم گروه هنر و تجربه در سال 94 فروش داشته باشد.

, در ادامه باید گفت فیلم کوتاه "هنگامه" بدون داشتن حتی یک سانس در سینما توانسته بالاتر از 53 فیلم گروه هنر و تجربه در سال 94 فروش داشته باشد., در ادامه باید گفت فیلم کوتاه "هنگامه" بدون داشتن حتی یک سانس در سینما توانسته بالاتر از 53 فیلم گروه هنر و تجربه در سال 94 فروش داشته باشد.,

از آنجایی که سازمان سینمایی برای اکران هر کدام از آثار به نمایش درآمده در این گروه باید پنجاه درصد صندلی‌های یک سینما را خریداری کند تا سینمادار ترغیب به نمایش فیلم شود و آنهم در شرایطی است که حداقل دونفر به سینما برای دیدن آن فیلم مراجعه کنند. بر اساس جدول مندرج در سایت جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به جز فیلم‌های «ماهی و گربه»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خواب تلخ»، «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر»، «پرویز»، «کپی برابر اصل»، «گس»، «پریدن از ارتفاع کم»، «داره صبح میشه»، «316»، «آتلان»،«سایه روشن»، « در کوچه های عشق»، «بهمن» و «اشیاء از آنچه شما در آئینه می بینید» با فروش 20.200.000تومان مابقی آثار اکران شده در گروه هنر و تجربه که 53فیلم هستند از فیلم کوتاه «هنگامه» کمتر فروخته‌اند.

,

این امر نشان‌دهنده اینست که سازمان سینمایی در این سال‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف فیلم‌هایی کرده که اگر با روشی که هنگامه به فروش رفت عرضه گردند به روشنی میزان ضرر و زیانی که به عرصه سینما وارد کرده‌اند واضح و مبرهن می‌شود. با این اوصاف پیداست که سازمان سینمایی در حال به آتش کشیدن بودجه سالیانه خود است. 

, این امر نشان‌دهنده اینست که سازمان سینمایی در این سال‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف فیلم‌هایی کرده که اگر با روشی که هنگامه به فروش رفت عرضه گردند به روشنی میزان ضرر و زیانی که به عرصه سینما وارد کرده‌اند واضح و مبرهن می‌شود. با این اوصاف پیداست که سازمان سینمایی در حال به آتش کشیدن بودجه سالیانه خود است. , این امر نشان‌دهنده اینست که سازمان سینمایی در این سال‌ها هزینه‌های هنگفتی صرف فیلم‌هایی کرده که اگر با روشی که هنگامه به فروش رفت عرضه گردند به روشنی میزان ضرر و زیانی که به عرصه سینما وارد کرده‌اند واضح و مبرهن می‌شود. با این اوصاف پیداست که سازمان سینمایی در حال به آتش کشیدن بودجه سالیانه خود است. ,

یا توجه به موضوع فیلم هنگامه و از همه مهمتر شیوه اکران آن امید است تلنگری برای سینما و سینماگران به جهت دقت در انتخاب موضوع اثر نیز زده شده باشد!

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه