اخبار داغ

ردپای پُررنگ تبعیض میان کودکان فقر و غنی؛

زمین های خاکی، ارمغانی برای اوقات فراغت کودکان فقیر/ فراغت کودکانه قربانی فراقت مسئولین !

زمین های خاکی، ارمغانی برای اوقات فراغت کودکان فقیر/ فراغت کودکانه قربانی فراقت مسئولین !
با گذر از مناطق حاشیه نشین شهر سنندج و کشیده شدن پاهای برهنه کودکان در کوچه های خاکی و بازی دخترکان و پسران چشم ها را مبهوت می کند، چشم هایی که بازی کودکان بدون امکانات تصویر روشنی از ذهن هر بیننده ای را نشان نمی دهد...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، با گذر از مناطق حاشیه، کشیده شدن پاهای برهنه کودکان در کوچه های خاکی و بازی دخترکان و پسران چشم ها را مبهوت می کند، چشم هایی که دوست دارند امیدوارانه به زندگی آنها دوخته شوند اما در تمام روزها و سال هایی که سپری شده نقطه روشنی در زندگی کودکان حاشیه شکل نگرفته است و تنها تصویر روشنی که در زندگی مردمان این مناطق موج می زند فقر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل, آفتاب دل,

 

,


کافی ست گذری به کوچه های نایسر، فرجه، عباس آباد و... داشته باشیم تا فقر را از نزدیک در دستان پینه بسته، چهره دودگرفته و لباس های پاره کودکان حاشیه شهر مشاهده کنیم.

,
,

 

,

, ,


برنامه ریزی درست و غنی سازی فرهنگی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای دارد. برنامه ای که می تواند فرهنگ، تربیت و سلامتی نسلهای تازه را شکل ببخشد. در حالیکه همواره شعارهای ضرورت غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان ما را به محاصره می کشد. در این میان اما به نظر می رسد فاصله میان حرف تا عمل همچنان زیاد است!

,
,

 

,


به هرحال غنی یا فقیر دراین جامعه تفاوتی ندارد بلکه آنچه مهم است تربیت نسلی پویا ، پرتحرک و شکوفا برای آینده کشور است، آینده سازانی که از هر قشری باشند می توانند به این کشور خدمت کنند.

,
,

 

,

, ,


براین اساس متولیان امور باید طوری برنامه ریزی کنند که ضمن برخورداری اقشار محروم و متوسط از فرصت ها، غنی سازی اوقات فراغت را جاذبه خاص ببخشند.

,
,

 

,


روانشناسان معتقدند: اوقات فراغت علاوه بر تفرج و سرگرمی می تواند زمینه ساز بروز و ظهوراستعدادهای کودکان و نوجوانان برای آینده شغلی آنان نیز باشد.

,
,

 

,


شاید امروز بسیاری از دست اندرکاران گمان می کنند که این رسم زندگی است، عده ای در حاشیه جان می سپارند و با مرگ خاموش خود در همان مناطق غریبانه به خاک سپرده می شوند و عده ای در بالاترین نقاط شهر با مجلل ترین امکانات به دیار حق می شتابند.

,
,

 

,

, ,

 

,

شاید آنها هنوز تصور می کنند دردهای بزرگ تر از حاشیه نشینی نیز وجود دارد که باید در ابتدا به آنها پرداخت اما میان در حاشیه بودن و حاشیه نشینی فرق است.

,

 

,


بسیاری از مسئولین نمی دانند که در حاشیه شهر ها چه اتفاقاتی روی می دهد انگار فراموش کرده اند که نسل های آینده قرار است از همین مکان ها بلند شوند.

,
,

 

,

, ,


بدون شک فضای بازی برای کودکان از الزام‌های زندگی شان است و به همین دلیل این موضوع باید در رأس فعالیت‌های‌کاری مدیران حوزه شهری به‌ویژه شهرداری قرار گیرد و انتظار می رود مسوولان و دست اندرکاران با حرکتی متفاوت از گذشته برای این بخش، حرکت علمی ، جهادی و سریع داشته باشند تا ضمن غنی سازی اوقات فراغت از بروز آسیب های اجتماعی در مسیر تکامل فکری و زندگی آینده سازان جامعه جلوگیری شود.

,
,

 

,

, ,

انتهای پیام/م
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه