اخبار داغ

واکنش ارشاد به توقیف «قانون»

واکنش ارشاد به توقیف «قانون»
توقیف قانون ربطی به ارشاد ندارد و به دستور دادستانی انجام شده است. علت شکایت برخی نهادهای امنیتی بوده و ارشاد نقشی نداشته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری خود درباره توقیف روزنامه قانون گفت: توقیف قانون ربطی به ارشاد ندارد و به دستور دادستانی انجام شده است. علت شکایت برخی نهادهای امنیتی بوده و ارشاد نقشی نداشته است. باید رسانه ها به گونه ای عمل کنند که از قانون تخطی نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: البته باید به سمتی برویم که با یک خطا کل رسانه تعطیل نشود و اگر یک نفر خطا کرده آن یک نفر مجازات شود. این کار به اصلاح قانون نیاز دارد و ما در حال اصلاح قانون هستیم.
قانون به استناد بند 5 اصل 105 قانون اساسی رخ داده و قوه قضاییه تصمیم گرفته است.

سخنگوی ارشاد همچنین درباره حج امسال گفت: حج تعطیل نشده و حکام سعودی اجازه این کار را ندارند. سعودی ها تظاهر به همکاری داشتند اما هیچ نشانه ای از همکاری نبود زیرا سعودی ها با برخی شرطهای نامعقول ما را از حج محروم کردند. امکانات ما در مکه و مدینه در جای خود باقی است و ان شا الله سال آینده با برنامه ریزی دقیق باید مسیر حج را هموار کنیم. امسال هم مصمم بودیم اما با کار شکنی سعودی ها نشد.

وی درباره توقف نمایش فیلم 50 کیلو آلبالو با دستور وزیر ارشاد گفت: وزیر از اختیاراتش برای توقف فیلم 50 کیلو آلبالو استفاده کرد. این نشانه دخل و تصرف در فیلم نیست، شورای نظارت و صدور مجوز از نهادهای زیر دست ارشاد هستند و وزیر طبق قانون از اختیاراتش برای فیلم 50 کیلو آلبالو استفاده کرد. درباره این فیلم حرفهایی برخی رسانه ها زدند که نشان عدم اطلاع از اختیارات وزیر بود و در حق جنتی ظلم شد.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه