اخبار داغ

رکود بی سابقه بازار مسکن در دهلران؛

مشاور املاک یا دلال فروش

مشاور املاک یا دلال فروش
عدم نظارت بر قیمت اجراه و فروش مسکن دهلران باعث رکود بی سابقه در بازار آن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم دهلران، دهلران از جمله شهرستان‌هایی بود که ارزان بودن زمین، خانه و در مجموع ملک، هم برای خرید و هم برای رهن و اجاره در آن زبانزد بود و این شرایط تا سه سال پیش نیز در این شهرستان حکم ‌فرما بود اما از حدود سه سال پیش، وضعیت قیمت‌ها در شهرستان دهلران تغییر کرد و اکنون قیمت خرید و فروش ملک و یا حتی رهن اجاره در برخی نقاط دهلران از کلان‌شهرهایی نظیر کرج و ... کمتر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم دهلران,
شاید همین گرانی، رکود در بازار مسکن به ویژه در زمینه خرید و فروش را به دنبال داشته و به نظر می‌رسد بازار رهن و اجاره به خاطر ناچاری مستاجران، توانسته تا حدی گرمای تنور بازار بنگاه‌ داران را گرم نگاه دارد.
,
وجود بنگاه‌های مختلف در سطح شهر دهلران نیز در افزایش قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده به نحوی که کارشناسان و حتی خود بنگاه‌ داران معتقدند، قیمت‌ها توسط آنها تعیین می‌شود و هر چه مراجعه مردم به بنگاه‌ها بیشتر باشد، در افزایش قیمت‌ها اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
,
آگاهان و فعالان حوزه ساخت و ساز معتقدند که آمار ورود سازنده‌ها همواره در اوایل سال افزایش می‌یافت اما امسال رکود حاکم بر بازار و کاهش حجم خرید و فروش باعث شده تا افرادی که نقدینگی مناسبی برای ساخت و ساز دارند استقبال چندانی از ساخت و ساز در دهلران نشان ندهند.
,
برخی از مشاوران املاک نیز اذعان دارند رکود خرید و فروش باعث شده سازندگان تازه‌کار و حتی با تجربه دیگر رغبتی از خود برای دست گرفتن کار جدید نداشته باشند.
,
صاحبخانه شدن یک رویا و خانه بدوشی برای مستاجران دغدغه ای است که سالهای اخیر و خصوصاً امسال به اوج خود رسیده است. فعالین خرید و فروش مسکن از کسادی بازار و اجاره نشین ها از قیمت بالای بهای اجاره و کیفیت پایین ساخت و سازها می نالند.
,
وقتی کلنگ ساخت مسکن مهر قریب به ده سال پیش به زمین زده شد بارقه امیدی را در دل مردم دهلران ایجاد کرد که کابوس تلخ اجاره نشینی روزی به پایان می رسد اما بلاتکلیفی مسکن مهر، آب پاکی را روی دست مردم ریخت تا زیاد دلخوش به این وعده وعیدها نباشند.
,
بر اساس این گزارش، خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نسیم دهلران به سراغ برخی از شهروندان مستأجر دهلرانی رفته است تا از نزدیک مشکلات آن ها را بشنود.
,
مجتبی رضایی که ۱۰ سال است مستاجر است، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: فکر نمی کردم سالهای اجاره نشینیم اینقدر طولانی شود، در این سالها بیشترین دغدغه ام پرداخت اجاره بهایی بود که تا چشم بهم می زدیم آخر برج می آمد و باید آن را پرداخت می کردیم.
,
وی با بیان اینکه شاید تمامی اجاره بهایی که در این مدت پرداخت کرده ام می توانستم خانه ای برای خودم بخرم، گفت: اجاره بهای سنگین در شهرستانی مثل دهلران که اقتصادش فلج است و بیکاری درآن بیداد می کند کمر نان آور خانواده را می شکند.
,
این شهروند دهلرانی از سود بالای تسهیلات بانکی برای خرید مسکن گلایه کرد و گفت: عدم همکاری در راستای تسهیلات بانکی برای واجدین شرایط مشکلات مسکن را دوچندان نموده است.
,
وی ابراز نمود: مسکن مهر دهلران دارد خاک می خورد آن وقت مسئولین کشوری به جای اینکه به داد مردم برسند تا زودتر از درد و گرفتاری اجاره نشینی راحت بشوند بجای وام مسکن وام خودرو را بخورد مردم می دهند.
,
مرتضی غلامی، جوانی است که تازه تشکیل خانواده داده و به مستاجری روی آورده است، به خبرنگار ما می گوید: با شرایط اشتغال و وضعیت گرانی مسکن واقعا نگران هستم که در آینده چه پیش خواهد آمد.
,
وی عدم رسیدگی و بی توجهی به مشکلات مسکن و… را در افزایش سن ازدواج، افزایش نرخ طلاق و مشکلات اجتماعی مهم، اثر گذار دانست و عنوان کرد: جوانی که دغدغه مسکن دارد هیچ گاه تن به ازدواج نمی دهد.
,
این جوان دهلرانی با اشاره به وام مسکن، اظهار کرد: اگر ۲۰ میلیون وام مسکن بخواهند پرداخت کنند ۴۰ میلیون از وام گیرنده بخاطر سود سنگینش پس می گیرند، یک کارگر ساده باید از کجا این هزینه ها را تامین کند.
,
وی افزود: بر نرخ اجاره و فروش مسکن دهلران نظارتی نیست و هر مشاور املاکی برای خود قیمتی می گوید.
,
غلامی ادامه داد: در یک منطقه دو تا ملک که نزدیک به هم سال ساختشان نیز یکی است با دو قیمت بسیار متفاوت به فروش می رسند.
,
وی گفت: مشاورین املاک دهلران هر کدام برای خود تعریفی از مناطق دهلران و ارزش ملک در آن مناطق دارند.
,
این جوان ابراز نمود: دیگر برای ما جوانان خرید مسکن آرزو نیست چرا که با این وضعیت یک رویایی دست نیافتنی محسوب می شود.
,
رکود بازار مسکن از یک سو و بالا و پایین بردن قیمت ها توسط مشاوران املاک از سوی دیگر باعث شده تا مردم خود از طریق شبکه ها و نرم افزار های اجتماعی درون موبایل به فروش ملک های خود بپردازند و در واقع مشاور املاکی مجازی راه بیندازند.
,
امید است که با نظارت مسئولان این نابسامانی ها رفع گردد چرا که اگر کم نظارتی ها بیشتر شود ممکن است مردم در بیشتر زمینه ها خود امور را به دست بگیرند که این باعث بروز هرج و مرج می شود.
,
اگر مردم مسئولان را در کنار خود ببینند و مشکل قیمت هایی مانند مسکن که به برجام هم مربوط نمی شود برطرف گردد مسلماً رضایت مردم از مسئولان دو چندان می شود.
,
رکود بی سابقه بازار مسکن در دهلران؛
, رکود بی سابقه بازار مسکن در دهلران؛,
رکود بی سابقه بازار مسکن در دهلران؛
, رکود بی سابقه بازار مسکن در دهلران؛,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه