اخبار داغ

«بسیج همگام با کشاورز» طرحی برای پیشرفت و ترویج کشاورزی

«بسیج همگام با کشاورز» طرحی برای پیشرفت و ترویج کشاورزی
«طرح ملی بسیج همگام با کشاورز» با هدف پیشرفت و ارائه مباحث علمی در چارچوب کشاورزی شروع به کار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، علی رعیت خاکی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با هدف پیشرفت و ارائه مباحث علمی در چارچوب کشاورزی از سال 93 شروع به کار کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی افزود: با امضای تفاهم نامه بین سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی و سازمان بسیج طرح را ارائه دادیم که به صورت پایلوت در شهرستانهای آمل، گرمی، شوش و پیشوا به اجرا در آمده است. 

,

مسئول بسیج کشاورزی گفت: شهرستان پیشوا زیرساخت های بالقوه ای در حوزه کشاورزی، محصولات گلخانه و صیفیجات دارد و به همین منظور این شهرستان برای اجرای آزمایشی «طرح ملی بسیج همگام با کشاورز» از استان تهران انتخاب شده است.

,

رعیت خاکی ادامه داد: گندم، جو، یونجه، محصولات گلخانه ای و صیفیجات محصولات غالب این طرح هستند که از زمان شروع به کاشت تا برداشت محصول در اواخر شهریور به اتمام می رسد و تلاش می کنیم عملکرد پایه بین 100 تا 200 کیلوگرم را تحقق بخشیم که با دسترسی به همین میزان در هکتار انقلابی در بخش کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد تا اینکه به حد مطلوب تولید برسیم.

,

وی تصریح کرد: کار گروهی جهت بر طرف کردن و تسهیل مشکلات کشاورزان تشکیل و در آن منابع آبی شهرستان ساماندهی شد و آب های سطحی به صورت حق آب در اختیار کشاورزان قرار گرفت سپس پنج تا ده نفر از کشاورزان که دارای عملکرد کمی و کیفی بهتری نسبت به سایر کشاورزان روستا بودند انتخاب شده  و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان مربی شبکه به این مجموعه افزوده شد.

,

مسئول بسیج کشاورزی مهمترین هدف اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز را ارتقاء بهره وری و کم کردن اختلاف سطح کشاورزعادی با کشاورز نخبه برشمرد و افزود: تفاوت برداشت کشاورز نخبه با کشاورز عادی از 2 تا 18 برابر در هکتار متغیر است.

,

رعیت خاکی به استفاده از فرم کاداست در زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: فرم کاداست حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات مالک زمین، نوع مالکیت و نوع محصولی که در آن زمین کشت خواهد شد است. 

,

وی با بیان اینکه 50 درصد از برنامه های ابلاغی و اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی در استان تهران به شهرستان پیشوا اختصاص یافته است، گفت: 30 شبکه در پیشوا به خط تلفن و سخت افزارها و سیستم های نرم افزارهایی که قابلیت اتصال به شبکه های شباب روستا را داشتند تجهیز شدند.

,

مسئول بسیج کشاورزی ادامه داد: از این حجم ابلاغی در استان تهران، 2شبکه به شهرری اختصاص دارد که با همکاری جهاد کشاورزی و استقبال کشاورزان روبرو شده است. 

,

رعیت خاکی خاطرنشان کرد: سال گذشته 1500 نفر در قالب اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم به شناسایی روستاهایی که برای ایجاد شبکه های بسیج همگام با کشاورز مناسب هستند، اقدام کردند.

,

انتهای پیام/ رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه