اخبار داغ

گردوی شهرطلای سبز را باد برد/خسارت20 درصدی به محصولات باغی+عکس

گردوی شهرطلای سبز را باد برد/خسارت20 درصدی به محصولات باغی+عکس
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از خسارت دیدن دو هزار و 400 هکتار از محصولات باغی تویسرکان بر اثر وزش باد شدید در چند روز گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور، بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده در روزهای گذشته در تویسرکان 72 کیلومتر بر ساعت بوده است، باد شدید سبب شکسته شدن شاخه درختان و افتادن آن ها بر روی سیم های برق و خاموشی مقطعی در برخی ساعات روز بوده که با تلاش 6 اکیپ از نیروهای اداره برق تویسرکان مرتفع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

, ,

وزش باد به حدی بود که نه تنها شاخه تعدادی از درختان شکسته شد بلکه در مناطقی نیز سبب شکسته شدن تنه تعدادی از درختان و افتادن آن ها بر زمین شد.

, ,

به گفته «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان خسارت وارد شده به محصولات باغی بیشتر به صورت شکسته شدن شاخه ها بوده است.

, ,

وی در این باره عنوان کرد که در حدود دو هزار هکتار از پنج هزار و 500 هکتار گردوی تویسرکان دچار آسیب شد.

, ,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان همچنین میزان خسارت وارده به 400 هکتار از سه هزار و 500 هکتار دیگر محصولات باغی تویسرکان را نیز تأیید کرد و گفت: هنوز خسارت ریالی وارده به صورت دقیق مشخص نشده است، با این وجود می توان اذعان کرد که درمجموع 20 درصد از محصولات باغی تویسرکان دچار خسارت شدند.

, ,

اکبری به آسیب جزیی برخی گلخانه ها نیز اشاره کرد و گفت: محصولات گلخانه ای دچار آسیب نشدند، بلکه بخشی از سقف پلاستیکی تعدادی از آن ها بر اثر باد جدا شده است.

,

به گزارش رودآور، سرمازدگی بیش از 75 درصدی و در حدود 40 درصدی دیگر محصولات باغی و کشاورزی تویسرکان در سال گذشته نیز خسارتی بیش از 120 میلیارد تومان به کشاورزان و باغداران این شهرستان وارد کرده بود.

,

اما همچنان تعداد بسیاری از این باغداران و کشاورزان خسارت محصولات خود را با وجود گذشت یکسال دریافت نکرده اند و در سال جاری، آنان از اینکه خسارت وارده جدید را نیز شرکت های بیمه پرداخت نکنند و مسئولان پیگیری نکنند احساس نگرانی کردند.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه