اخبار داغ

آزادسازی فلوجه پروژه آمریکا برای تجزیه منطقه را به شکست کشاند

آزادسازی فلوجه پروژه آمریکا برای تجزیه منطقه را به شکست کشاند
شیخ «محمد عبدالله نصر»، از علمای مصر ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه فرهنگی در مبارزه با تروریسم، پیروزی عراق بر داعش در فلوجه را موجب شکست خوردن پروژه آمریکا برای تجزیه منطقه توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عبدالله نصر»، شیخ و مبلّغ اسلامی مصر پیروزی ارتش عراق در آزادسازی شهر فلوجه و شکست عناصر داعش را به معنای فروپاشی طرح تجزیه کشور عراق و به دنبال آن فروپاشی نقشه غرب علیه منطقه توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاکید کرد: پیروزی فرزندان عراق بر تروریسم نشانه آشکار وحدت این کشور در زیر پرچم ارتش و بسیج مردمی عراق است.

,

نصر همچنین درباره امکان فرار بقایای گروه های تروریستی در سوریه و عراق به خارج از مرزهای این کشور و احتمال اشتعال بحران های دیگری در دیگر کشورها و از جمله مصر هشدار داد.

,

این مبلغ مصری با بیان اینکه حضور تروریست‌های داعش در مصر محدود به استان شمال سینا نمی‌شود، گفت: هر اخوانی یا سلفی در مصر داعشی محسوب می‌شود که منتظر رسیدن لحظه کار و اجرای عملیات است.

,

وی با بیان احتمال حضور عناصر داعش در همه نهادهای حکومتی گفت: هیچ کس از قدرت و ظرفیت این هسته‌های خفته تروریستی آگاه نیست در حالی که آنها از هیچ جرمی علیه پیروان ادیان مسیحی در شهرهای مختلف مصر اعم از عامریه اسکندریه و المطریه و الزیتون قاهره و المنیا کوتاهی نمی‌کنند.

,

نصر بر ضرورت مبارزه فرهنگی فراگیر در کنار جنگ نظامی برای نابودی افکار تکفیری در جامعه مصری تاکید کرد و گفت: گسترش اندیشه‌های روشنفکرانه و اسلامی درست راه مبارزه با تروریسم در مصر است.

,

وی با اشاره به اینکه جریان روشنفکری در مصر که امکان مبارزه فرهنگی با داعش و گروه های تکفیری را دارد، در محاصره به سر می‌برد، گفت: تریبون‌های رسانه‌ای به روی روشنفکری بسته شده و همه شخصیت‌های آن در زندان‌ها هستند، نهاد الازهر و وزارت فرهنگ مصر در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام نمی‌دهند.

,

مبلغ اسلامی مصر تاکید کرد: مسئولین نهادهای رسمی دینی باید از طریق نزدیک شدن به شهروندان خود از طریق شبکه‌های اجتماعی یا دیگر کانال‌های موجود در جامعه به سوالات دینی آنها جواب بدهند تا مانع به انحراف کشیده شدن آنها بر اساس اعتماد به میراث مغایر با دین و عقل شود.

,

نصر در بخش دیگر سخنانش صدور حکم حبس ابد در پرونده جاسوسی برای قطر را ناکافی خواند و گفت: اگر رهبران افراط گراها در مصر اعدام شوند دیگران هم هراس برداشته و این حکم قدرت بازدارندگی می‌دهد.

,

انتهای پیام/ت

,

فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه