اخبار داغ

قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به بازنگری دارد

قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به بازنگری دارد
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به بازنگری دارد از آمادگی مجلس برای رفع مشکلات این قانون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقصودی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف در سبزواز اظهار کرد: قوانینی که در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مردم به تصویب می‌رسد برای تمامی مردم و افراد جامعه باید اجرایی شود لذا تمامی افراد مرتبط با قانون مالیات بر ارزش افزوده موظف به اجرای آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی  با بیان اینکه بینش منطقی رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گیرد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز با مشخص شدن اعضای کمیسیون‌های تخصصی به دنبال اجرایی این بینش خواهد بود تا شعار اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستانی و ملی اجرایی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان شهرستان سبزوار نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی از پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه استفاده کنند، افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم نشان دهنده توجه افزایش اشتغال و بازار کارآفرینی در سطح کشور است و باید مسئولان در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات و نیازها اقدامات مؤثر را انجام دهند تا بتوانیم به وظیفه شرعی خودمان عمل کنیم.

مقصودی  با انتقاد از اجرای نادرست قانون ارزش افزوده در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه در قانون کنونی امکان فرارهای مالیاتی افراد سودجو و ثروتمند وجود دارد و مهم‌ترین ویژگی مطلوب این قانون دریافت صحیح مالیات است ولی متأسفانه برخی از تولید کنندگان و فعالان بازارهای اقتصادی نیز اجرای این قانون گلایه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه اکنون دولت نیز از اصلاح قانون ارزش افزوده استقبال ویژه کرده است، ادامه داد: دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی به دنبال ارائه طرحی جدید هستند تا این قانون در صحن علنی مجلس و کمیسیون مرتبط مورد بررسی قرار گیرد تا دغدغه‌های فعالان اقتصادی کشور مرتفع شود.

وی مهم‌ترین مشکل قانون مالیات بر ارزش افزوده را عدم سیستم مکانیزه دانست و اضافه کرد: اجرای سیستم مکانیزه هنوز نیازمند تکمیل فرآیند است و با اجرای آن از تولیدکنندگان و فروشنده کالاها فقط یک‌بار مالیات مورد نظر دریافت شده و امکان خطاهای مالیاتی را کاهش می‌دهد اما مهم‌ترین ویژگی اجرای این‌گونه سیستم جلوگیری از فرارهای مالیاتی رایج در سطح کشور است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش فعالیت صنایع در سراسر کشور، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان داخلی به دلیل نبود اعتبارات ظرفیت‌های خود را کاهش داده‌اند و قانون موانع تولید می‌تواند بسیاری از واحدهای صنعتی را احیا کند لذا زمانی اقتصاد مقاومتی در کشور محقق می‌شود که صنعت و تولیدات داخلی مورد توجه و باز نگری قرار گیرد.

مقصودی میزان اعضای صنفی بدون مجوز در سطح کشور را بالغ بر 800 هزار نفر دانست و یادآور شد: این میزان عضو صنفی بدون محور بدنه اقتصاد کشور را به رکورد رسانده و نقش اصناف در ساماندهی این میزان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به قرارداد وزارت نیرو با شرکت‌های خارجی برای تأمین الکتروموتورهای پروژه‌های مختلف کشور، افزود: معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی حمایت از سرمایه‌ها و ظرفیت های داخلی کشور است و متأسفانه الکتروموتورها از شرکت خارجی خریداری شده که در کشور خودمان شرکت جمکوی جوین سازنده این دستگاه با سرعت و توان بالاتر نسبت به محصول مشابه خارجی است.

عضو کمیسیون هیئت رئیسه شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین الکتروموتور توسط شرکت‌های داخلی ظرفیت‌های ویژه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: این‌گونه موضوعات در بسیاری از محصولات دیگر وجود دارد و بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده، بنابراین مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ت

,

فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه