اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

درسی که باید از حادثه جان باختن سربازان آموخت/ خرید هواپیما واجب تر است یا زیرساخت های جاده ای؟

درسی که باید از حادثه جان باختن سربازان آموخت/ خرید هواپیما واجب تر است یا زیرساخت های جاده ای؟
هرساله حوادث جاده‌ای سهم زیادی از آمار مرگ و میر در ایران را به خود اختصاص می‌دهند، بیشترین آمار مرگ و میر جاده‌ای در ایران مربوط به سال 1384 می‌شود که در آن 27هزار و 759 نفر از هموطنان ما جان خود را حوادث جاده‌ای از دست دادند؛ از ابتدای سال جاری نیز تصادفات جاده‌ای زیادی در کشور رخ داده است که تا پایان ایام نوروز بالغ بر 350 نفر از هموطنان ما جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرساله حوادث جاده‌ای سهم زیادی از آمار مرگ و میر در ایران را به خود اختصاص می‌دهند، بیشترین آمار مرگ و میر جاده‌ای در ایران مربوط به سال 1384 می‌شود که در آن 27هزار و 759 نفر از هموطنان ما جان خود را حوادث جاده‌ای از دست دادند؛ از ابتدای سال جاری نیز تصادفات جاده‌ای زیادی در کشور رخ داده است که تا پایان ایام نوروز بالغ بر 350 نفر از هموطنان ما جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

پرده اول: خرید ایرباس و بوئینگ

, پرده اول: خرید ایرباس و بوئینگ, پرده اول: خرید ایرباس و بوئینگ,

پس از انجام مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه سفر کرد، سفری که طی آن اخباری در خصوص خرید هواپیما از شرکت هواپیمایی ایرباس منتشر شد؛ هواپیماهایی که باند مناسب برای فرود برخی از آن‌ها در کشور وجود ندارد و فقط می‌توان از آن‌ها به عنوان قاره‌پیما استفاده کرد.

,

با انتشار این اخبار بسیاری از نمایندگان مجلس، مسئولان و مردم به آن واکنش نشان دادند و کشور را دارای اولویت‌های اقتصادی بسیار مهم‌تری دانستند؛ آن‌ها معتقد بودند که هر چند نوسازی ناوگان هوایی کشور اهمیت زیادی دارد، اما مسائل مهم‌تری از قبیل رکود، بیکاری و تعطیلی کارخانجات تولیدی داخلی اولویت بیشتری برای هزینه دارند و اگر قرار بر نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل هم باشد، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ریلی و جاده‌ای کشور با توجه به جمعیت زیادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، در اولویت قرار دارد.

,

در روزهای گذشته نیز اخباری در خصوص خرید 100 فروند هواپیما از شرکت هواپیمایی بوئینگ منتشر شد. در پی انتشار این خبر؛ عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: کشور اولویت‌های مهم‌تری دارد که بیکاری و رکود و تورم بخش‌های مهمی از آن را تشکیل می‌دهد و نوسازی ناوگان هوایی فعلا اولویت کشور نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: ناوگان هواپیمایی نیاز به نوسازی دارد اما زمان این نوسازی هنوز فرا نرسیده و این حجم خرید هم اگر صحت داشته باشد بسیار زیاد است.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت هواپیمایی می‌تواند پول ساز باشد اما پول‌سازی آن به مقداری نیست که در اولویت قرار بگیرد اظهار داشت: امروز اقتصاد مقاومتی و اجرای آن اولویت کشور است تا بتوانیم با استفاده از آن مشکلات کشور را حل کنیم.

,

 

,

کعبی با اشاره به اینکه مسئولان باید موضوع خرید هواپیما را برای نمایندگان مجلس شفاف سازی کنند عنوان کرد: باید ببینیم که اصلا بودجه این خرید از کجا تامین می‌شود و مسئولان دولتی باید نمایندگان مجلس را برای این موضوع قانع کنند چرا که اصلا اولویت کشور خرید هواپیما نیست.

,

 

,

پرده دوم: تصادف یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز و فوت تعدادی از سربازان نزاجا

, پرده دوم: تصادف یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز و فوت تعدادی از سربازان نزاجا, پرده دوم: تصادف یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز و فوت تعدادی از سربازان نزاجا,

در روزهای گذشته خبری تاسف بار مردم و مسئولان را در شوک فرو برد، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان بوده در جاده از مسیر خارج می‌شود و تعدادی از سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که جزء مسافران آن بوده‌اند در این حادثه جان خود را از دست می‌دهند.

,

در پی انتشار این خبر مسئولان و ارگان‌های مختلفی پیام تسلیتی را صادر کردند که در این میان پیام تسلیت رئیس جمهور نیز به چشم می‌خورد.

,

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از سربازان وظیفه در سانحه جاده ای، تصریح کرد: ضروری است همه دستگاه‌های دولتی مرتبط و به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت دفاع امکانات خود را برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های این عزیزان به کار گیرند.

, .,

 

,

اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، حجم بالای تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای در کشورمان است، و بهتر است که آقای رئیس جمهور به جای آن‌ که وزارت بهداشت و وزارت دفاع را در این زمینه مامور کند، وزارت راه را مامور رسیدگی به موضوع تصادفات جاده‌ای کند و به جای آن‌ که مسئولان دولت تدبیر و امید به دنبال عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی و خرید کلان هواپیما از این شرکت‌ها باشند، نیم نگاهی نیز به وضعیت جاده‌های کشور داشته باشند و با سروسامان دادن به آن گامی مثبت در جهت کاهش مرگ و میرهای جاده بردارند.

,

 

,

انتهای پیام/نج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه