اخبار داغ

تولید گوشی تلفن تحت شبکه در ایران راه اندازی می شود

تولید گوشی تلفن تحت شبکه در ایران راه اندازی می شود
مهندسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی به دنبال تولید گوشی تلفن صوتی و تصویری تحت شبکه (IP Phone) هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدف از اجرای این پروژه که با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک صورت می‌گیرد، بومی‌سازی و تولید گوشی تحت شبکه است که بدون وابستگی به خارج از کشور و نسبت به نمونه‌های خارجی تا 50 درصد با کاهش قیمت عرضه خواهد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 
انوشیروان مرآت با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم در هر شبکه نقاط انتهایی یا End pointها هستند که واسط ارتباطی میان کاربر و آن شبکه محسوب می‌شوند، گفت: شبکه‌های VoIP (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نقاط انتهایی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
 
وی افزود: در شبکه‌های مخابراتی نسل جدید امکان به کارگیری انواع مختلف دستگاه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به عنوان نقطه انتهایی وجود دارد اما به کارگیری تلفن‌های مبتنی بر شبکه یا به عبارت بهتر IP Phoneها به عنوان دستگاه‌های کاملا مستقل، مهمترین و رایج‌ترین نوع نقطه انتهایی محسوب می‌شوند. 
 
او درباره عملکرد تلفن تحت شبکه گفت: تلفن تحت شبکه دستگاهی سازگار با فناوری VoIP/NGN/IMS و پروتکل‌های مربوطه است که در شبکه‌های تلفنی نسل جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتقال صوت با استفاده از شبکه، از طریق تبدیل سیگنال‌های صوتی به بسته‌های دیتا و ارسال بسته‌ها در بستر شبکه و در نهایت تبدیل بسته‌های دریافتی به سیگنال‌های آنالوگ صورت می‌گیرد. 
 
این طراح و سازنده تجهیزات مخابراتی نسل جدید با اشاره به انواع مختلف تلفن تحت شبکه گفت: یکی از نکات مهم در انتخاب تلفن تحت شبکه این است که بدانید برای چه منظوری تلفن را تهیه می‌‌کنید. در ‌واقع باید نیازهای کاربر تلفن را به خوبی شناخت و نسبت به انتخاب مدل متناسب با نیاز اقدام کرد. 
 
مرآت افزود: به عنوان مثال برای مدیریت، کارشناسان و اپراتورها در سازمان نیازمندی‌های متفاوتی وجود دارد. 
 
وی درباره محصول گوشی تلفن تحت شبکه گفت: تلفن‌های تحت شبکه شرکت ما که حاصل طراحی بخش تحقیق و توسعه شرکت صنایع ارتباطی آواست هم‌اکنون در یک رده و به زودی در سه رده شامل تلفن‌های کاربری مدیریتی، تلفن‌‌های اپراتوری و تصویری تولید خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ت

,

تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه