اخبار داغ

گزارش «تهران نیوز» از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در تهران؛

حال و هوای قرآنی مصلای امام خمینی(ره) تهران در ماه رمضان/ اثر گذاری محصولات و نرم افزارهای قرآنی در نمایشگاه قرآن/نقش کتاب آسمانی در کاهش آسیب های اجتماعی

حال و هوای قرآنی مصلای امام خمینی(ره) تهران در ماه رمضان/ اثر گذاری محصولات و نرم افزارهای قرآنی در نمایشگاه قرآن/نقش کتاب آسمانی در کاهش آسیب های اجتماعی
بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم در ماه رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران میزبان علاقمندان به قرآن کریم است که عرضه محصولات و نرم افزارهای قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان،توجه به عفاف و حجاب،ارائه پایان نامه های دانشجویی با موضوع قرآنی،غرفه رسانه های دینی و… بخشی از موضوعات نمایشگاه امسال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به رسم هر ساله، رمضان امسال هم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران درحال برگزاری است. این نمایشگاه مراسم افتتاحیه بیست ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز دوشنبه ٢۴ خرداد ماه با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و تا ٨ تیر (مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان) به مدت ١۶ روز با شعار”به سوی فهم قرآن”در امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود و پذیرای علاقمندان مکتب قرآنی و عاشقان کلام خدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

مساحت نمایشگاه ۵٠ هزار متر مربع در نظر گرفته شده است و بخش فروش در قالب چهار بازارچه در نظر گرفته شده است و ٢٠ کمیته، محتوای نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند.
عرضه محصولات قرآنی در۶۰۰ غرفه نمایشگاهی و در ۹ بخش شامل بخش های کودک،نوجوان، بانوان، عفاف و حجاب، دیجیتال، فروش و بازرگانی، هنر، بین الملل، بخش ویژه و موسسات فعالیت های خود را آغاز کرده است.
به گفته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دوره از نمایشگاه با همیاری خوب بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برپا شده است.

,
,
,

گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمd×۶ŽÜŒ

, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمd×۶ŽÜŒ, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمd×۶ŽÜŒ,

گزارش تصویری هشتمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

, گزارش تصویری هشتمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم, گزارش تصویری هشتمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم,

در بخش ابتدایی شبستان مصلای امام خمینی(ره) غرفه های با عنوان «خادمان قرآنی» خودنمایی می کند ؛ تصاویری از خادمان قرآن از نخستین سالهای برگزاری نمایشگاه قرآن و عکس استادان قرآنی که هر کدام از آنها منشأ برکات بسیاری در زمینه های مختلف قرآنی بودند و با فعالیت های خود جامعه و کشور را قرآنی کردند در این بخش مشاهده می شود و به گفته دبیر کمیته خادمان قرآن در این غرفه قرار است به معرفی خادمان قرآن پرداخته شود و امسال به طور ویژه از استاد ابوالفضل علامی که سال گذشته به رحمت ایزدی پیوست، یاد خواهد شد ضمن اینکه قرار است امسال از ۱۲ خادم قرآن با حضور رئیس جمهور تجلیل شود.

,

گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم›ÿ

, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم›ÿ, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم›ÿ,

گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم,

توجه به آثار هنری دانشجویان و محصولات قرآنی ویژه کودکان،نوجوانان و خانواده
روبروی غرفه خادمان قرآن، بخش قرآن و رسانه قرار دارد که در این غرفه نیز قرار است به رسانه های قرآنی نیز پرداخته شود.

, توجه به آثار هنری دانشجویان و محصولات قرآنی ویژه کودکان،نوجوانان و خانواده,
,


بخش دانشگاهی هم با ارائه آثار هنری و فرهنگی از دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور و حضور دانشجویان که در غرفه ها در حال فعالیت هستند از دیگر بخش های نمایشگاه قرآن است که در آن کتابها ، پایان نامه ها و آثار تجسمی با مضامین قرآنی نظرها به خود جلب می کند ضمن اینکه برپایی کارگاهها و جلسات و مسابقات قرآنی نیز از دیگر برنامه های آن است.

,
,


بخش های کودک، نوجوان، خانواده و فعالیت های موسسه های قرآنی هم هرکدام متناسب با سنین مختلف برنامه های ویژه ای برای مخاطبان خود ارائه می کنند.

,
,


به گزارش تهران نیوز، در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن روزانه ، برنامه های جنبی و رونمایی های مختلفی از آثار ارزشمند صورت می گیرد که از طریق سایت اطلاع رسانی می شود؛ از جمله این برنامه ها برگزاری مسابقه عکاسی با تلفن همراه در نمایشگاه قرآن است که با محوریت شعار نمایشگاه «بسوی فهم قرآن» از بازدیدکنندگان برای شرکت در مسابقه عکس دعوت شده است تا آثار خود را در سه موضوع «فهم قرآن، اقدام و عمل»، «خانواده و نمایشگاه قرآن» و «کاستی های نمایشگاه قرآن» به سایت نمایشگاه به آدرس www.quranexpo.com ارسال کنند.

,
, www.quranexpo.com,


نقش موثر قرآن کریم و نمایشگاه های دینی و اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی
سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن کریم است و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم می تواند تاثیرات معنوی زیادی به همراه داشته باشد، می گوید:قطعا برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و به ویژه عرضه محصولات و نرم افزارهای قرآنی می توان نظر کودکان و نوجوانان را جلب کند.

,
, نقش موثر قرآن کریم و نمایشگاه های دینی و اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی,
, تهران نیوز,


وی با اشاره به تاثیرفرهنگ قرآنی در عفاف و حجاب عمومی می افزاید: قطعا در نمایشگاه قرآن کریم به موضوع عفاف و حجاب توجه بیشتری شده است چرا که حجاب اسلامی جزو فرهنگ های انقلابی کشورمان است و دشمن تمام تلاش خود را می کند که این فرهنگ را از ما بگیرد و با اتکا به فرهنگ قرآنی می توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه شد.

,
,


سیدمحمدیاشار نادری مسئول اداره اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین و دبیرجشنواره بین المللی باروت خیس نیز در گفت و گو با «تهران نیوز» با اشاره به نقش قرآن کریم در کاهش آسیب های اجتماعی می گوید: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه یکی از بهترین روش های ممکن برای کاهش آسیب های اجتماعی است و در ماه هایی همچون ماه رمضان شاهد کاهش جرایم هستیم که نشان می دهد ایجاد فضای معنوی و دینی در جامعه تا چه حد می تواند موجب سلامت جامعه شود. به گفته نادری،برگزاری نمایشگاه قرآن کریم می تواند با بکارگیری روش های مدرن جوابگوی نیاز جوانان و نوجوانان باشد و نیاز است که نمایشگاه قرآن کریم با روش ها و شیوه های نوین و با مخاطب شناسی وارد میدان شود و با توجه به نیازسنجی جوانان و نوجوانان، محصولات قرآنی را عرضه کند.

,
,


وی می افزاید:می توان با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز، شاهد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بود، چرا که رهبرانقلاب فرموده اند که شیعه باید از بهترین ابزار روز برای رساندن پیام حق استفاده کند و ممکنه که امروز این کار از طریق یک پیامک و نصب اپلیکیشن در گوشی های تلفن همراه هم صورت بگیرد.

,
,


مسئول اداره اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین معتقد است که استفاده از ابزارهای روز برای انتقال مفاهیم قرآنی خوب است اما نباید این موضوع به قیمت دوری از اصل کتاب قرآن کریم بینجامد چرا که نگاه کردن به قرآن کریم نیز ثواب دارد و نیاز است که روزانه چند آیه قرانی قرائت کنیم و این کتاب اسمانی را در بهترین جای خانه قرار دهیم چرا که شان این کتاب باید حفظ شود.

,
,


نادری با اشاره به اینکه بررسی در قرآن کریم و آیات مبارکه آن میتواند مسئولیتی جمعی را در قبال پدیده های امروزی جامعه همچون طلاق، فقر، خودکشی، اعتیاد و دیگر اشکال کجروی افزایش داده و سبب ساز انسجام سرمایه های اجتماعی و مادی جامعه شود، خاطر نشان می کند: قرآن کریم با اهمیت دادن به اصولی اساسی همچون خانواده، امر به معروف و نهی از منکر گام های موثری در راستای توصیه های مفید اجتماعی برداشته است که به مراتب از دانش انتزاعی انسان امروزی، کارساز تر و مفیدتر است.

,
,

گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
زمان پخش سریال های ماه رمضان نامناسب است
عباس لاجوردی کارگردان فیلم «جشن تولد» در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به اینکه جامعه ما به فرهنگ قرآنی نیاز دارد و ریشه بسیاری از مشکلات ما ریشه در دوری از قرآن کریم دارد، می گوید:بنده هیچ وقت از یادم نمی رود که در گذشته وقتی در ماه رمضان به یکی از مساجد مشهد مراجعه می کردم،مملو از جمعیت نمازگذار بود که بعد از پایان نماز، حلقه می زدند و قرآن کریم قرائت می کردند اما اخیرا که به این مسجد مراجعه کردم، شاهد جمعیت کمتری در این مسجد بودم و نشان می دهد که حال و هوای قرآنی در گذشته بیشتر بوده و نیاز است که دوباره به آن دوران بازگردیم.

, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم, گزارش تصویری اولین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم,
, زمان پخش سریال های ماه رمضان نامناسب است,
, تهران نیوز,


وی در ادامه با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پخش سریال های ماه رمضان گفت: متاسفانه بعد از پایان اذان، شاهد پخش سریال های ماه رمضان هستیم که از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شودو همین عامل، باعث می شود که فرد روزه دار به مسجد مراجعه نکند و در خانه  نماز بخواند؛ برای همین پیشنهاد می دهم که سریال های ماه رمضان دو ساعت قبل از اذان یا بعد از اذان پخش شود تا نمازگزارن بتوانند برای شرکت در نماز جماعت و قرائت قرآن کریم به مسجد مراجعه کنند و شاهد شلوغی مساجد در این ماه مبارک باشیم.

,
,


وی در پایان معتقد است که برگزاری نمایشگاه تاثیرگذار تاثیر گذار است و نشان می دهد که اسلام بدون کتاب قرآن معنایی ندارد و نیاز است که پیام های قرآنی را به بهترین نحو ممکن به جوانان بازگو کنیم تا آن را در زندگی خود بکار بگیرند.

,
,


به گفته این مستندساز،نیاز است که برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به جای یک نقطه، در ۵ نقطه از شهربزرگ تهران برگزار شود تا همه شهروندان تهرانی به این نمایشگاه ها دسترسی راحت تری داشته باشند و می توان با گسترش نمایشگاه های قرآنی به شهرستان ها، شاهد ترویج فرهنگ قرآنی در ابعاد گسترده تری باشیم و قطعا تاثیرگذار است.

,
,


وی در پایان می افزاید: در طول سال های گذشته چندین بار به نمایشگاه قرآن کریم مراجعه کردم و به اعتقاد بنده، عرضه نرم افزارهای قرآنی ویژه کودکان خیلی کار تاثیرگذاری است چرا که یکبار برای یکی از کودکانم خریداری کرده و از نزدیک شاهد اثرگذاری آن بودم.

,
,

گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª

, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª,

گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª

, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª, گزارش تصویری دهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمÑ۷Teëª,

گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ

, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ,

گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمܕ|Ë

, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمܕ|Ë , گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمܕ|Ë ,

گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ

, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ,

گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ

, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ, گزارش تصویری نهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریمP½Ÿ,

نقش نمایشگاه قرآن در جذب جوانان و نوجوانان

, نقش نمایشگاه قرآن در جذب جوانان و نوجوانان,

سردار ابوالفضل مسجدی معاون روایت گری و زیارتگاه های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به برگزاری نمایشگا قرآن کریم که در طول ماه رمضان در مصلای تهران در حال برگزاری است، می گوید: نمایشگاه قرآن کریم می تواند با جذب جوانان و نوجوانان علاقمند، دید و نگاه آنها را نسبت به مسائل دینی و قرآنی تغییر دهد چرا که دراین نمایشگاه آثار متعدد قرآنی با سبک هنری عرضه شده که چشم هر بیننده ای را نوازش می کند و زیبایی هنر قرآنی به حدی است که باعث جذابیت می شود.

,


وی خاطر نشان می کند: نقش قرآن کریم و آیات آن در پیشبرد اهداف دفاع مقدس بسیار برجسته است چرا که شهدا و ایثارگران با انس به این کتاب آسمانی ناممکن ترین اتفاقات را ممکن کردند و تنها با ایمان راسخ و باور عمیق خود در برابر دنیای استکبار ایستادند و ذره ای متزلزل نشدند .

,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه