اخبار داغ

جزئیات جدیدی از مرگ کارگر کارخانه سیمان دورود؛

نبود کلید قطع کن دستگاه؛حیات "مظفر" را قطع کرد+تصاویر

نبود کلید قطع کن دستگاه؛حیات "مظفر" را قطع کرد+تصاویر
مرگ کارگر 38 ساله کارخانه سیمان دورود خبری تأسف بار و غیر قابل باور بود که همگان را متأثر کرد،محل کار مرحوم مظفر پاپی در ارتفاع چهل متری از سطح زمین قرار دارد، وی روز جمعه ساعت 13:30 دچار حادثه شد و دار فانی را وداع گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازتاب گهر؛ پیرو خبر 3 عامل اصلی مرگ کارگر کارخانه سیمان دورود از زبان کارگران؛ دیروز بلافاصله بعد از باخبر شدن مسئولین اداره ایمنی بهداشت سازمان صنعت معدن تجارت استان لرستان، در محل حادثه حضور پیدا کردند و طبق روال چنین حوادثی باید طی سه ساعت گزارشی به شخص وزیر صنعت مهندس نعمت زاده و مدیر کل دفتر ایمنی بهداشت،محیط زیست و انرژی «HSEE» وزارت صنعت معدن تجارت دکتر یاراحمدی ارسال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بازتاب گهر؛ پیرو خبر 3 عامل اصلی مرگ کارگر کارخانه سیمان دورود از زبان کارگران؛ دیروز بلافاصله بعد از باخبر شدن مسئولین اداره ایمنی بهداشت سازمان صنعت معدن تجارت استان لرستان، در محل حادثه حضور پیدا کردند و طبق روال چنین حوادثی باید طی سه ساعت گزارشی به شخص وزیر صنعت مهندس نعمت زاده و مدیر کل دفتر ایمنی بهداشت،محیط زیست و انرژی «HSEE» وزارت صنعت معدن تجارت دکتر یاراحمدی ارسال شود., بازتاب گهر, 3 عامل اصلی مرگ کارگر کارخانه سیمان دورود از زبان کارگران,

 

,

حادثه در کارخانه سیمان دورود

, حادثه در کارخانه سیمان دورود,

محل کار مرحوم مظفر پاپی در ارتفاع چهل متری ،کارخانه سیمان دورود قرار دارد ،وی روز جمعه ساعت 13:30 دچار حادثه شد و دار فانی را وداع گفت.

,

نماینده «HSEE» سازمان صنعت معدن تجارت استان لرستان فرید یاراحمدی در محل حادثه حضور پیدا کرد و با همکاری مسئولین ایمنی بهداشت کارخانه سیمان مهندس حسن ورمزیار شروع به تهیه گزارش کرد و طبق مشاهدات که در گزارش به وزیر و مدیر کل «HSEE» ارسال شد، حادثه راس ساعت 13:30 دقیقه رخ داده.

,

مرحوم پاپی در حال تمیز کردن زیر نوار نقاله مواد خام در طبقه هشتم بوده که دست وی بین نوار نقاله و روتوری گیر کرده و به دلیل نبودن کلید قطع کن، نبود آلارم حادثه و همکار برای امداد دست وی از ناحیه کتف جدا میشود،وی یک طبقه را از طریق پله جهت امداد طی میکند و به دلیل شدت خونریزی در طبقه هفتم فوت میکند.

,

محل فوت محروم مظفر پاپی،کارگر زحمتکش کارخانه سیمان دورود،روحش شاد و یادش گرامی

,

, ,

نماینده HSEE صنعت معدن تجارت استان لرستان در گزارش ذکر کرده به دلیل نبود ابزار مناسب،نبود حفاظ حائل بین شخص و نوار نقاله،نبود کلید قطع کن،رعایت نشدن اصول ایمنی،نبود آلارم حادثه و تنها بودن حین کار حادثه رخ داده.

,

علی یکی از کارگران کارخانه سیمان می گوید: در گذشته ی نه چندان دور مرحوم مظفر پاپی و 17 نفر دیگر در قسمت دوپل مشغول کار بودند که این روزها کار 18 نفر را مظفر پاپی به تنهایی انجام میداد،او هم مسئول نظافت و هم مسئول تعمیر و نگهداری دستگاه ها بود که در حادثه ای که تنها به خاطر فشار کاری و نبود حداقل یک نیروی دیگر کنار دست وی اتفاق افتاد به سادگی جانش را از دست داد.

,

پیکر مرحوم یک ربع بعد از حادثه توسط کارگر شیفت بعدی مشاهده میشود و به مسئولین ایمنی بهداشت کارخانه سیمان اطلاع داده میشود.کاری هم از دست اورژانس ساخته نیست و مرحوم مظفر پاپی جان به جان آفرین تسلیم میکند.

,

بهدار درمانگاه کارخانه سیمان در این خصوص می گوید: بلافاصله بعد از مطلع شدن از وضعیت مصدوم در محل حاضر شدیم و متوجه خونریزی شدید مظفر پاپی شدیم،بیش تر از 20 دقیقه از خونریزی وی گذشته بود و با توجه به اینکه کتف دست چپ وی و بخشی از دنده های وی دچار حادثه شده بود خون بدن مرحوم کاملا خارج شده بود و هیچگونه علائم حیاتی در او دیده نمی شد.

,

کارخانه سیمان دورود در گذشته با 5000 نیرو اداره می شد ولی امروز تنها 700 نیرو در این کارخانه وجود دارد و طبیعی است فشار کاری 5000 نیرو به دوش تنها 700 نفر باشد.

,

فیش حقوقی یکی از مدیران این مجموعه چندی پیش توسط رسانه ها منتشر شد،ما هم به زودی فیش حقوقی 800 هزار تومنی کارگران کارخانه سیمان که جانشان را در کف دستشان گرفته اند را منتشر خواهیم کرد و قضاوت با شما.

,

روحش شاد و یادش گرامی،از خداوند منان علو درجات و صبر عظیم برای بازماندگان خواستاریم.

,

 

,

در حال بروزرسانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه