اخبار داغ

اقدامی متفاوت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛

قاچاقچی قانونی در شبستر و امداد غیبی مسئولین!/ قالب کردن جنس قاچاق به نام کالای بومی به مردم

قاچاقچی قانونی در شبستر و امداد غیبی مسئولین!/ قالب کردن جنس قاچاق به نام کالای بومی به مردم
سرمایه‌گذاری که با هدف تولید جنس باکیفیت ایرانی و ایجاد اشتغال به شبستر قدم نهاده بود، کالاهای قاچاق ترکیه‌ای را با برند خود به فروش می‌رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حمایت از تولید ملی همواره در متن سخنرانی‌های مسئولین دولت تدبیر و امید به چشم خورده است و آنان راه نجات اقتصاد کشور را در خرید کالای ایرانی و نه گفتن به اجناس خارجی دانسته‌اند اما بعضا مشاهده شده کردار و گفتار همین مقامات زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد و مدیرانی که خود دَم از لزوم حمایت از تولیدکنندگان ایرانی می‌زنند ماشین‌های چند صد میلیونی اروپایی سوار می‌شوند و کت‌ شلواری با برند خارجی را بر تَن می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

از سویی دیگر، در عمل مبارزه‌ای با واردکنندگان جنس قاچاق صورت نمی‌گیرد و همین امر نیز موجب می‌شود اجناس خارجی به قیمتی پایین‌تر از محصولات ایرانی به فروش برسد و سرمایه‌گذار داخلی توان رقابت با قاچاقچیان را نداشته باشد.

,

با گذشت از این مسایل روزمره که نمونه‌های آن در اقصی نقاط کشور به وفور یافت می‌شود ماجرا اکنون پیچ و خم دیگری به خود گرفته و عده‌ای سودجو با مجوز رسمی و با حمایت اشخاص پرنفوذ پشت پرده اقدام به وارد کردن جنس قاچاق و عرضه‌ی آن در بازار با برندهای تقلبی می‌کنند.

,

برای نمونه در شهرستان شبستر کارخانه‌ای وجود دارد که با هزاران بوق و کرنا به افتتاح رسید و قرار بر این شد سرمایه‌گذار ترکیه‌ای با تولید کالا در این شهرستان هم اشتغال‌زایی کند و هم امکان رقابت را با ارائه محصولاتی باکیفیت اما ایرانی فراهم نماید لکن اخیرا حاشیه‌هایی از این کارخانه به بیرون درز یافت که مشخص گردید هدف صورت مسئله را توجیه کرده و آنچه که در داخل این مجموعه رخ‌ می‌دهد اقدامی به جز تولید است.

,

بر اساس گواهی مطلعین مشخص گردید این سرمایه‌گذار تُرک تبار با وارد کردن کیف و کفش قاچاق از کشور متبوع خود و تنها با چسباندن مارک تجاری کارخانه بر روی اجناس کمر همت به ورشکسته کردن تولیدکنندگان ایرانی و لطمه زدن به اقتصاد آذربایجان‌شرقی به خاطر رسیدن به منافع شخصی، بسته است.

,

به دنبال این وقایع با بازرسی‌های گمرک و نیروی انتظامی اموال این شخص به ارزش دو میلیارد تومان با دستور مقامات قضایی توقیف و کارخانه پلمپ گردید لکن این قاچاقچی به ظاهر سرمایه‌گذار با استفاده از نفوذ خود در نهایت کاری کرد که دستور آزادی اموال توقیف شده از سوی مقامات دولتی به گمرک صادر گردید.

,

حال سوال اینجاست که اولا چرا در انتخاب سرمایه‌گذار دقت کافی به عمل نیامده و عده‌ای سرمایه‌بر که وجودشان در خاک ایران نه تنها منفعتی ندارد بلکه سراسر ضرر است، به خود این اجازه را داده‌اند که با ساده‌لوح فرض کردن ایرانی‌ها، جنس قاچاق را به راحتی از مرز عبور دهند و برای خودشان کار و کاسبی راه بیندازند.

,

در ثانی؛ حال که حیله‌ی این سرمایه‌گذار آشکار شده چرا مسئولین به جای برخورد با وی در صدد حمایت از او برآمده‌اند؟ مگر همین آقایان مدام از اقتصاد مقاومتی صحبت نمی‌کنند و نمی‌گویند باید با قاچاقچیان و سرمایه‌برها برخورد شود؟

,

نکته تامل برانگیز ماجرا در این است که عده‌ای برای ارائه گزارش عملکرد از آبروی خود نیز مایه گذاشته‌اند و با شتاب‌زدگی آغشته به ذوق، به کسانی مجوز داده‌اند که در واقع قاچاقچی مشروع! هستند و خوب می‌دانند چگونه کلاه این ملت را بدزدند.

,

امید است مقامات به جای حمایت از یک چپاول‌گر که هیچ خیری برای آذربایجان‌شرقی و شهرستان شبستر ندارد از سرمایه‌‌‌گذاران واقعی حمایت کنند که در اداره صنعت و اتاق بازرگانی پدرشان را در می‌آورند و کاری می‌کنند که طرف فرار را بر قرار ترجیح دهد.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه