اخبار داغ

مردم شهر بهار شب قدر را در حرم آیت الله بهاری احیا داشتند + تصاویر

مردم شهر بهار شب قدر را در حرم آیت الله بهاری احیا داشتند + تصاویر
مرقد پر برکت و نورانی شیخ محمد بهاری از جمله نقاط مهم و آرامش بخش است که مردم را به طرف خود کشانده و مردم جای جای شهر با حضور در این مکان به احیا و شب زنده داری پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بهارانه، از پیامبر گرامی اسلام (ص)  نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

از امام باقر (ع) نیز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: که اگر خداوند کارهای مؤمنان را چند برابر نکند به سر حد کمال نمی‌رسند، اما از راه لطف کارهای نیکوی آن‌ها را چند برابر می‌فرماید تا کاستی هایشان جبران شود.

,

بر این اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

,

 این روایت بر این مطلب دلالت دارند که برخی مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتیجه کار خود بندگان است و سرنوشت هر انسانی در شب قدر به دست خودش رقم می‌خورد.

,

در شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله "جوش کبیر"، "دعای افتتاح" و "ابوحمزه ثمالی" سفارش شده زیرا انسان با یادآوری لطف، گذشت، کرم، رحمت و بخشش بی‌پایان خدای مهربان او را در کنار و دستگیر خویش می‌بیند و نور امید در دلش می درخشد.

, شب قدر,

, , , ,

, ,

, , , ,

اعمال شب های قدر
شب نوزدهم :این شب با عظمت آغاز شبهاى قدر است،و شب قدر آن شبى است که در طول سال،شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود،و عمل در این شب (شب قدر)از عمل در طول هزار ماه بهتر است،و تقدیر امور سال در این شب صورت‏ می‏گیرد،و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است،در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود می ‏آیند،و به محضر امام زمان(عج) می ‏رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏دارند.

, اعمال شب های قدر,
,

مردم شهر بهار نیز همانند مردم سایر نقاط کشور اسلامی ایران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را در مساجد و تکایا گرد هم آمده و به اراز و نیاز پرداختند.

,

مرقد پر برکت و نورانی شیخ محمد بهاری نیز از دیگر نقاطی بود که مردم را به طرف خود کشانده و مردم جای جای شهر با حضور در این مکان به احیا و شب زنده داری پرداختند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه