اخبار داغ

سه ماه از وعده ها می گذرد

طرح توسعه نساجی بروجرد در انتظار تسهیلات/ کارگران نساجی بروجرد منتظر بازگشت به کار

طرح توسعه نساجی بروجرد در انتظار تسهیلات/ کارگران نساجی بروجرد منتظر بازگشت به کار
طرح توسعه نساجی بروجرد برای اجرا و عملیاتی شدن همچنان در انتظار تسهیلات به سر می برد و سه ماه از وعده ها می گذرد اما هنوز این طرح در نساجی بروجرد عملیاتی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد ابتدای امسال نساجی بروجرد 483 نفر از کارگران خود را لغو قرار نمود تا طرح توسعه در نساجی اجرا شود و بعد از شش ماه یعنی اول مهر 95 دوباره کارگران به کار بازگردند اما بعد از گذشت سه ماه هنوز خبری از اجرای طرح توسعه نساجی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

نساجی بروجرد با بیش از یکهزار کارگر در حال فعالیت بود که پای قدیمی بودن دستگاه ها به میان آمد و قرار شد که این طرح اجرا شود اما برای اجرا حدود 500 کارگر با سابقه های مختلف لغو قرارداد شد و به همه آنها وعده داده شد که فقط شش ماه بیکار بوده و در این مدت می توانند از بیمه بیکاری مزایای خود را دریافت کنند و دوباره از تاریخ اول مهر 95 به کار بازگردند.
حالا سه  ماه از لغو قرارداد کارگران نساجی بروجرد می گذرد و کارگران باید اول مهر دوباره به کار بازگردند اما هنوز خبری از اجرای طرح توسعه در نساجی بروجرد نشده است.
کارگران نساجی بیکار شده بعد از گذشت سه ماه از بیکاری، به مهر امسال امیدوار شده اند و منتظر تحقق وعده های پی در پی  برای بازگشت به کار هستند.
گرچه دیماه پارسال که خبرهایی مبنی بر تعدیل نیرو در نساجی بروجرد زمزمه می شد، اما بسیاری از مسئولین وعده می دادند که هیچگونه تعدیل نیرو در نساجی رخ ندهد علاوه بر اینکه طرح توسعه نیز اجرا شود اما دیده شد که وعده ها رنگ تحقق نیافتند و کارگران بیکار شدند و پس از کلی مشکلات مقرری بیمه بیکاری آنها برقرار شد.
حالا باز هم مسئولان در جلسات مختلف اظهار دارند که بعد از اجرای این طرح قرار است نیروهای کار به 2000 نفر افزایش یابند  و نساجی بروجرد دوباره احیا گردد و همه منتظر نشسته اند تا این طرح در نساجی بروجرد اجرا شود.
این در حالیست که حال و روز صنایع بروجرد چندان خوش نیست و ناله های ضعیف از برخی از صنایع شنیده می شود و برخی از صنایع هم قفل تعطیلی را بر درب این واحد زده اند.
البته نساجی بروجرد در اواخر سال 87 نیز تعدادی از کارگران خود را اخراج کرد و بعد از مدتی تعدادی از کارگران بازگشت به کار شدند و امسال دوباره این ماجرا بعد از گذشت 8 سال دوباره تکرار شد.
روز اول قرار بود با پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات به نساجی بروجرد این طرح اجرا و مشکلات این واحد حل شود اما چندی بعد این رقم به 20 میلیارد تومان کاهش یافت و این رقم هر روز آب می رود و هنوز خبری از تسهیلات نشده است.
"کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: با گرفتن تسهیلات طرح توسعه نساجی بروجرد اجرا می شود و هم اکنون پیگیریها برای دریافت این تسهیلات ادامه دارد.
وی اضافه کرد: تا کنون جلساتی در خصوص دریافت تسهیلات نساجی بروجرد برگزار شده اما هنوز دریافت تسهیلات محقق نشده است.
به گفته وی این طرح قرار است تا نیمه اول امسال اجرا شود و کارگران لغو قرارداد دوباره اول مهر امسال به کار بازگردند.
به گزارش بازتاب بروجرد امیدواریم این همه جلسات و برنامه ریزی در کنار پیگیریها سبب شود تا این طرح ظرف سه ماه زمان باقیمانده اجرا و کارگران به کار بازگردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه