اخبار داغ

آیت الله مجتهد شبستری:

عمده همت دستگاه قضایی باید در مبارزه با گردن کلفتان و دانه درشت ها باشد

عمده همت دستگاه قضایی باید در مبارزه با گردن کلفتان و دانه درشت ها باشد
آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: عمده همت دستگاه قضایی باید در مبارزه با گردن کلفتان و دانه درشتان بوده و این اقتدار باید در قوه قضائیه وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار  آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیران و کارکنان دادگستری آذربایجان شرقی که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی قوه قضائیه همان وظیفه بعثت انبیا یعنی ایجاد قسط و عدالت است، اظهار داشت: براساس آیات و روایات، عمران و آبادی در سایه عدالت است و عدالت تنها به وسیله قوه قضائیه اجرا نمی‌شود، بلکه همه دستگاه‌های دیگر در برقراری عدالت نقش ایفا می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

وی افزود: قوه قضائیه متولی اقل اجرای عدالت است که با تخلفات، کج روی‌ها، سوءاستفاده و انحرافات مبارزه و مقابله می‌کند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه تشکیلات قضایی ملجأ و پناهگاه ستم دیدگان باشد، گفت: مقام قضاوت و دستگاه قضایی مقام والا و کلیدی است که خصوصاً در موضوع درگیری با زورگویان و اقویا، سخت‌ترین مأموریت‌ها را دارند.

,

 

,

وی ادامه داد: عمده همت دستگاه قضایی باید در مبارزه با گردن کلفتان و دانه درشتان بوده و این اقتدار باید در قوه قضائیه وجود داشته باشد.

,

 

,

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه هنر قاضی این است که تنها از خدا بترسد، یادآور شد: براساس استقلال قوا، نباید سایر قوا در  قوه مستقل قضائیه، اعمال نفوذ کنند و استقلال آن را از بین ببرند.

,

 

,

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های مهم قاضی در اسلام، افضل بودن، باحوصله بودن، استقلال داشتن است که باید دفتر وی در وسط شهر و در دسترس همه باشد، ضمن اینکه قضاوت فله‌ای برخلاف احکام اسلامی است.

,

 

,

امام جمعه تبریز با تقدیر از عملکرد قوه قضائیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تحولات چشمگیری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ارکان حکومتی به وقوع پیوست که از نظر دقت و اجرای عدل قابل مقایسه با گذشته نیست ولی از نظر سرعت عمل، علی رغم تقدیر از پرکاری این مجموعه، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها طولانی است.

,

 

,

وی یادآور شد: برخلاف امکانات و نیروی انسانی محدود، این سرعت رسیدگی قابل تقدیر است ولی باید این روند تسریع شود چراکه برای مردم قابل قبول نیست که در جمهوری اسلامی روند رسیدگی طولانی شود.

,

 

,

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به دیدار اخیر با رئیس قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: در این دیدار به رئیس قوه قضائیه از مشکلات دستگاه قضایی در استان گفتم که وی نیز گفت در این مدت به چند استان سفر کردیم که به دلیل کمبودهای مالی و امکاناتی زیاد در استانها، ما امکان تحقق این مسئله را نداریم و انشاالله در آینده به آذربایجان شرقی خواهم آمد.

,

 

,

وی ادامه داد: پرونده‌های ضرب و جرح و دعوا در استان ما بیش از سایر پرونده‌ها است که نیاز به کار فرهنگی فوق العاده ای وجود دارد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات و دست اندازی‌ها به بیت المال و برخی نهادها مهم است و دستگاه قضایی باید در جهت احقاق حقوق مردم قدم بردارد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه