اخبار داغ

کاتالان‌ها هم ساز جدایی کوک کردند

کاتالان‌ها هم ساز جدایی کوک کردند
رئیس دولت کاتالونیا ضمن استقبال از نتایج همه پرسی بریتانیا، گفت: تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب تقویت موضع کاتالونیا برای استقلال و جدایی از اسپانیا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از رویترز، کارلس پویگدمونت رئیس دولت کاتالونیا ضمن پیوستن به سایر رهبران جنبش های ملی گرا در اروپا از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا استقبال کرد و گفت: توانایی بریتانیا در خروج از اتحادیه اروپا بدون تصویب کشورهای عضو آن، نشان می دهد که کاتالونیا نیز می تواند بدون تایید مادرید از اسپانیا جدا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پویگدمونت که در ماه ژانویه به عنوان رهبر کاتالونیا سوگند یاد کرده است، قول داده است تا ظرف مدت 18 ماه زمینه لازم برای حرکت به سوی استقلال از اسپانیا را فراهم کند.

,

کمپین جدایی کاتالونیا از اسپانیا پس از برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 میلادی، پیشرفت زیادی داشته است.

,

پویگدمونت پیامی را نیز در حمایت از اسکاتلند ارسال کرده است، جایی که نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز جمعه تاکید کرد: برگزاری همه پرسی دوم استقلال از بریتانیا بسیار زیاد محتمل خواهد بود.

,

اکثر اسکاتلندی ها در همه پرسی روز پنجشنبه خواستار ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده اند. 55 درصد اسکاتلندی ها در همه پرسی سال 2014 میلادی با استقلال این کشور از پادشاهی متحد مخالفت کردند. البته حزب ملی اسکاتلند بعدا توانست بیش از 59 کرسی پارلمان انگلیس را در انتخابات 2015 میلادی کسب کند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه