اخبار داغ

در جلسه علنی پارلمان شهری مطرح شد؛

شهرداری از دارایی‌های خود اطلاع کافی ندارد/ تخصیص‌های غیرقانونی شهرداری به صداوسیما

شهرداری از دارایی‌های خود اطلاع کافی ندارد/ تخصیص‌های غیرقانونی شهرداری به صداوسیما
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به عدم تصویب‌نامه‌ای در خصوص تخصیص هرگونه اعتبار و امتیاز اعم از نقد و غیر نقد به صداوسیما توسط شورای شهر، پرداخت‌های شهرداری به صداوسیما جنبه قانونی نداشته و برخلاف قانون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و سی و هفتمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

* تضییع شدن حق شهروندان اصفهان با نبود بانک جامع املاک و مستغلات

, * تضییع شدن حق شهروندان اصفهان با نبود بانک جامع املاک و مستغلات,

رسول جهانگیری عضو و منشی کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با شاره به‌روز ملی اصناف اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته رکود، اصناف را به‌زانو درآورده است.

,

وی ادامه داد: از دولتمردان درخواست داریم تا شرایطی را مهیا کنند که بر اساس آن اصناف از رکود اقتصادی خارج شوند، همچنین بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی با اصناف مدارا کنند.

,

عضو کمیسیون امور اقتصادی و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه تشکیل بانک املاک و مستغلات جامع در شهرداری لازم است، گفت: متأسفانه چنین بانک جامعی را در شهرداری مرکزی و مناطق ۱۵ گانه نداریم.

,

* شهرداری از دارایی های خود اطلاع کافی ندارد

, * شهرداری از دارایی های خود اطلاع کافی ندارد,

جهانگیری عدم وجود این بانک را تضییع شدن حق شهرداری و به‌تبع شهروندان اصفهان عنوان و تصریح کرد: جسته‌وگریخته شنیده می‌شود که شهرداری بعضاً پس از چند سال متوجه می‌شود که یک دارایی متعلق به آن است.

,

* نبود پیوست فرهنگی در پروژه های مشارکتی شهرداری

,

اصغر آذربایجانی عضو شورای سیاست گزاری طرح‌های عمرانی و کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تهیه و تدوین پیوست فرهنگی را برای طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی شهرداری به‌عنوان یک ضرورت بیان کرد و گفت: عدم گذراندن مسیر شورای سیاست‌گذاری برای تصویب طرح‌های عمرانی، منجر به نبود پیوست‌های فرهنگی برای این پروژه‌ها می‌شود.

,

آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر با اشاره به انجام برخی از تعمیرات مراکز فرهنگی و ورزشی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان تعمیرات غیرضروری را به بعد از تابستان موکل کنند.

,

* تخصیص های غیر قانونی شهرداری به صدا وسیما

, * تخصیص های غیر قانونی شهرداری به صدا وسیما,

وحید فولادگر بابیان اینکه عضو کمیته ناظر اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان است، تأکید کرد: بر اساس تبصره ۴۸ از تأکیدات بودجه ۹۵، شهرداری موظف است قبل از تخصیص اعتبار ردیف مربوط به قراردادهای صداوسیما پیش‌نویس آن را به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا پس از تصویب قراردادها اجرایی شود.

,

وی با اذعان بر اینکه تابه‌حال پیش‌نویس قراردادها به شورای اسلامی شهر ارائه نشده است، تأکید کرد: بیش از سه ماه از سال ۹۵ می‌گذرد و برنامه‌هایی مشترک بین شهرداری و صداوسیما در حال اجرا است.

,

فولادگر ضمن اینکه از شهردار خواست تا در این زمینه گزارشی ارائه کند، تصریح کرد: با توجه عدم تصویب نامه‌ای در این زمینه، تخصیص هرگونه اعتبار و امتیاز اعم از نقد و غیر نقد به صداوسیما جنبه قانونی نداشته و برخلاف قانون است.

,

فولادگر عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود در میدان جمهوری اسلامی و خیابان‌های اطراف آن، گفت: شهرداری ساماندهی لازم را در این محدوده انجام دهد.

,

* گزارش تخلفات به مراجع قضایی

, * گزارش تخلفات به مراجع قضایی,

مهدی باقر بیگی عضو کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه باغ گل که قرار است در محدوده ارغوانیه احداث شود، گفت: سؤالی که برای بنده پیش‌آمده است چرا این پروژه را در کنار محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان راه‌اندازی نمی‌کنند.

,

وی بابیان اینکه اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز در قانون به‌عنوان ضابط قضایی معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: قطعه فضای سبزی که دریکی از مناطق مقابل ایستگاه مترو از بین رفته و محلی برای ساخت واحد تجاری شده است باید سریعاً جلوگیری شود، در غیر این صورت بنده از مراجع قضایی تقاضای برخورد می‌کنم.

,

* اشتغال، مسکن و ازدواج مهمترین مشکلات کشور

, * اشتغال، مسکن و ازدواج مهمترین مشکلات کشور,

عباس حاج رسولی‌ها عضو کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با شاره به مشکلات کشور گفت: ازجمله مهم‌ترین مشکلات کشور اشتغال، مسکن و ازدواج است.

,

حاج رسولی‌ها بابیان اینکه دولت و مجلس مصوباتی را برای برطرف کردن این مشکلات تصویب کرده‌اند، اظهار کرد: متأسفانه در سیستم اجرایی کشور این مصوبات، اجرایی نمی‌شود مثلاً وام ۱۰ میلیونی ازدواج جوانان یا وام‌های ساخت مسکن.

,

* وضعیت شهرک سلامت در هاله‌ای از ابهام

, * وضعیت شهرک سلامت در هاله‌ای از ابهام,

عبدالرسول جان‌نثاری رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه حمایت از سازندگان مسکن و ساختمان به‌ویژه مشارکت‌کنندگان با شهرداری و حذف مشکلات سر راه این قشر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنده بوده است، اظهار کرد: همچنین بنده اعتقاددارم باید شرایطی فراهم شود که نتیجه کار برای همه برد- برد باشد و اجرای پروژه‌ها هم به نفع مشارکت‌کننده، هم به نفع شهرداری و هم به نفع شهروندان باشد.

,

وی تصریح کرد: پروژه شهرک سلامت از پروژه‌های مهم و اثرگذار برای شهر بوده اما متأسفانه اجرای آن با تأخیر چندساله مواجه شده است.

,

جان نثاری بابیان اینکه وضعیت شهرک سلامت در هاله‌ای از ابهام است، گفت: نیاز است تا شهردار اصفهان در این مورد طبق تذکر کتبی ارائه شده گزارشی را در اختیار شورای اسلامی شهر قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه