اخبار داغ

روزه‌داری پیرمرد ۱۰۰ ساله مازندرانی

روزه‌داری پیرمرد ۱۰۰ ساله مازندرانی
پیرمرد 100 ساله مازندرانی با وجود گرمی و شرجی بودن هوا در روزهای اخیر همه روزه 17 ساعت روزه داری را براحتی تحمل می کند و آن را برای جسم و روحش مفید می داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرمرد 100 ساله مازندرانی با وجود گرمی و شرجی بودن هوا در روزهای اخیر همه روزه 17 ساعت روزه داری را براحتی تحمل می کند و آن را برای جسم و روحش مفید می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایرنا، حاج شیخ حسن ولی اللهی میری معروف به شیخ ولی اللهی که دوبار در طول زندگیش دچار سکته مغزی شده است ، همچنان در فصل کشاورزی در زمین های شالیزاری به کار مشغول می شود و از همه مهم تر اینکه با اعتقاد قلبی روزه را که یکی از واجبات دینی است از دوران جوانیش تاکنون قضا نکرده است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

او به سلامتی جسمش با روزه گرفتن اعتقاد دارد و می گوید روزه باعث سبکی روح و جسم می شود و تاکنون در این زمینه کم نیاورده است.

,

یک پزشک دارو ساز که خود به دیدار این روحانی رفته است ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : روزه داری در سن 70 و 80 سالگی نیز برای کسی توصیه نمی شود چون ممکن است عوارضی برایش به دنبال داشته باشد.

,

دکتر «سیف الرضا شهابی» افزود: روزه داری در سن بالا و آن هم در گرمای هوا به دو دلیل توصیه نمی شود که یکی باعث کم آبی بدن، غلظت خون و در نهایت سکته مغزی می شود و دیگراینکه کلیه ها را دچار اختلال خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه ظرفیت خوردن سحری و افطاری این مرد روحانی هم بسیار ناچیز است ؛ بیان داشت: اگر تحرکی از سوی روزه دار نباشد و موجب عرق و کم آبی نشود خیلی مشکل برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

,

این متخصص داروسای گفت : حاج شیخ حسن ولی اللهی میری چون در این ایام تنها با خوردن سحری و افطاری و نیز خواندن قرآن و استراحت روزه داری را پشت سر می گذارد ، خیلی نمی توان به دلیل اعتقادش مانع از روزه داریش شد کمااینکه خودش در ایام جوانی فردی قوی هیکل و کشتی پهلوانی از جمله ورزش هایش در آن ایام بود.

,

وی افزود: روزه گرفتن این پیرمرد 100 ساله بیشتر از روی اعتقاداتش است و همین موضوع او را سرپا نگه می دارد.

,

دکتر شهابی گفت: هیچ گونه علائم سکته که در گذشته دوبار هم به سراغش آمده بود در این مرد وجود ندارد و همین که در این سن و سال نیازی به ویلچر ندارد و با پای خودش خوب هم راه می رود و کارهای خودش را انجام می دهد و حافظه بسیار قوی دارد، خوب است.

,

شیخ ولی اللهی حدود 16 سال در حوزه های علمیه مازندران ، قم، تهران و مشهد به تحصیل علوم دینی پرداخت و در محضر اساتیدی همچون حاج شیخ ولی الله مدرسی، شیخ قنبرعلی توسلی، حاج یونس اردبیلی و آیت اله فیاض تلمذ کرد و بعد از پایان تحصیلات به زادگاهش میربازار بابلسر برای نشر احکام دینی در بین مردم بازگشت.

,

شیخ ولی اللهی دست از مطالعه برنمی دارد و معتقد است خواندن کتاب روحش را آرامش می بخشد و باعث جلوگیری از بیماری فراموشی (آلزایمر) می شود. همسر حاج ولی اللهی نیز پنج سال پیش در سن 93 سالگی درگذشت و نوه پسریش هم اکنون از پدربزرگش مراقبت می کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه