اخبار داغ

تجمع بخاطر تبعیض بین طلاب/ قولی که شهردار بیرجند به ساکنین شهرک طلاب داد

تجمع بخاطر تبعیض بین طلاب/ قولی که شهردار بیرجند به ساکنین شهرک طلاب داد
عده ای از ساکنین و طلاب در مهرشهر در اعتراض به عدم رسیدگی در حل مشکلات واحدهای مجتمع های طلاب در محل شهرداری بیرجند تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،روز گذشته عده ای از ساکنین و طلاب در مهرشهر در  اعتراض به عدم رسیدگی در حل مشکلات واحدهای مجتمع های طلاب در محل شهرداری بیرجند تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
پس از اعتراض ساکنین جلسه ای با حضور دکتر زنگویی رئیس شورای اسلامی بیرجند، مدیح شهردار بیرجند و معاونین شهردار  برگزار شد تا مشکل این افراد بررسی شود.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دره کی یک از معترضین در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: جمع  کثیری از روحانیون هستند که در منطقه مهر شهر از شورای طلاب زمین گرفتند و متاسفانه بعد از گذشت حدود سه چهار ماه پیش در 4سال پیش دهیاری مبلغ 4 میلیون و 500 برای یک خیابان چهار متری که می خواستند آسفالت کنند از هر خانواری گرفتند و بعد از این مدت هیچ اقدامی انجام نشد.
, خاورستان,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: در یک خیابان برای ایجاد پارکی که معلوم نیست کی می خواهد درست شود خاک نرمی ریخته شده که تمام این خاک ها سر سفره مردم می آید و بدن های بچه های ما تاول زده است.
,
 
,
 
,
 
,
این شهروند با اشاره به اینکه  طلاب را را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند، گفت: طلاب خیابان امام علی(ع) که هیچ هزینه آماده سازی از آن ها دریافت نشده است و طلاب منطقه دو که 4 میلیون و 500 گرفتنه اند و معلوم نیست این هزینه به جیب چه کسی رفته است که امروز پاسخ ما را به هیچ نحوی نمی دهند و می گویند باید سه میلیون دیگر بدهید.
,
 
,
 
,
 
,
دره کی اذعان داشت: نزدیک به 140 روز است که در جلسات شرکت می کنیم و بحث را مطرح می کنیم و تا امروز هیچ پاسخ را دریافت نکردیم.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه سیاست شهرداری یک بام و دوهوا است، گفت: در آن فاز، طلبه های مسوولی وجود دارد که از آن ها می ترسند و اقداماتی برای رفاه حال آنها انجام شده است.
,
 
,
 
,
 
,
این شهروند خاطرنشان کرد: حدود 200 نفر ساکنین این مجتمع ها هستند.
,
 
,
 
,
 
,
امیری از دیگر ساکنین این مجتمع ها در این جلسه، اظهار کرد: چرا حتما باید اجتماعی صورت گیرد تا مسوولین پیگیر کار مردم شوند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: در سال 91 هزینه آماده سازی  با مبلغ چهار میلیون و 700 هزار تومان را مستقیم به حساب دهیاری واریز کردم که با احتساب  همه هزینه ها این مبلغ برای آسفالت مبلغ زیادی بوده چرا که هزینه آسفالت این مقدار نمی شود.
,
 
,
 
,
 
,
این شهروند با بیان اینکه طبق قانون هزینه پیاده رو بر عهده شهرداری است، گفت: از آن زمان تاکنون سود شرعی این پول حدود پنج میلیون می شود و جای سوال است که پس از گذشت این مدت و علی رغم پرداخت هزینه چرا اقدامی صورت نگرفته است.
,
 
,
 
,
 
,
امیری بیان کرد: با توجه به عوارض و هزینه هایی که از ما گرفته شده است خدماتی ارائه نمی شود.
,
 
,
 
,
 
,
عدل معاون امور عمرانی و شهرسازی شهرداری بیرجند در این جلسه گفت: در فاز یک مسکن طلاب اعتراضاتی داشتیم چون استاندار وقت به آن جا رفته بودند و قول هایی را به صورت لسانی دادند و در بودجه همان سال بنیاد مسکن برای حل این موضوع مبلغی را گذاشتند تا مشکل حل شود.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: در فاز دو طلاب عده ای هستند که به دهیاری پول داده اند که ما هیچ مابه التفاوتی را از آن ها دریافت نمی کنیم.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
معاون امور عمرانی و شهرسازی شهرداری بیرجند بیان کرد: یک شماره حساب به نام شهرداری در اداره راه و شهرسازی است و مردم هزینه آماده سازی را به آن می فرستند و شهرداری تنها به عنوان پیمانکار فعالیت کرده و هیچ هزینه ای را دریافت نمی کند.
,
 
,
 
,
 
,
معاون امور عمرانی و شهرسازی شهرداری بیرجند تاکید کرد: استعلام را انجام می دهیم اما هیچ هزینه ای را دریافت نمی کنیم.
,
 
,
 
,
 
,
عدل ادامه داد: آماده سازی در مهرشهر در  آن قسمت برای آسفالت مهیا نشده و اگر الان این مکان آسفالت شود در آینده مجبور به آسفالت شکافی خواهیم بود که این موضوع هزینه‌هایی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
 
,
 
,
عباسعلی مدیح شهردار بیرجند نیز در این جلسه، اظهار کرد: در یک سال گذشته علی رغم رکود اقتصادی چند درصد از بودجه شهرداری به مهرشهر اختصاص یافته است.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه 300 هکتار از اراضی در مهرشهر به شهرداری تحویل شده و دولت کمکی در این خصوص نمی کند، گفت: باید یک زمین را بفروشیم تا بتوانیم برای خدمات‌دهی هزینه کنیم.
,
 
,
 
,
 
,
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه وظیفه خدمت و برقراری عدالت را داریم، افزود: تابع مصوبات شورا هستیم و اگر شاهد باشم که مسوولی در انجام وظیفه اش کوتاهی می کند وی را عزل می کنم.
,
 
,
 
,
 
,
دکتر مدیح خاطرنشان کرد: در اوایل اسفند برای پارک زمین را به ما دادند و در نیمه اسفند درختکاری کردیم که درخت ها را بردند اما دوباره این اقدام صورت خواهد گرفت.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه خدمات شهری برای مهرشهر هنوز کافی نیست، گفت: تا هفته آینده پیگیری مشکلات باید صورت گیرد.
,
 
,
 
,
 
,
شهردار بیرجند در خصوص آماده سازی زمین برای آسفالت، گفت: استعلام از آب و فاضلاب صورت گیرد و گرنه در صورت عدم پاسخ تا یک ماه دیگر محل آسفالت خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
خانزاد معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز افزود: از سال گذشته تاکنون 257 سطل زباله در مهرشهر نصب شده است.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه تراکم جمعیت در گذاشتن سطل ها اهمیت دارد، گفت: هزینه هر سطل حدود 535 هزار تومان است و با توجه به درصد نیاز مهرشهر حدود 40 درصد از سطل های زباله را به مهرشهر اختصاص می دهیم.
,
 
,
 
,
 
,
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: در سال جاری درخواست 200 سطل زباله را داده ایم و تاکنون 60 سطل زباله آماده شده است.
,
 
,
 
,
 
,
زنگویی رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه گفت: در 11 اردیبهشت نامه ای در خصوص شهرک طلاب به فرمانداری ارسال شد و در تاریخ 20 اردیبهشت ایراداتی  گرفته شد و سوالاتی را فرمانداری در این خصوص مطرح کرد و در 13 خرداد نیز ما نامه ای  به شهرداری نوشتیم و موضوع در حال پیگیری است و پس از جمع بندی و  صحبت با فرمانداری مسئله حل خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: باید با هم‌فکری این مسئله حل شود و توپ را در زمین دیگری انداختن راهکار حل مسئله نیست.
,
 
,
 
,
 
,
رئیس شورای شهر بیرجند تصریح کرد: با پاسخ به کمیته انطباق در فرمانداری و پیگیری، این مسئله حل خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
زنگویی افزود: اگر توانستیم این موضوع را در شورا  حل می کنیم و گرنه پیگیر حل این موضوع در جای دیگر خواهیم بود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه