اخبار داغ

معاون حوزه علمیه شهید مدرس اردستان:

شب قدر شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن

شب قدر شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن
اگرشبها می خواهیم در مساجد احیا بگیریم فقط شب بیدار ماندن نباشد و شب قدر در واقع شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن وبیدار ماندن خیلی ها بیدار می مانند اصل آن است که ما بیدار بشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نگین کویر، معاون حوزه علمیه شهید مدرس اردستان در یادداشتی نوشت: شب قدر بهترین فرصت آشتی با خداست  وبهترین فرصت نزدیک شدن به خداست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگین کویر,

خدای متعال در طول سال فرصتهای مختلفی را در اختیار انسان قرار می دهد  که انسان به خدا نزدیک بشوداما یکی از آن بهترینهایش  بالاتر از این وجود ندارد شبهای قدر است .

,

ما در طول سال محرم، عرفه، روزهای ماه مبارک رمضان هست  ولی خدای متعال  شبهای قدر را در زمانی قرار می دهد نه اول ماه رمضان نه آخر ماه بلکه از نیمه رد شده تا این  دلها کمی آماده شده  باشد جهت روزه گرفتن وعبادت کردن  ویکدفعه نخواهد وارد  شب های قدر بشود .

,

وهمانطور که قدر از اسمش مشخص است شب قدر یعنی قدر ومنزلتشان  بالا ست و این که خدا ی متعال قرآن را می اورد ومی فرماید: انا انزلناه فی لیله القدر مسلم بدانیم اگر شبی افضل تر از شب های قدر بود یقینا خداوند  قرآن را در آن شب نازل می کرد.

,

خدا قرآن را در شب قدر نازل کرد چون بهتر از آن شب وجود ندارد و مقدرات انسان در شب قدر  نوشته می شود یعنی هر چه که قرار است به انسان بدهند چه مادی و چه معنوی و چه خوب است که ما در این شبها معنویت از خدا بخواهیم و هر چه بخواهیم معنویت باشد و یکی از آن چیزهایی که  می توانیم در این شبها از خدای متعال بخواهیم  این است که محبت خودش را در دل ما بیشتر کند.

,

این محبت خدا وقتی در دلی وارد بشود محبت غیر را خارج می کند و روایت از امام صادق (ع) است که اگر محبت خداوند در دل شخصی قرار بگیرد انسان را از هر چیزی که به غیر خدا مشغول می کند ذهن انسان و دل انسان را خالی می کند و اینطور نیست که انسان محب خدا باشد و از آن طرف هم گناه را دوست داشته باشد نه هرگز چنین نیست  ومحبت خدا ومحبت گناه باهم نمی سازد.

,

ما چرا بعضی مواقع لغزش داریم و بعضی وقتها گناه می کنیم چون محبتمان به خدا کم است.

,

قلب حریم الهی است و حرم خداست و بوجود آورنده محبت الهی است و این محبت هر چه در دلمان بیشتر شد از آن طرف بغض ما  به غیر خدا وآن چیزی که ما را از خدا دور می کند بیشتر می شود .

,

اینجا یک مسئله ای مطرح می شود که آیا ما فقط خدا را دوست داشته باشیم و غیر خدا را کنار بگذاریم پس محبت به امام زمان واهل و بیت چه می شود منظور ما از اینکه می گوییم خدا را دوست داشته باشیم یعنی اینکه ما خدا را دوست داشته باشیم وهر آنچه که ما را به خدا نزدیکتر می کند.

,

ما باید بگردیم ببینیم چه چیز است چه کس است که  مار ا به خدا نزدیک می کنند آنها را باید دوست داشته باشیم  چون خدایا اینها ما را به شما نزدیک می کنند  در زیارت جامعه کبیره هم می خوانیم خدایا ما ذاگر نزدیکتر از پیامبر به تو پیدا می کردیم آنها را شفیع خود قرار  می دادیم ولی جهان را سیر کردیم دیدیم هیچ کس نیست که مثل پیغمبروامیر المومنین و امام زمان وائمه به تو نزدیکتر باشد.

,

و ما با حضور درب خانه آنها ازآنها می خواهیم  که مار ا به خدا نزدیک بگردانند و نزدیک ترین راه به رسیدن خدای متعال  اهل و بیت هستند.

,

چرا قرآن به سر می گیریم وخدا را ده مرتبه صدا می زنیم و بنام اهل بیت  چون خدا ما می خواهیم به تو نزدیک بشویم از طریق آنها و از طریق این اسماء مقدس اما نه اینکه بخواهیم برویم سراغ کس دیگری و اهل و بیت را واسطه قرار می دهیم چون نزدیکترین راه رسیدن به خداوند آنها هستند.

,

در این شبهای عزیز خواهشی که از جوانان دارم این است که ارتباط خود با امام زمان را بیشتر بکنند اگر می خواهند شبها را خوب استفاده کنند روزها مراقب خود باشند گناه نکنند ومواظب کردار وافکارشان باشند و گناه بر فکر انسان تأثیر می گذارد روی معنویت انسان وعمل آدم وحرف آدم موثر است.

,

اگرشبها می خواهیم در مساجد احیا بگیریم فقط شب بیدار ماندن نباشد وشب قدر در واقع شب بیدار شدن است نه بیدار ماندن  وبیدار ماندن خیلی ها بیدار می مانند اصل آن است که ما بیدار بشویم و این بیدار شدن را در این شبها از خداوند متعال درخواست کنیم و خداوند هم مسلما عنایت خواهد کرد و عنایتش نسبت به کسانی که می آیند در خانه خدا بیشتر است تا نسبت به آن که نمی اید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه