اخبار داغ

با گذشت 24 ماه از سفر استانی رئیس جمهور

قطار وعده های دولت به ایلام نرسید

قطار وعده های دولت به ایلام نرسید
زمان زیادی تا پایان عمر دولت یازدهم باقی نمانده و بسیاری از طرح ها و پروژه های وعده داده شده در این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، تا پایان عمر دولت یازدهم زمان زیادی باقی نمانده و بسیاری از طرح ها و پروژه های وعده داده شده در این دولت در هاله ای از ابهام قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

همین باعث شده سوالات زیادی در این خصوص ذهن ها را به خود مشغول کند که تکلیف این تعداد طرح و قول های داده شده تا کجا پیش رفته و آیا در این مدت کوتاه باقی مانده به واقعیت خواهند پیوست.

,

استان ایلام یکی از جمله استان هایی است که قربانی این حرکت دولت شده و در حال حاضر نه رسانه ها و نه عامه مردم نه تنها از جزیئات بلکه از کلیات این طرح ها نیز باخبر نیستند و مسئولان هیچ اطلاع رسانی در این زمینه نمی کنند.

,

متأسفانه در این مدت از عمر دولت تدبیر و امید ( سه سال) رویه مسئولان در استان ایلام تنها اطلاع رسانی قول های داده شده وزرا و مسئولان عالی رتبه بوده اما در عمل انچه که در روند توسعه پروژه ها اقدامی جدی شده باشد وجود ندارد.

,

قول های زیادی در این مدت برای تسریع پروژه های عمرانی و توسعه ای استان داده شده اما تنها چند روز بعد از این قول ها عملا خبری از توسعه و عمرانی پروژه ها نبوده است.

,

رئیس جمهوری هم که در جریان سفر به استان ایلام خبر از اجرای 24 پروژه بزرگ را در استان داد و علیرغم اینکه هیچ قولی برای افتتاح طرح جدیدی نداد مردم منتظر بودند که در این مدت از زمان سفر روحانی به ایلام این تعداد طرح ها به بهره برداری کامل برسند.

,

اما یک بام و دو هوای مسئولان استان در اطلاع رسانی این پروژه ها به حکایتی ماندگار د ر ذهن مردمان این دیار باقی خواهد ماند که وقتی قول افتتاح هیچ پروژه ای داده نشد چرا حداقل طرح های نیمه کاره به سرانجام مقصود خود نرسیدند.

,

موضوعی که نه تنها در شهر ایلام بلکه به سایر شهرستان های استان نیز رسیده و مردم به درستی دریافته اند که عزم مسئولین برای اتمام و افتتاح این پروژه های به چه میزان است و دیگر نیاز به عنوان اینکه اهمیت بهره برداری از این پروژه ها به چه اندازه بوده و مشکلاتی که این پروژه های نیمه کاره برای آنها ایجاد کرده ندارند.

,

وعده های حسن روحانی,دولت یازدهم,استان ایلام,ایلام بیدار

, وعده های حسن روحانی,دولت یازدهم,استان ایلام,ایلام بیدار,

در برخی شهرستان های استان تعداد پروژه های انجام نگرفته تا حدی است که با میزان طرح های انجام گرفته اشتباه تلقی می شوند به طور مثال در شهرستان سیروان جاده ارتباطی چشمه چاهی یکی از پروژه های راه سازی شهرستان سیروان است که با اجرای این طرح بیش از 15 کیلومتر از راه ارتباطی ایلام به لومار کوتاه خواهد شد، اما با شواهدهای بدست امده از روند اجرای این پروژه، عملیات اجرای آن به کندی پیش می رود.

,

در حالی که بعضی از مسئولان از بهره برداری فاز اول این پروژه تا پایان سال 94 خبر داده بودند ولی با اتمام سال 94 این وعده آنها محقق نشد و این پروژه نیز درجا می زند.

,

از طرف دیگر روند پروژه ها در روستاها و بخش های استان نیز به کندی پیش می رود و حتی در برخی مواقع با تعطیلی مواجه شده اند در یکی از این موارد سالن ورزشی نیمه کاره چم کبود به علت کمبود منابع مالی بعد از گذشت 4 سال هنوز ساخته نشده است .

,

این سالن با زیربنای یک هزارمتر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی در سال 91 کلنگ زنی شد؛ قرار بود این مکان ورزشی با پیگیری استانداری ایلام و در راستای تقویت فعالیت های ورزشی و اجتماعی در این روستا احداث شود،   اما متاسفانه این سالن ورزشی به علت کمبود منابع مالی بعد از گذشت 4 سال هنوز ساخته نشده است .

,

بی توجه به زمان وعده داده شده اجرای طرح ها باعث شده تا دود آن به چشم مردم استان برود در شهرستان ملکشاهی به دلیل برخی بی توجهی ها به طرح ها مردم دبه به دست نسبت به آب شرب خود اقدام می کنند و مدتهاست است که مردم این شهرستان با مشکل تهیه آب شرب بهداشتی دست و پنجه نرم می کنند.

,

برخی از شهروندان برای تهیه آب شرب، کیلومترها از شهرخارج شده و به چشمه های اطراف می روند تا چند دبه آب برای مصارف پخت وپز وآشامیدن تهیه کنند.

,

این درحالی است که در 15 کیلومتری شهر ملکشاهی دریاچه ای از آب شیرین درپشت سدی که شاید اشتباها "سدایلام" نامگذاری شده است ذخیره شده است. سدی که قرار بود نام آن سد چم گردلان باشد و آب رودخانه گل گل ملکشاهی را ذخیره کند، به هرحال طرح و ایده انتقال آب این سد از مسیر شهر مهر تنها راه حل بحران آب شیرین این شهرستان است.

,

حتی در حوزه شهر ایلام پروژه دهکده المپیک علیرغم گذشت زمان زیاد این پروژه اما در اغمای کامل به سر می برد که در سری گزارش های قبلی به آن اشاره شد.

,

این همه طرح و اجرایی نشدن آن که تنها به بخشی از آنان اشاره شد در ردیف همان مطلبی است که در بالا به آن اشاره شد و باید دید و ماند که دولت در این فرصت کم چه کاری می تواند برای انجام این تعدا پروژه ها انجام دهد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه