اخبار داغ

مراسم تشییع شهید مدافع محیط زیست منوچهر شجاعیان+تصاویر

مراسم تشییع شهید مدافع محیط زیست منوچهر شجاعیان+تصاویر
شهید منوچهر شجاعیان که چندی پیش در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به مقام والای شهادت رسید بر فراز دستان پر از مهر مردم ممسنی تشییع و تدفین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نورآنلاین مراسم تشییع شهید منوچهر شجاعیان در شهر نورآباد با حضور پر شور مردم و مسئولین برگزار شد. شهید شجاعیان در 4 تیرماه در درگیری با شکارچیان متخلف پارک ملی بمو به مقام والای شهادت رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نورآنلاین ,

در این مراسم مردم پیکر مرحوم شجاعیان از جلو فرمانداری ممسنی تا میدان اصلی شهر مشایعت کردند و امام جمعه ممسنی بر پیکر آن مرحوم نماز خواند.

,

استاندار فارس نیز در این مراسم با ابراز تاسف و تسلیت از وقوع این حادثه گفت: جای تاسف است که عهده ای برای رسیدن به یک منفعت کم و ناچیز جان یک انسان را می گیرند.

,

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم شهید را قلب تاریخ خواند و گفت: قلبی که متعلق به همه ارکان جامعه است و امید را به جامعه تزریق می کند تا در دفاع از حق ایستادگی کنیم. طبیعت حرم الهی است و مظاهر خلقت خدواند تبارک و تعالی است و یکی از بزرگترین نعمت هایی است که در اختیار بشر قرار گرفته است.

,

ابتکار گفت: محیط بانان ، حافظان این حرم الهی هستند و موظفند از این طبیعت که بسیار شکننده است دفاع کنند. این طبیعت هر روز بیشتر آسیب می بیند اما با این وجود محیطبانان در خط مقدم با شجاعات تا پای جان خود ایستادگی می کنند. این ایستادگی پیامی دارد و آن این است که همه باید در کنار محیط بانان در حفاظت از حرم الهی در کنار هم بایستیم و نگذاریم که خون شهید پایمال بشود.

,

وی افزود: هزاران شهید در دوران دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و امروز شهید شجاعیان جان خود را در دفاع از محیط زیست مظلوم ، فدا کرد. اگر امثال شهید شجاعیان نباشند سودجویان نسبت به تخریب و نابودی طبیعت حتی یک لحظه هم غفلت نخواهند کرد.

,

 

,

معاون رئیس جمهور افزود: حتما پیگیری موضوع رخ داده در پارک ملی بمو هستیم و از قوه قضائیه خواستاریم با جدید این موضوع را پیگیری کنند و با متخلفین با عدالت برخورد کنند تا عدالت پاسخ شجاعت شهید شجاعیان را بدهد.

,

تمام تلاش خود را خواهیم کرد که قانون اصلاح شود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز در این راه کمک کنند. محیط زیست با کمبود های زیادی روبروست و باید همه در بهبود وضعیت ما را یاری کنند. قوانین قوی پشتوانه ی محکمی برای حفظ محیط زیست خواهد بود و همچنین انگیزه محیط بانان در دفاع از طبیعت را بالا خواهد برد.

,

وی در ادامه پیام تسلیت رئیس جمهور را به خانواده های شهدای محیط زیست هرمزگان و ممسنی تقدیم کرد که در عرض 48 ساعت جان خود را در دفاع از محیط زیست فدا کردند.

,

, , ,

, , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه