اخبار داغ

فرمانده انتظامی هشترود در گفتگو با پیک هشترود:

واکسن مواد مخدر آگاهسازی خانواده ها نسبت به جوانان است/ فریب افزایش ساعات مطالعه با مصرف مواد مخدر در شب های امتحان

واکسن مواد مخدر آگاهسازی خانواده ها نسبت به جوانان است/ فریب افزایش ساعات مطالعه با مصرف مواد مخدر در شب های امتحان
فرمانده انتظامی هشترود گفت: متاسفانه برخی از دانش آموزان و دانشجویان در مواقع امتحان مخصوصا کنکور با فریب برخی ها برای بیدار ماندن در شب ها جهت مطالعه بیشتر روی مصرف مواد مخدر مخصوا صنعتی می آورند با این امید که چند بار مصرف این مواد ضرری ندارد و غافل از اینکه مواد مخدر صنعتی با یکبار مصرف فرد را آلوده می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدتقی سلطانی در گفتگو با پیک هشترود با اشاره به اینکه برابر تقویم بین المللی ۶ تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده، گفت: مقابله جدی و اثر بخش با قاچاق مواد مخدر از ظرفیت و توانایی یک سازمان خارج بوده و باید در مسیر پیشگیری و مقابله با این معضل اجتماعی سازمان دولتی و مردمی در اوج اتحاد و همدلی و انسجام بوده و اقدامات و فعالیت های آنان در یک راستا باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک هشترود,

 

,

وی اظهار داشت: مواد مخدر تهدیدی جدی برای احساس امنیت عمومی، نابود کننده سلامت روح و جسم و بستر ساز بروز آسیب های اجتماعی، فرهنگی و فکری است.

,

 

,

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در مورد علل گرایش به مواد مخدر نیز افزود: بیکاری، کمبود اعتماد به نفس، کسب لذت، ازدواج های ناموفق، اختلاف و مشاجره بین اعضای خانواده، تبعیض بین فرزندان، افراط و تفریط در سخت گیری و سهل گیری والدین و عدم پایبندی به اعتقادات دینی، دوستان ناباب، در دسترس بودن آسان مواد، طرد شدن از طرف خانواده و نگرش فرهنگی از عوامل مهم اعتیاد به مواد مخدر در حوزه های فردی، اجتماعی و خانوادگی است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در راه ریشه کنی اعتیاد در جامعه مبارزه تنها راه نیست و نیاز است خانواده ها هم پای کار بیایند و در مسیر پیشگیری هدفمند، آگاه سازی و کنترل فرزندان خود را به عهده بگیرند. چراکه جوانان کنجکاو هستند و باید نسبت به خطرات مواد مخدر تبیین شوند.

,

 

,

سلطانی تاکید کرد: متاسفانه برخی از دانش آموزان و دانشجویان در مواقع امتحان مخصوصا کنکور با فریب برخی ها برای بیدار ماندن در شب ها جهت مطالعه بیشتر روی مصرف مواد مخدر مخصوا صنعتی می آورند با این امید که چند بار مصرف این مواد ضرری ندارد و غافل از اینکه مواد مخدر صنعتی با یکبار مصرف فرد را آلوده می کند.

,

 

,

وی ادامه داد: واکسن مواد مخدر آگاهسازی جوانان و نوجوانان نسبت خطرات مصرف مواد مخدر است لذا نیاز است خانواده ها نسبت به حرکات فرزندان خود کنجکاو باشند.

,

 

,

فرمانده انتظامی هشترود بیان کرد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی در شهرستان افزایش یافته بطوریکه در ماه های گذشته در بحث کشف مواد مخدر صنعتی ۱۰۰ درصد و در دستگیری معتادین ۳۵ درصد افزایش داشته ایم.

,

 

,

سلطانی خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی جهت دریافت گزارش های مردمی پیرامون فعالیت های قاچاقچیان و شماره ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی پیشنهادات، انتقادات و تقدیر خود از عملکرد پلیس می باشد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه