اخبار داغ

متن و حاشیه جلسه امروز شورا؛

مدبر:با این رفت و آمدهای اعضای غائب مردم به ریش ما می خندند!/درگیری لفظی دبیری و خاماچی

مدبر:با این رفت و آمدهای اعضای غائب مردم به ریش ما می خندند!/درگیری لفظی دبیری و خاماچی
جلسه امروز شورای شهر تبریز که به روال هفته های اخیر در ماه رمضان در ساعت ۱۰ برگزار می شود، با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، جلسه امروز شورای شهر تبریز که به روال هفته های اخیر در ماه رمضان در ساعت ۱۰ برگزار می شود، با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,
حضور اکرم حضرتی، عضو بازداشتی شورای شهر که چند روز پیش شهرام دبیری خبر از آزادی وی داده بود و نشستن بر صندلی خود از جمله نکات جالب جلسه است.
 
,
,
بهروز خاماچی، نورمحمدزاده و برخی اعضای دستگیر شده شورای شهر از غائبین جلسه امروز هستند.
 
,
,
دبیری در ابتدای جلسه فرارسیدن سالروز شهادت امام علی(ع) و شهدای هفتم تیر را تسلیت گفته و اظهار کرد: امیدواریم در این شب های قدر گناهانمان بخشوده شده و از فیوضات این ماه بهره مند شویم.
,

 

,
فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی می داریم و فعالیت های خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر ممکن شده است. به سرکار خانم حضرتی نیز خیرمقدم می گوییم و امیدواریم مشکلشان حل شود.
,

 

,
شهین باهر به عنوان  ناطق پیش از دستور جلسه امروز با اشاره به بارش های اخیر در تبریز گفت: بارش باران در یک هفته گذشته در ۵۰ سال گذشته بی نظیر است و پدافند غیرعامل و باید از شورای شهر زده شده و شورا باید این مسئله را از شهرداری بخواهد.
 
,
,
این دست مخاطرات طبیعی همچون سیل و زلزله در تبریز طبیعی است و با زندگی مردم تبریز عجین شده است.
,

 

,
بهروز خاماچی وارد جلسه شد.
 
,
,
بافت های غیرمجاز بیشترین زیان را از این سیل دیدند و ما امروز شاهدیم این زیرساخت ها و بافت ها در تبریز وجود ندارد. آب گرفتگی نشان داد ما چقدر آسیب پذیر هستیم و تبریز مهیای سیل است و ما از نظر توپوگرافی در ساختار دفع آب های شهری مشکل داریم.
 
,
,
بستر شهر با آسفالت و کف پوش ها ایزوله شده و امکان جذب آب به زمین وجود ندارد. در زیرگذر هایی که اخیرا احداث شده کانال های مجرای آبی ایجاد شده که در صورت اقدام مناسب در این موضوع در زمان بارش باران سیلاب ها در زیرگذرها ایجاد نمی شود.
 
,
,
از هدایت سیلاب ها به زیرگذر ها اجتناب شود و اگر بارش در حومه شهر انجام می شد سیل روزهای اخیر چند برابر خسارت وارد می کرد. برخی دستگاه ها در این قضیه خودشان را مکلف ندانسته و شهرداری را مسئول می دانند.
 
,
,
مدیریت بحران در شهرداری ساختمان ندارد و واقعا خودش در بحران است.
,

 

,
بابایی اقدم نیز با انتقاد از عملکرد آسفالت ریزی سازمان عمران تصریح کرد: هفته گذشته در چایکنار , در هنگام بارش باران آسفالت می ریختند که من به آقای شهردار زنگ زدم و تلفن وی خاموش بود، سپس به آقای دبیری و شهین باهر زنگ زدم و بدان ها اعتراض کردم ولی گفتند که چون آسفالت از کارخانه آمده نمی توان این ها بازگرداند. 
 
,
,
با این مسائل مردم و شهروندان بدبین می شوند که پرداخت آنان به شهرداری در کجا هزینه می شود، شهرداری های مناطق چقدر ذلت می کشند که درآمد اخذ کنند.
 
,
,
این چندمین بار است که اتفاقات مشابه در سازمان عمران رخ می دهد  و کارهای غیرفنی ادامه دارد.
 
,
,
با این افراد باید شدیدا برخورد شود و اگر اینقدر توانایی داریم روی آب آسفالت بکشیم این تکنولوژی را به کشورهای خارج بدهیم. این خیانت های برخی افراد بی تفاوت، زحمات شما را به هدر می دهد.
,


اکرم حضرتی نیز سخنانش را با آیه ۱۰۷ سوره یونس آغاز کرده و گفت: وَإِن یَمْسَسْکَ ٱللَّهُ بِضُرٍّۢ فَلَا کَاشِفَ لَهُۥٓ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍۢ فَلَا رَآدَّ لِفَضْلِهِۦ ۚ یُصِیبُ بِهِۦ مَن یَشَآءُ مِنْ عِبَادِهِۦ ۚ وَهُوَ ٱلْغَفُورُ ٱلرَّحِیمُ.

وی ادامه داد:  سوءتفاهمی برایم پیش آمد که بنده در جلسات حضور نداشتم و انشاءالله با بررسی کارشناسی و عالمانه این مشکلات رفع می شود و از همه نهادهای نظارتی و قضایی تقدیر و تشکر می کنم که با حساسیت و توجه ویژه موضوعات را پیگیر هستند و از همکارانی که در غیاب من از خانواده ام دلجویی می کردند تشکر دارم.
 

,
,
,
,
,
این امتحان الهی بود و حتما حکمتی دارد و امیدوارم آنچه خیر و خوشایند است، برای شما اتفاق افتد.
 
,
,
از آقای دادستان نیز تشکر می کنم که حضوری به زندان آمدند و انشاءالله با رفع اتهام، سربلند به مردم بگوییم هرگز به رای شما خیانت نمی کنیم.
 
,
,
 این اتفاق را حکمتی می دانم و به آقای لطفی تبریک می گویم و از آقای نورمحمدزاده عذرخواهی می کنم که با آمدن من امکان تداوم فعالیت ایشان میسر نشد.
,

 

,

وی در پایان این شعر ار پروین اعتصامی را خواند:

هر بلائی کز تو آید، رحمتی است         هر که را فقری دهی، آن دولتی است
تو بسی زاندیشه برتر بوده‌ای         هر چه فرمان است، خود فرموده‌ای

زان بتاریکی گذاری بنده را         تا ببیند آن رخ تابنده را
تیشه، زان بر هر رگ و بندم زنند         تا که با لطف تو، پیوندم زنند

گر کسی را از تو دردی شد نصیب         هم، سرانجامش تو گردیدی طبیب
هر که مسکین و پریشان تو بود         خود نمیدانست و مهمان تو بود

رزق زان معنی ندادندم خسان         تا ترا دانم پناه بیکسان
ناتوانی زان دهی بر تندرست         تا بداند کنچه دارد زان تست

زان به درها بردی این درویش را         تا که بشناسد خدای خویش را

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
شیاری نیز اظهار کرد: رسمی در استان و شهر ایجاد شده که مشکلات را به گذشته احاله کرده و نام آن را خیانت می نامیم. اگر شوراهای شهر قبلی و شهردار پیشین خیانت کرده، شورای چهارم و شهردار فعلی در رفع این خیانت ها چه کرده و آیا این مشکلات سیلاب را ندیده ایم.
 
,
,
آقای شهردار دستور می دهد ولی مدیرانش می گویند شهردار «نوشته نوشته، متوجه نشده» استفاده می کنند و دستور شهردار مورد توجه واقع نمی شود.
 
,
,
دو هفته است درباره روابط عمومی شهرداری نامه نوشته ام ولی خبری نیست و اصحاب رسانه را تهدید می کنند که چرا فلان چیز را نوشتی؟
 
,
,
آهور نیز در تذکری گفت: تفریغ بودجه سال۹۴ حتما باید تا پایان خرداد ارائه می شد که تاکنون انجام نشده است.
 
,
,
امیرحقیان نیز یادآور شد: شهدا در جامعه ما برتری ندارند و وقتی به جز وادی رحمت به سایر آرامستان ها می رویم خجالت کشیده و سرافکنده می شویم، بنیاد شهید در این زمینه تبعیض می گذارد و سازمان وادی رحمت نیز توجهی بدان ندارد.
,

 

,

 

,
مدبر نیز با انتقاد از مسئولین در زمینه بازداشتی های اخیر تصریح کرد: افکار عمومی شهر در قضایای دستگیری های اخیر شورا و شهرداری تبریز در التهاب هستند، اگر سوءتفاهم است چرا برخورد می شود و اگر سوءتفاهم نیست، چرا این اتفاقات می افتد؟ عزیزی چندماه در زندان است و هیچ کس جوابگو نیست، دادگستری به صراحت پاسخ دهد چراکه مردم به ریش کار می خندد.اگر این مسئله حل خواهد شد، چرا با حیثیت چندماهه افراد بازی می کنید؟ متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.
,

 

,
با حضور یک جلسه ای حاج علاءالدین در شورا به نوعی به شخصیت وی توهین شد و خواهش می کنم مسئولین به خاطر صیانت از آبروی نظام پاسخگو باشند، من به عنوان نماینده مردم این وضعیت را مناسب نمی دانم.
,

 

,
در ادامه جلسه براساس نامه فرمانداری جهت تعیین تکلیف سخنگوی شورای شهر، بحث ها بالا گرفت که چمنی در واکنش گفت: هیئت رئیسه ۴ نفره امکانپذیر نیست و غیرقانونی است و دو هفته است شما قانون را اجرا نکرده و رئیس شورا خلاف قانون حرکت می کند.
,

 

,

 وای به احوال شورا! مصلحت شخصی را کنار بگذارید، این مدیریت نیست و من متاسفم و باید براساس قانون حرکت کرد.

,

 

,
المیرا خاماچی نیز در این بین با انتقاد شدید از عملکرد دبیری در انتخاب جانشینان دو عضو دستگیر شده، خاطرنشان کرد: آیا درباره حضور جانشین ما در کمیسیون نیز بدین گونه جلسه گذاشتید یا به صورت شخصی تصمیم گرفتید؟ شما بداخلاقی و کار غیرقانونی کردید، چه فرقی میان ما و آقای شیری آذر وجود دارد که در زمان ما، شما تصمیم گرفتید و اکنون شورا تصمیم می گیرد؟
,

 

,
دبیری نیز در پاسخ اظهار کرد: ما به طور موقت ۴ نفر را معرفی کردیم و این بداخلاقی نیست، وقتی شما به هر دلیلی به جلسات کمیسیون نمی روید نفر دیگری به جای شما می رود.
,

 

,
تاکید خاماچی بر پرسش خود، با واکنش دبیری مبنی بر اینکه بدون هماهنگی صحبت نکنید، منجر به درگیری لفظی این دو شد.
,

 

,
در نهایت با رای اعضای شورا تصمیم گیری درباره سخنگوی شورای شهر به زمانی دیگر احاله شد.
,

 

,
در ادامه جلسه لایحه تصمیم گیری درباره تسری کاهش عوارض ساختمانی ۳ ماهه اول سال جاری به ۳ ماهه دوم ، مطرح شد که در نهایت این لایحه رای آورد.
,
انتهای پیام/م
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه