اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد/

وام ازدواج صدها زوج جوان در جیب 6 مدیر دولتی/ پرداخت حقوق ماهانه 2 کارگر با سود یک روز وام‌های مدیران بیمه ایران

وام ازدواج صدها زوج جوان در جیب 6 مدیر دولتی/ پرداخت حقوق ماهانه 2 کارگر با سود یک روز وام‌های مدیران بیمه ایران
در حالی که جوانان زیادی منتظر فرارسیدن نوبت وام ازدواج خود هستند، تنها 6 مدیر بیمه ایران وامی در حد صدها وام ازدواج برای جوانان با عنوان وام خودرو دریافت کرده‌اند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته بعد از انتشار فیش های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی برخی از مدیران بانک مرکزی و بانک رفاه، اخباری مینی بر وام های نجومی مدیران بیمه ایران با کارمزد کمتر از 2 در صد در سایت دانا منتشر شد که نشان می‌داد بیش از 3 میلیارد تومان وام قرض الحسنه تنها به 6 مدیر ارشد بیمه ایران تعلق گرفته است که کارمزد این وام ها در مواردی حتی صفر درصد نیز بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وام های نجومی مدیران بیمه ایران با کارمزد کمتر از 2 در صد,

 

,

این وام ها در با عناوین مختلفی از جمله وام ضروری، اتومبیل، تعمیرات و مسکن به مدیران این مجموعه پرداخت شده و با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که بالغ بر 3 میلیارد تومان وام به 6 نفر تعلق گرفته است.

,

 

,

در حالی که وام ازدواج جوانان با مشکلات زیادی همراه شده است و هنوز بسیاری از جوانان نتوانسته اند وام ازدواج خود را دریافت کنند، تنها 6 مدیر بیمه ایران توانسته اند برابر صدها جوان در آستانه ازدواج وام دریافت کنند.

,

 

,

سودهای وام های بانکی برای افراد معمولی روز به روز افزایش پیدا می کند تا جایی که یک فرد عادی برای وام ده میلیونی خود در بانک ها بالغ بر 14 درصد سود بازپرداخت متقبل می شود؛ این در حالی است که اقساط آن نیز به نسبت وام اخذ شده زیاد است اما چگونه است که یک مدیر در بیمه ایران می‌تواند وام 600 میلیونی با سود صفر درصد یا دو درصد دریافت کند.

,

 

,

با یک ضرب و تقسیم ساده می توان محاسبه کرد که اگر قرار بود این میزان پول با نرخ سود 15 درصد به این مدیران پرداخت شود، حداقل 450 میلیون تومان مازاد بر مبلغ دریافتی باید از سوی این مدیران دریافت می‌شده است.

,

 

,

از طرف دیگر این مدیران اگر بخواهند این مبلغ کلان را در بانک قرار بدهند و با نرخ سود 20 درصد که به صورت معمولی به حساب های روزشمار تعلق می گیرد، از این مبلغ سود دریافت کنند، سود وام 6 مدیر بیمه ایران به صورت روزانه یک میلیون و هفتصد هزار تومان است که در ماه بالغ بر 50 میلیون و سود سالانه این مبلغ حدود 611 میلیون تومان است!!!

,

 

,

در ابتدای سال جاری مسئولین امر در وزارت کار به شدت با افزایش حق مسکن کارگران مخالفت می کردند و در حالی که اوضاع گرانی مسکن و اجاره بها بر هیچ کس پوشیده نیست، حق مسکن کارگران تنها 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است؛ در چنین شرایطی دریافت وام 500 میلیونی برای کمک هزینه خودرو از سوی تنها یک مسئول امری غیر قابل قبول بوده و امید است دولتمردان به جای انداختن تقصیرات بر گردن دیگران و دولت قبلی، یا بازگزداندن این وام های کلان به خزانه ملی، جلوی ریخت و پاش های مسئولین در ادارات دولتی را بگیرند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه