اخبار داغ

جلسه ویژه رسیدگی به حادثه اتوبوس سربازان

جلسه ویژه رسیدگی به حادثه اتوبوس سربازان
هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که به رسیدگی ویژه به حادثه اتوبوس محور سیرجان- نی‌ریز اختصاص داشت، برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها در ابتدای جلسه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان ۱۹ جان‌باخته و همچنین خانواده داغدار ۱۳ سرباز در حادثه سقوط اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز اهمیت جان‌باختن شهروندان و همچنین سربازان جوان این مرز و بوم را علت اصلی تشکیل این جلسه ویژه اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدای جلسه موضوع اطلاع‌رسانی و حضور تیم‌های امدادی مورد توجه قرار گرفت که بنا بر اظهارات مسوولان شهرستان نی‌ریز، اطلاع رسانی و تماس با پلیس ۱۱۰ و اورژانس توسط خودروهای عبوری صورت گرفته است و گشت پلیس راه نی‌ریز نخستین تیم حاضر در صحنه بود. سپس نخستین آمبولانس اورژانس ساعت ۱:۲۰ در محل حادثه حضور یافت و بعد از آن تیم‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر، راهداری شهرستان و تیم‌های امدادی سپاه استهبان، داراب و ... در محل حاضر شدند.

,

آن طور که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش داده، پس از بررسی گزارش اولیه دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره حادثه سقوط اتوبوس حامل سربازان پادگان ۰۵ کرمان که ساعت حدود ۱:۰۰ بامداد مورخ دوم تیرماه امسال در کیلومتر ۷ محور نی ریز-سیرجان استان فارس به دره سقوط کرد و ۱۹ کشته و ۳۸ زخمی برجای گذاشت، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

,

در پایان جلسه، این کمیسیون در ۹ بند به جمع بندی رسیدند که به شرح زیر است:

,

۱- کمیسیون ایمنی راه های کشور مترصد عبرت گیری از اینگونه حوادث ناگوار برای پیشگیری از رویدادهای مشابه است.
۲- تیم تحلیلگر حادثه معرفی شد تا همراه با کارشناس تصادفات برای بررسی جزئیات و تحلیل دقیق حادثه با قید فوریت به محل عزیمت و گزارش مستقل ارائه کند. مقرر شد دستگاه های دست اندرکار در گردآوری آمار و مستندات حادثه تشریک مساعی کنند.
۳- بنابر تاثیرگذاری قاچاق (انسان،کالا) بر تصادفات رانندگی لازم است مساله از منظر ملی با تشریک مساعی نهادهای مربوط پیگیری شود.
۴- مجموعه فرایندهای مرتبط با جابه‌جایی عمومی مسافران از مناظر مختلف سخت و نرم افزازی، بازبینی و در راستای ایجاد یکپارچگی و تامین اقتضاء کنونی به‌هنگام‌سازی شود.
۵-وزارت دفاع در زمینه جابه‌جایی ایمن سربازان و نظامیان بازنگری کند.
۶-مشارکت موثر صدا و سیما و در چالش ملی حوادث رانندگی مطلوب و تداوم آن پیگیری شود.
۷- لایحه قانونی تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل با قید اهمیت و تاثیرگذاری آن پیگیری شود.
۸- با استناد تجارب دیگر کشورها سازمان دهی نهاد مناسب برای بررسی مستقل سوانح پیگیری شود.
۹- اجرایی شدن مصوبات پیشین کمیسیون در زمینه ایمنی ناوگان عمومی مسافری پیگیری شود.
شایان ذکر است پس از بروز حادثه دلخراش اتوبوس محور سیرجان - نی‌ریز که به جان‌باختن ۱۹ تن از هموطنانمان منجر شد، وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا در اسرع وقت جلسه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها به منظور رسیدگی به حادثه سقوط اتوبوس محور سیرجان- نی ریز با حضور همه اعضا تشکیل شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه