اخبار داغ

رییس خانه صنعت و تجارت استان کرمان در گفتگویی مطرح کرد؛

مافیای قاچاق 20 هزار تنی لاستیک کیست؟!

مافیای قاچاق 20 هزار تنی لاستیک کیست؟!
رییس خانه صنعت و تجارت استان کرمان گفت: 20 هزار تن یک عدد بسیار بزرگ است، اگر هر تریلر 4 تن لاستیک ظرفیت داشته باشد، حدود 5 هزار تریلر قاچاق لاستیک صورت می گیرد که این رقم توسط یک کوله بر نمی تواند صورت بگیرد لذا بی شک یک سیستم مافیای لاستیک می تواند پشت این واردات عظیم وجود داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"کارگران کرمان "علی اکبر مشرفی درخصوص قاچاق بی رویه  کالا در صنعت لاستک کل کشور گفت : حدود 20 هزار تن در سال  تخمین لاستیک قاچاق زده می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "کارگران کرمان ",

ریاست خانه صنعت و تجارت استان کرمان ادامه داد : 20 هزار تن یک عدد بسیار بزرگ است، اگر هر تریلر 4 تن لاستیک ظرفیت داشته باشد ، حدود 5 هزار تریلر قاچاق لاستیک صورت می گیرد که این رقم توسط یک کوله بر نمی تواند صورت بگیرد لذا بی شک یک سیستم مافیای لاستیک می تواند پشت این واردات  عظیم وجود داشته باشد.

,

مشرفی به عامل دیگری در توسعه  کالای قاچاق اشاره کرد و گفت : مرزهای ایران در مقایل ورود کالاها ی وارداتی یک مرزهای کاملا بازی هستند زیرا ایران یک شاهراه اقتصادی است و بسیاری ازتریلر ها برای عبور از ایران به مرزهای ما وارد می شوند که بعضی از آنها هم نیز تخلف می کنند و در شهر های صنعتی ایران پهلو می گیرند که عملا نظارت بر آنها را سخت می کند.

,

رئیس کارخانه لاستیک بارز کرمان گفت :در مزهای شرقی و مرزهای غربی ایران بازارچه های مرزی  وجود دارند که غیر قابل کنترل عمل می کنند لذا عوامل مختلفی برای افزایش میزان قاچاق به کشور وجود دارد که سبب شده در سال 94 حدود 20 هزار تن و در سال 93 حدود 40 هزار تن قاچاق لاستیک به صورت ترانزیتی وجود داشته باشد .

,

وی ادامه داد :  تریلر های حاوی لاستیک قاچاق بدون پرداخت هیچ تعرفه ای وارد کشور می شوند و عمدتا استوکی هایی هستند که از کشور های همسایه وارد ایران می شوند وکیفیت مطلوبی هم ندارند لذا با ارائه ارزان محصول موجبات لطمه زدن به تولید کنند گان داخلی ایرانی را فراهم می کنند.

,

مشرفی به عدم ایمی لازم لاستیک های وارداتی اشاره کرد و گفت : در سال گذشته تعداد سه اتوبوس به علت ترکیدن لاستیک از جاده خارج و  منجر به وازگونی و اتش گرفتن آنها  شد که تعداد زیادی از هموطنان ما از بین رفتند لذا این امر نشان می دهد که کیفیت کنترلی بر روی انها صورت نمی گیرد .

,

وی به یک راه ساده قاچاق سازماندهی شده اشاره کرد وگفت: در سال های گذشته هرکسی می توانست یک گشایش اعتبار کرده و از چین یا هر کشوری لاستیک وارد کند ، در هیچ کجای دنیا نمی توانست این امر رخ دهد  زیرا در تمام جهان واردات یک امری تخصصی است هرکسی نمی تواند واردات کند زیرا اگر افراد غیر متخصص وارد بازار شوند و وبرای واردات اقدام کنند بی شک کالاهای غیر کیفی از سوی سازندگان به انها فروخته و دادن کالاهای کیفی و درجه یک خودرداری می کردند.

,

مشرفی افزود : در حال حاضر یک سری قوانین در خصوص واردات کالا وضع شده است که وارد کننده باید نمایندگان رسمی شرکت ها ی خارجی باشند متخصص بوده و خد مات پس ازفروش خود را نیز ارائه دهند لذا این امر می تواند در آینده به کارخانه جات داخلی کمک شایانی داشته باشد.

,

وی در پاسخ به این سئوال مبنی براینکه سخنان رهبری در ابتدای سال جاری چه تاثیری بر بازار های اقتصادی گذاشته است، گفت : به محض اینکه رهبر انقلاب در صحن جامع رضوی در حرم امام رضا (ع) نکات اقتصادی خوب و جدی خود را مطرح کردند روز بعد اثر خودش را در بازار گذاشته بود حتی قبل از اینکه دولت هیچ اقدامی بکند تغییر در بازار احساس می شدوبه نظر می امد که بازار قاچاق کنترل بیشتری خواهد شد .

,

ریاست خانه  صنعت معدن و تجارت  در پایان تصریح کرد: بعد از صحبت های رهبر انقلاب توجه به کالای داخلی و استفاده از آنها محور قرار گرفت و واردات کالاهای مصرفی به مقدار زیادی کنترل شد اما در ارتباط با قاچاق هنوز توجه به صحبت ها ی رهبری قابل لمس نیست و به نظر می آید که  اندکی از سوی مسئولین بی توجهی شده است لذا برای مشخص شدن  روند کنترل واقعی کالای قاچاق" زمان "تنها مشکل هست لذا باید حداقل 6 ماه بگذرد که روند تغییرات  به خوبی احساس شوند .

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه