اخبار داغ

گزارش شاخص از شب‌های قرآنی خطه دارالمومنین قزوین؛

شب قدر، شب تعیین سرنوشت و تجدید عهد و پیمان با حضرت ولی‌عصر(عج) است

شب قدر، شب تعیین سرنوشت و تجدید عهد و پیمان با حضرت ولی‌عصر(عج) است
ماه رمضان ماه خالص شدن و رشد کردن است و شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، ماه رمضان فرصت بی‌نظیر و فصل بندگی است، ماهی که در آن شرایط برای بندگی به طور کامل فراهم است و انسان می‌تواند در این ماه برای کسب تقوا تلاش کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

مهم‌ترین شب‌های رمضان شب‌ قدر است چون نزول قرآن در این شب‌های عظیم انجام شده و نزد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

شب‌ قدر فرصتی است تا انسان قفس تن را بگشاید و روحش در عالمی غیر از عالم حقیر و محدود دنیوی درفضایی نورانی به پرواز درآید و با نگاهی دیگر و لطیف‌تر به خود و جهان اطراف بنگرد؛ تا ببیند که از کجا می آید و به کجا خواهد رفت؟

,

خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد اما شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت‌ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره ببریم.

,

download

, download, download,

ارزش معنوی شب قدر با هزار ماه برابری می‎کند

, ارزش معنوی شب قدر با هزار ماه برابری می‎کند,

در اهمیت شب قدر همین بس که ارزش معنوی آن با هزار ماه برابری می‎کند، شبی سرنوشت‎ساز که مقدرات یک ساله انسان در آن رقم می‎خورد.

,

در شب قدر تمام فاصله بین آسمان و زمین را فرشتگان در بر می‌گیرند و تا صبح ناظر بر اعمکال بندگان خداوند خواهند بود.

,

آنچه اهمیت دارد این است که نباید با اکتفا به شب زنده‎داری، دعا و مناجات در شب قدر در دیگر ایام سال از خودسازی و تهذیب نفس خود غافل بمانیم.

,

حضور فعال و پرشور قشر جوان و نوجوان قزوینی در مراسم احیای شب‎های قدر در مساجد و امامزادگان از بارزترین ویژگی‎های مراسم احیای این شب سرنوشت‎ساز بود.

,

یکی از شهروندان با اشاره به ارزش و اهمیت شب‌های قدر گفت: ماه رمضان ماه خالص شدن و رشد کردن است و شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد.

,

وی با تاکید بر بهره‌مندی معنوی از شب‌های قدر عنوان کرد: مهم‌ترین شب‌های رمضان، شب‌های قدر است چون نزول قرآن در این شب‌های عظیم انجام شده و نزد خداوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

قدر را قدر بدانیم

, قدر را قدر بدانیم,

جمعی از جوانان که پرشور مملو از احساس و معنویت دل به مراسم داده بودند توجهم را جلب کرد؛ به این مسئله پی بردم با وجود اینکه فضای مجازی سرگرمی تمام وقت بیشتر جوانانمان شده است اما فضیلت و جایگاه شب قدر بر کسی پوشیده نیست.

,

به آرامی در کنار یکی از همین جوانان که دستانش را به آسمان برده بود و زیر لب خدا خدا می‌کرد نشستم و گوش به بیان نجواهایش سپردم.

,

images (1)

, images (1), images (1),

آن جوان در باره عقایدش اینچنن گفت: شب قدر تنها یک شب از سال است که سرنوشت یکسال همه ما در آن شب مشخص می شود، امشب یک شب خاص و عجیب است و برای ما خیلی خوبیها به همراه دارد.

,

وی با بیان اینکه این شب ها بهترین فرصت برای بیدار شدن از خواب غفلت است، گفت: شب قدر باید به فرصتی برای تمرین خودسازی و تهذیب نفس انسان در طول سال تبدیل شود.

,

تمرین خودسازی و تهذیب نفس انسان در طول سال باید صورت گیرد نه فقط یک شب

,

البرزی با تاکید بر اینکه تمرین خودسازی در طول سال باید صورت گیرد نه فقط در شب قدر، خاطرنشان کرد: در این شب انسان‌ها با خدای خود پیمان دوباره می‌بنند بنابراین باید مراقب اعمال خود باشند و نباید اجازه دهیم که بار دیگر پرونده اعمالمان به سیاهی‎ها آلوده شود.

,

شهروند دیگری با اشاره به اینکه در شب‌های قدر فرشتگان الهی از عالم ملکوت به عالم زمین نازل می‌شوند، گفت: اعمالی نظیر قرائت دعا و قرآن و خدمت به مردم در شب‌های قدر از ارزش بیشتری برخوردار است.

,

وی افزود: در شب سرنوشت‎ساز قدر، از خداوند متعال فرج امام عصر(عج)، سلامتی و عاقبت به خیری همه مسلمانان را از درگاه خداوند متعال طلب می‎کنم.

,

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص،  اظهار کرد: شب قدر از بهترین شب‌های سال است که خداوند فرشتگان را برای تعیین مقدرات بندگان به زمین نازل می‎کند.

, شاخص,

وی با اشاره به نزول قرآن در شب قدر افزود: ارزش عبادت و احیای این شب آن را از هزار ماه برتر کرده است که نشان دهنده عنایت ویژه خداوند به بندگان خود است.

,

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: دعا کردن در شب قدر اهمیت ویژه‌ای دارد؛ در آیه‌ای از قرآن نیز راه جلب عنایت خداوند را در دعا کردن دانسته است.

,

چه بهتر است که در این شب‌ها درحق همه دعا کنیم

, چه بهتر است که در این شب‌ها درحق همه دعا کنیم,

عباسی اضافه کرد: دعای عمومی از ارزش بالایی برخوردار است و چه بهتر است که در این شب‌ها در حق همه دعا کنیم.

,

وی اذعان داشت: ارزش معنوی شب قدر برای انسان‎هایی که در این شب با خواندن نماز، قرآن، دعا و احیا تا سحرگاه شب زنده‌داری می‌کنند بسیار پرفضیلت خواهد بود.

,

مدیر حوزه علمیه قزوین در خصوص اعمال شب قدر تشریح کرد: خواندن دعای جوشن کبیر و نماز ۲ رکعتی در این شب توصیه می‌شود؛ انسان با بر زبان آوردن اسماء خداوند در چندین فراز جوشن کبیر و ابراز نیاز به درگاه خداوند بی نیاز، احساس سبکی کرده و رویکرد جدیدی پیدا می‌کند.

,

images (2)

, images (2), images (2),

عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه در جهت تضعیف فرهنگ و معنویت جوانان, می‌توانیم با راه‌های مختلف در مکان‌های عمومی و فضاهای مجازی فرهنگ دینی و اعتقادی را در بین جوانان ترویج دهیم.

,

وی اضافه کرد: به روز کردن آموزه‌های دینی با رویکرد حفظ محتوای آن می‌تواند بر شوق و استقبال جوانان و نوجوان افزوده و جوانان جویای تنوع را نیز جذب کند.

,

شب قدر در بین شب‎های سال مخفی مانده است

,

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه انسان باید با احیاء، عبادت، ذکر و دعا در شب قدر به خودسازی، اصلاح درون و محاسبه نفس بپردازد، اذعان داشت: خداوند با اعطاء فرصت خودسازی ماه مبارک رمضان و مهلت بازسازی در شب قدر، فرصت آمرزش گناهان را به انسان‎ها عطا کرده است.

,

عباسی با بیان اینکه شب قدر در بین شب‎های سال مخفی مانده است ابراز کرد:  در برخی از روایات شب‎های نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به عنوان شب قدر یاد شده است و انسان باید در شب‌های یاد شده به اعمال شب قدر بپردازد.

,

 

,

یا رب مکن از لطف پریشان ما را /هرچند که هست جرم و عصیان ما را

,

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم/ محتاج به غیرِ خود مگردان ما را

,

انتهای پیام /م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه