اخبار داغ

معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین خبر داد:

وقوع 2 حادثه آتش سوزی در گندم زارهای استان طی 3 روز گذشته

وقوع 2 حادثه آتش سوزی در گندم زارهای استان طی 3 روز گذشته
قدیر موسی خانی از وقوع 2 حادثه آتش سوزی گندم زار طی 3 روز گذشته در قزوین خبر داد و بیان کرد: آتش سوزی در مزارع استان نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، قدیر موسی خانی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین صبح امروز(سه شنبه) در نشست مدیران این اداره اظهار کرد: طی تماس کشاورزان قزوین با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در ساعت 15 و 33 دقیقه ظهر روز شنبه پنجم تیرماه از آتش سوزی گندم زاری در نزدیکی باغستان سنتی قزوین واقع در ضلع غربی بلوار امام علی (ع) قزوین خبر داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,
وی افزود: با اعلام این خبر بلافاصله 3 اکیپ اطفاء حریق این سازمان ظرف 3 دقیقه از زمان اعلام آتش سوزی به محل اعزام و نسبت به مهار شعله‌های آتش به وسیله تجهیزات دستی و پمپ‌های پرتابل آبرسانی اقدام کردند.
,
 
,
, ,

وی گفت: آتش نشانان حاضر در محل با توجه به وزش باد شدید توانستند با سرعت عمل از پیشروی آتش در سه هکتار از گندمزار جلوگیری کنند اما متاسفانه هزار و پانصد متر از این مزارع طعمه حریق شد. 
موسی خانی از دومین حادثه آتش سوزی گندم زار در ساعت 14 روز یکشنبه ششم تیرماه از آتش سوزی سه و نیم هکتار گندمزار در آزاد راه قزوین – تهران خبر داد. 
وی افزود: به دلیل گسترده بودن شعله‌های آتش 5 اکیپ از آتش نشانی قزوین و دو اکیپ از بیدستان و محمدیه برای مهار کردن شعله های آتش اعزام شدند. 
موسی خانی تصریح کرد: ماموران آتش نشانی توانستند ظرف مدت 30 تا 35 دقیقه شعله‌های آتش را مهار کنند. 
وی با بیان اینکه آتش از 5 کیلومتری گندمزار شروع شده بود گفت: به احتمال زیاد عامل انسانی باعث آتش سوزی شده است، چرا که بی احتیاطی کشاورزان و معدوم نکردن علف‌های هرز را یکی دیگر از عوامل آتش سوزی بیان کرد.
,
,
,
,
,
,
, ,

معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین از کشاورزان خواست با توجه به زمان درو محصول و خشک شدن علف زار اطراف مزارع و باغ ها با رعایت اصول اولیه نگهداری مزارع برای ایجاد حریم ایمن جداکننده با چیدن علف های هرز از سرایت آتش جلوگیری نمایند. 
موسی خانی با اعلام اینکه از ابتدای تیرماه شاهد وقوع چند مورد آتش سوزی گندم زار بوده‌ایم ، گفت: این حادثه، هفتمین آتش سوزی گندم زار در یک ماهه اخیر است. 
وی تعداد عملیات‌های آتش سوزی علف‌های هرز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از ابتدای امسال تاکنون را 495 مورد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 تا 25 درصد افزایش داشته است. 
,
,
,
,
, ,

این مسئول در پایان افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بعنوان یکی از سازمان‌های خدمات رسان به شهروندان شهر قزوین با هشت ایستگاه عملیاتی و 162 آتش نشان بصورت شبانه روز و آماده باش به مردم عزیز خدمت می‌کنند، و با توجه به وقوع حوادث متعددی در حوزه برون شهری اعم از آتش سوزی مزارع، تصادفات جاده‌ای علاوه بر محدوده شهر قزوین به کمک سایر واحد های آتش نشانی شهرستان‌های اطراف نیز امدادرسانی دارند.
انتهای پیام/م
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه