اخبار داغ

معضلی که گریبانگیر جوانان شده است؛

دستکاری شناسنامه برای پیدا کردن شغل/معضلی که گریبانگیر جوانان ایلامی شده است

دستکاری شناسنامه برای پیدا کردن شغل/معضلی که گریبانگیر جوانان ایلامی شده است
بسیاری از جوانان ایلامی برای پیدا کردن شغل با توجه به سن بالا، دست به دامن شناسنامه ها شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، موضوعات اجتماعی همواره یکی از محورهای مهم برای هر کشور تلقی می شود به خصوص در کشورهای اسلامی که برای این موضوع ارزش و اهمیت ویژه ای قائل است؛ لذا از این جهت بررسی و رسیدگی به این مشکلات توجه جدی رسانه ها و مسئولان را برای اطلاع رسانی و حل مشکلات امری ضروری است که باید به آن اهتمام ویژه ای شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,  , موضوعات اجتماعی همواره یکی از محورهای مهم برای هر کشور تلقی می شود به خصوص در کشورهای اسلامی که برای این موضوع ارزش و اهمیت ویژه ای قائل است؛ لذا از این جهت بررسی و رسیدگی به این مشکلات توجه جدی رسانه ها و مسئولان را برای اطلاع رسانی و حل مشکلات امری ضروری است که باید به آن اهتمام ویژه ای شود.,

معضلات اجتماعی در کشورما به موارد مختلفی برمی گردد و در آخرین گزارش ها  بیکاری، اعتیاد، فقر و طلاق به عنوان مهم‌ترین مشکلات اجتماعی کنونی نام برده می شوند.

,

براساس این گزارش ها برخی از این معضلات در این سال ها رو به رشد و برخی دیگر از آنان با کاهش رو به رو بوده است، همین باعث می شود تا تحلیل های لازم برای رفع این افزایش ها دیده شود.

,

در این راستا نخستین و مهم‌ترین گام برای مقابله با مسائل اجتماعی باور به اجتماعی بودن این پدیده‌ها و توجه به این نکته است که ریشه آن‌ها را باید درون جامعه جست‌و‌جو کرد.

,

بیکاری و نبود اشتغال باعث کاهش سن

,

اما در این سطر می خواهیم به بررسی یک پدیده و معضل اجتماعی از طریق دیگر بنگریم و آن اینکه در استان ایلام این روزها بسیاری از پسران و دختران با سن بالا سعی در کاهش سن خود از طریق شناسنامه می شوند، را دارند.

,

این افراد بر این باورند که سن بالای آنان مانع حضور آنان در فعالیت های اجتماعی از جمله اشتغال می شود و برای بهره گیری از این مزایا نسبت به کاهش سن خود اقدام می کنند.

,

یکی از شهروندان ایلامی که خواست نامش عنوان نشود در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با تأکید بر این نکته گفت: بنده 33 سال سن و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستم و با توجه به وضعیت جامعه و نبود کار هر روز بر طبل روزهای بیکاری افزوده می شود.

,

وی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل نبود اشتغال برای اینجانب سن مناسب برای اشتغال را نیز از دست داده ام و این باعث شده تا دیگر در هر استخدامی شراط بنده با آن همخوانی لازم را نداشته باشد.

,

این شهروند ایلامی افزود: برای همین به ذهنم رسید تا راهی را برای حل این مشکلم پیدا کنم تا اینکه از طریق برخی دوستان متوجه شدم که تنها راه حل این مشکل کاهش سن خودم است.

,

وی ادامه داد: اگر چه ممکن است کاهش سن برای دیگر قسمت هایی از زندگیم نیز مشکل ایجاد کند اما در این برهه منونی تنها راه این معشکل را در این مورد فقط می بینم.

,

این شهروند ایلامی بیان کرد: تنها راهی که عامل این اقدام من شده بیکاری است که به یک دغدغه ملی نیز تبدیل شده است.

,

بالا رفتن سن ازدواج عامل کاهش سن

, بالا رفتن سن ازدواج عامل کاهش سن,

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: با توجه به اینکه سن ازدواج بنده از حد معمول بالاتر رفته بود مجبور شدم برای کاهش آن اقدامات لازم را بعمل بیاورم.

,

وی عنوان کرد: بدون شک کاهش سن می توانست به ازدواجم کمک شایانی کند و آن را بهترین راه برای خود انتخاب کردم.

,

این شهروند ایلامی ابراز کرد: با توجه به این انتخاب دیگر به تبعاتی که ممکن است از این اقدام متوجه بنده شود بی خبر بودم به طوری که با گذشت زمان متوجه این اقدام شدم که چه تبعاتی را برایم به دنبال دارد.

,

وی اشاره کرد: یکی از تبعاتی که در این مسیر گریبانگیر این افراد می شود این است که به حیثیت افراد لطمه جدی وارد می کند به طوری که در میان اقوام و خویشان زبانزد می شود.

,

این شهروند ایلامی اضافه کرد: این موضوع حتی بر شرایط روحی افراد نیز تاثیر مستقیمی دارد و بعد از مدتی انان را نیز حتی منزوی می کند.

,

نقش دولت در ایجاد مشکلات اجتماعی

, نقش دولت در ایجاد مشکلات اجتماعی,

اما می خواهیم از منظر دیگری به بررسی این موضوع بپردازیم موضوعی که در همان ابتدا نیز به آن اشاره کردیم و آن اینکه نخستین و مهم‌ترین گام برای مقابله با مسائل اجتماعی باور به اجتماعی بودن این پدیده‌ها و توجه به این نکته است که ریشه آن‌ها را باید درون جامعه جست‌و‌جو کرد.

,

از بطن اظهارات این شهروندان ایلامی پیدا است که آنچه باعث ایجاد کاهش سن و این چنین مشکلات روحی برای این افراد می شود نبود اشتغال و بیکاری است؛ موضوعی که گریبانگیر جوانان تحصیلکرده استان است.

,

در حالی که امروزه در نقاط مختلف کشور مردم نسبت به موقعیت استان خود دارای درآمدهای پایدار هستند، ولی در ایلام متاسفانه سطح درآمد بسیار پایین است و حتی این شرایط برای جوانان استان در مرز صفر است.

,

عملکرد دولت تدبیر و امید در این مدت سه سال از عمرش نه تنها گشایشی در حوزه اقتصاد نداشته بلکه بحران های اجتماعی دیگری را در استان ایلام از جمله کاهش سن و مشکلات ناشی از ان را به یادگار گذاشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه