اخبار داغ

خالق اثر "درضیه"؛

عاقبت باکری هم مثل ستارخان از دست می‌رود/ هدایت و حمایت، ضرورت تولید محصولات فاخر فرهنگی است

عاقبت باکری هم مثل ستارخان از دست می‌رود/ هدایت و حمایت، ضرورت تولید محصولات فاخر فرهنگی است
شرفخانلو گفت: به دلیل نبود هدایت و حمایت در تولید محتوا و محصولات فرهنگی، بسیاری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بالقوه از دست رفته و محصولات مساله‌دار در جامعه رایج می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شرفخانلو در گفت‌وگو با آناج با اشاره به نبود جریان سازی در حوزه نشر و تالیف کتاب، خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امر، هیچ راهبردی نداشته و بسترهای لازم را جهت تولید آثار مورد نیاز فاخر فراهم نمی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در میان اهل فرهنگ ظرفیت های خوبی وجود دارد که می توانند در عرصه های مختلف منشأ اثر باشند اما متاسفانه نه از ایشان مطالبه صورت می گیرد و نه موجبات فعالیت های خودجوش آنان فراهم می شود.

,

خالق اثر "درضیه"  ضمن یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص شاعران مبنی بر واکنش به هنگام ایشان بر مسائل و رخدادهای روز جامعه، گفت: متولیان و مسئولان امر فرهنگ هیچ گاه از شاعر و یا نویسنده درخواست نمی‌کنند در زمینه‌ای خاص ورود کند و یا اگر آنها در پی احساس تکلیف گامی بردارند، هیچ ساز و کاری برای هدایت و یا حمایت از آنها وجود ندارد.

,

وی با تاکید بر اینکه گاه حرکت‌های خود جوش اهل فرهنگ نیز در تنگناهای اداری و محدودیت‌های بی‌مورد، سرکوب می‌شود، اظهار کرد: شاید اثر جدید من با عنوان "شبیه خودش" که در خصوص شهید حامد جوانی نوشته‌ام و با گذشت دو ماه هنوز هم معطل صدور مجوز از اداره ارشاد است، مثال خوبی برای ول انگاری فرهنگی باشد، در حالی که برخی آثار مورد دار تنها در 72 ساعت مجوز نشر گرفته و تازه پس از عرضه در نمایشگاه های کتاب به ایرادات آن پی می برند و نسبت به جمع آوری اش اقدام می کنند!

,

این نویسنده جریان توزیع کتاب را داستان غم انگیز حوزه نشر دانست و یادآور شد: پس از تحمل زحمت های بسیار جهت تالیف کتاب و دریافت مجوز انتشار آن که گاه بیش از یک سال به طول می انجامد، موانع موجود در زمینه توزیع اثر بسیار دلسرد کننده است و به نظر می رسد اداره فرهنگ و ارشاد باید در سیستم خرید ارشاد برای کتابخانه های عمومی و بسته های حمایتی را مدیریت کند.

,

وی با اشاره به فقدان حمایت از تولید محتوا، توضیح داد: این وظیفه‌ی متولیان فرهنگی است که در تولید محتواهای مورد نیاز از هنرمندان ونویسندگان مطالبه و تلاش های آنان را هدایت کنند که متاسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده و طبق بیان رهبر انقلاب پس از گذشت سال ها از حادثه‌ی هفت تیر هنوز یک فیلم در این مورد ساخته نشده و یا هنوز هیچ اثر فاخری در مورد امثال شهید باکری تولید نشده است.

,

شرفخانلو بیان داشت: پس از گذشت سالها ما هیچ فیلم، کتاب یا هنر فاخر دیگری برای شهید مهدی باکری تولید نکرده ایم و گرانیم از اینکه عاقبت باکری هم مثل ستارخان از دست برود، چون راویان مستقیمی که می توانند مهدی را روایت کنند از دست می روند و ما مجبوریم به مکتوباتی که به صورت از هم گسیخته جمع آوری شده اند بسنده کنیم.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه