اخبار داغ

به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی؛

آمریکایی ها حقوق بشر را زیر چتر «آنچه به سود ماست» تعریف می کنند

آمریکایی ها حقوق بشر را زیر چتر «آنچه به سود ماست» تعریف می کنند
یک اصلی که همواره باید مدنظر قرار گیرد این است که آمریکایی ها واژه های حقوق بشر، آزادی، دموکراسی، تامین امنیت مردم و … را زیر چتر «آنچه به سود ماست» تعریف می کنند و برای رسیدن به این مهم به هر حربه ای چنگ خواهند زد از جنگ طلبی گرفته که در خونشان است تا نفوذ و موذیگری که عجین شده در ذاتشان.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نطنزنا، کشور آمریکا با آن عقبه نه چندان کهن و روشن خود همواره تلاش کرده تا با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی صحنه را برای عرض اندام کردن در عرصه بین الملل فراهم کند و تا کنون نیز توانسته با همراهی جیره خوارهای خود این عرصه فعالیت را با زور، فراهم نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نطنزنا,

آمریکا برای اینکه خوی استعماری خود را به دلایل مختلفی که فقط خود آن را صالح می پندارد حفظ کرده یا گسترش دهد هرازگاهی به بهانه های واهی، خود ساخته و در تضاد با آنچه هست به عنوان یک کدخدا و یا ریش سفید، در دیگر کشور ها مداخله می کند.

,

اگر نتیجه همین مداخلات با بهانه های واهی فوق الذکر مورد کنکاش مدافعان واقعی حقوق بشر قرار گیرد؛ بدون شک تامین خواسته های نامشروع آمریکایی ها به جهت در تضاد بودن آنچه در کشور یا منطقه مورد مداخله واقع شده، نتیجه کنکاش خواهد بود نه بهانه ای که در ظاهر از آن ها به نام حقوق بشر، تامین امنیت جان مردم، آزادی و دموکراسی نام برده می شود.

,

کما اینکه اگر همین بهانه های حقوق بشر یا آزادی و یا تامین امنیت جانی و مالی مردم توسط یک خرد جمعی طرفدار واقعی همین اصول مشارالیه مورد ارزیابی نیز قرار گیرد و حتی تامین خواسته های آمریکا نیز مطرود گردد باز هم نتیجه چیزی خواهد بود که در برابر تعریف این کشور از حقوق بشر و یا آزادی به وجود آمده است نه تعریفی که در واقعیت و بر مبنای اصول اخلاقی و انسانی استوار است.

,

اگر تعریف بر مبنای اصول اخلاقی و انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد قطعا نتیجه مداخلات با آنچه که هدف واقعی این مستکبر تمام عیار است دچار تناقض خواهد شد؛ چراکه برای آن ها فرق نمی کند وسیله و بهانه چه باشد مهم تامین خواسته های نامشروع آن هاست که هرجور هست می بایست اتفاق بیفتد.

,

110

, 110, 110,

از ششم تا دوازدهم تیرماه هر سال به دلیل اوج اقدامات ددمنشانه آمریکا و بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشاهده کلکسیونی از جنایت ها و اقدامات ددمنشانه آمریکا علیه مردم ایران در این مدت، این هفته به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

,

از تلاش برای ترور رهبر انقلاب، به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، حمله به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و … از نمونه اقدامات آمریکایی ها در این روزها بوده که اساسا به خاطر برجامیزه شدن اقسام سیاست های امروزی لزوم بازخوانی آن ها به شدت احساس می شود.

,

210

, 210, 210,

لازم به ذکر است که اینگونه اقدامات آمریکایی ها فقط در کشور ما اتفاق نیفتاده است و هرچند که تمرکز اصلی بر جمهوری اسلامی بوده است ولی با بازخوانی حوادث در کشورهای مختلف از جمله، کلمبیا، پاناما، هندوراس، فیلیپین، چین، کوبا، نیکاراگوئه، کاستاریکا، گواتمالا، لائوس و اخیرا هم سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و … به اجرای حقوق بشر از نوع آمریکایی با مداخله این کشور پی می بریم.

,

امروزه بازخوانی اینگونه حوادث در کشور به خاطر تلاش عده ای برای بزک کردن چهره واقعی آمریکا بین مردم به شدت احساس می شود کمااینکه برخی از مسئولان نیز از حذف نام این هفته نیز به طور حتم استقبال می کنند کما اینکه برخی مخالفت ها در این نامگذاری رسانه ای نیز شده است.

,

310

, 310, 310,

یک اصلی که همواره باید مدنظر قرار گیرد این است که آمریکایی ها واژه های حقوق بشر، آزادی، دموکراسی، تامین امنیت مردم و … را زیر چتر «آنچه به سود ماست» تعریف می کنند و برای رسیدن به این مهم به هر حربه ای چنگ خواهند زد از جنگ طلبی گرفته که در خونشان است تا نفوذ و موذیگری که عجین شده در ذاتشان.

,

الان مسئولیت انقلابیون در سایه ولنگاری برخی ها نسبت به این موضوع به شدت سنگین است؛ باید لیست های جنایات آمریکایی ها برای نسل های امروزی بازخوانی شود و تلاش شود تا ماسک حقوق بشر آمریکایی که متاسفانه عده ای در داخل نیز آن را به صورت بسته اند کنار زده شود؛ آمریکا همان آمریکای دهه های قبل است؛ آن روز آشکارا دشمنی می کرد و امروز در جلد اندک همراهان داخلی نفوذ کرده است؛ باید راه مقابله برای همگان تبیین شود کمااینکه در این راه تکیه بر آنچه داریم بهترین گزینه است.

,

کمال محمدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه