اخبار داغ

داستانی که ممکن است دامنگیر شود؛

نگرانی های یک مادر به فعالیت بی رویه فرزندش در فضای مجازی

نگرانی های یک مادر به فعالیت بی رویه فرزندش در فضای مجازی
مادر یکی از فعالین فضای مجازی نسبت به فعالیت بی رویه فرزندش نوشت:"از وقتی لایکهای دوستان مجازی اش برایش می آید، محبتهای من برایش کم شده است".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه اترک، نوشته زیر دغدغه یکی از مادران فعالین فضای مجازی به عملکرد بی رویه فرزندش در این فضا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک,

" فرزندم دستگاهی به نام موبایل و لپ تاب دارد که جایش را با من و خانواده عوض کرده است. واقعا بعضی وقتها می خواهم بدانم که چه چیز این دستگاهها و داخل آن او را مجذوب و میخکوب می کند که صدایم را نمی شوند، من را نمی بینید. بعضی وقتها اگر ساعتها پشت سرش بایستم، متوجه حضور من نمی شود.

,

در جمعهای خانوادگی سریع خارج شده و حضور ندارد. گویی تربیت مجازی پیدا کرده و انگار سخنانش هم مجازی شده است.گرسنه نمی شود، تشنه نمی شود، اتاقی که در آن دستگاه لپ تاب یا موبایلش قرار داد مانند آهن ربایی است که اگر خودش هم نخواهد آنجا برود مثل برآده آهن کشش پیدا می کند. بعضی اوقات با خودش می خندد ، اخم می کند و من نمی فهمم چه اتفاقی افتاده است.مخالف فعالیت در فضای مجازی نیستم  ولی عملکرد بی رویه در این فضا باعث فاصله گرفتن او از اجتماع واقعی شده است. او دیگر کمتر کتاب می خواند و با دوستان و آشنایانش کمتر به صحبت و گفتگو می نشیند.

,

از وقتی لایکهای دوستان مجازی اش برایش می آید،  محبتهای من برایش کم شده است و حرفهای من راصبح تا شب و شب تا صبح، زمان نمی شناسد و بیشتر از اینکه در خانه پاسخگو باشد، در فضای مجازی حاضر و آنلاین است.به نظرم قبل از اینکه بسترهای نو ظهور بوجود بیاید فرهنگ آن را برای مردم و خانوادهها توضیح دهید ، از همه فعالین و مسئولین می خواهم قبل ورود هر ابزار، فرهنگ آن را بیاورید"

,

گفتنی است این ضعف عملکردی است که قبل از ورود فرهنگ های نوظهور و تکنولوژی، فرهنگ اسلامی و ایرانی استفاده از آن را وارد نکردیم  و امروز شاهد بروز مشکلات پیش آمده برای خانواده ها هستیم، مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق، زندگی های سرد و بی روح و از بین رفتن ارتباط های واقعی در بین جوامع. شناخت فرهنگ و اهمیت سبک زندگی اسلامی انسانها  بسیار اهمیت دارد. البته فعالیتهای مطلوب و مناسبی در مقابله با جنگ نرم  در فضای مجازی انجام گرفته است و ضرورت دارد تا فعالین این فضا محکم و با قدرت حضور داشته باشند ولی آنچه مهم است برنامه ریزی و اولویت بندی برای حضور در این فضاست که نگاه تک بعدی باعث از بین رفتن  ابعاد زندگی انسانها خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه