اخبار داغ

نامه‌ی تاریخی رهبر انقلاب به مردم گالیکش

نامه‌ی تاریخی رهبر انقلاب به مردم گالیکش
نامه‌ی تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تمجید از مردم گالیکش و حاج سید باقر موسوی امام‌جمعه محبوب این شهرستان که نشان از حضور فعال مردم این دیار در انقلاب دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیکلوه شهرستان فعلی گالیکش از نخستین پایگاه‌های اصلی حمایت از حرکت‌های انقلابی در استان فعلی گلستان بوده است و روابط دوستانه‌ی بزرگان و رهبران انقلاب با حاج سید باقر موسوی – امام‌جمعه‌ی فعلی گالیکش و از سادات موسوی فارسیان – و تمجید آنان از روحیه‌ی انقلابی مردم گالیکش خوشبختانه در اسناد تاریخی انقلاب به‌خوبی منعکس‌شده است و انتشار این نامه‌ها و اسناد تاریخی به تدوین تاریخ شهرستان گالیکش کمک بزرگی خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیکلوه,

ازجمله‌ی این نامه‌های مهم تاریخی، نامه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آقای درویش فرمانده سپاه پاسداران شهرستان گنبدکاووس در سال ۱۳۵۸ است که ایشان در جملاتی صریح، گالیکش را از «نخستین» مناطقی برمی‌شمارند که اندیشه‌های انقلابی را پذیرفته و به نیروهای انقلاب امکان فعالیت داده است و حاج سید باقر موسوی را «تنها روحانی» دشت می‌داند که افکار انقلابی را پذیرفته و حمایت کرده است.

,

متن نامه که توسط حاج سید باقر موسوی امام‌جمعه محبوب گالیکش برای انتشار در قرارگرفته است به شرح زیر است:

,

«برادر درویش
با سلام گالیکش در آن منطقه، نخستین آبادی‌هاست که به اندیشه‌های انقلابی و حاملان و پیام‌آوران آن، امکان فعالیت داد. ازآنجا بود که در سال‌های ۵۲ و بعد ما توانستیم جهت و راه و پیام خود را در آزادشهر، رامیان و گنبد مطرح کنیم و تدریجاً سراسر منطقه را تا قسمت‌های شمالی و غربی‌اش زیرپوشش بگیریم. امتیاز گالیکش به این بود که آقای سید باقر موسوی را داشت و ایشان در آغاز تنها روحانی دشت بود که ما و افکار انقلابی را می‌پذیرفت و از زحمات احتمالی آن واهمه نمی‌کرد. بنابراین مقتضی است نسبت به درخواست ایشان در مورد تشکیل سپاه در آن شهر طبق ضوابط توجه بیشتری مبذول شود.
سید علی خامنه‌ای ۱۵/۱۲/۵۸»

,
,
,

000aaajhvduyj 1

, 000aaajhvduyj 1,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه